سامسونگ با پشت‌سر گذاشتن اینتل بزرگترین تولیدکننده تراشه در جهان شد


موبنا، رضا خواجه‌وند – شرکت سامسونگ دیروز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد به رکورد مالی جدید برای تولید تراشه دست پیدا کرده و در فصل دوم سال 2017 میلادی اتفاقات قابل ملاحظه‌ای را رقم زده است. بخش اعظم سود سامسونگ در فصل دوم سال جاری میلادی به دنبال افزایش فروش پنل‌های نمایشگر OLED و تراشه‌ها صورت گرفت. با این وجود علاوه بر رشد...

موبنا، رضا خواجه‌وند – شرکت سامسونگ دیروز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد به رکورد مالی جدید برای تولید تراشه دست پیدا کرده و در فصل دوم سال ۲۰۱۷ میلادی اتفاقات قابل ملاحظه‌ای را رقم زده است. بخش اعظم سود سامسونگ در فصل دوم سال جاری میلادی به دنبال افزایش فروش پنل‌های نمایشگر OLED و تراشه‌ها صورت گرفت. با این وجود علاوه بر رشد درآمدهای عملیاتی، سامسونگ یک رکورد دیگر را هم به ثبت رساند و موفق شد اینتل را که سال‌های طولانی بزرگترین تولیدکننده تراشه درجهان بود پشت سر بگذارد.

کارشناسان بازار اعلام کردند موفقیت‌های سامسونگ برای تولید نسل آتی تراشه‌های حافظه‌ای DRAM و NAND متناسب با انواع مختلف دستگاه‌های الکترونیکی مهم‌ترین اتفاقی بود که باعث شد این رکورد شکسته شود. خبرگزاری کره‌ای «کره هِرالد» گزارش داد واحد توسعه فناوری‌های نیمه‌رسانای سامسونگ با تولید تراشه‌های سیلیکونی برای محصولات مرتبط با اینترنت اشیا موفق شد در فصل دوم سال جاری میلادی سود خود را به ۷.۲ میلیارد دلار برساند و مجموع درآمدهای عملیاتی آن از فروش تراشه ۱۵.۸ میلیارد دلار محاسبه شود.

سامسونگ با پشت‌سر گذاشتن اینتل بزرگترین تولیدکننده تراشه در جهان شد

شرکت اینتل که دفتر مرکزی آن در آمریکا واقع شده است طی دوره زمانی مذکور توانست ۱۴.۸ میلیارد دلار درآمد کسب کند و مجموع سود آن به ۳.۸ میلیارد دلار برسد. این ارقام برای دوره زمانی آپریل تا ژوئن ۲۰۱۷ محاسبه شد. در این دوره زمانی شرکت اینتل با رشد ۲۵.۷ درصدی درآمد و واحد توسعه محصولات نیمه رسانای سامسونگ با رشد ۴۵.۷ درصدی درآمدهای خود همراه بود.

لازم به ذکر است اینتل از سال ۱۹۹۲ میلادی تاکنون همواره توانست نام خود را به عنوان بزرگترین تولیدکننده تراشه در جهان حفظ کند و این نخستین باری بود که یک شرکت دیگر آن را شکست داد. اینتل به واسطه توسعه تراشه‌های خود برای رایانه‌های شخصی و گوشی‌های هوشمند محبوبیت پیدا کرد و در مقابل سامسونگ با در اختیار داشتن عنوان بزرگترین تولیدکننده گوشی هوشمند در جهان توانست سهم بیشتری از این بازار را به دست آورد و اینتل را شکست دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سخت افزار

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این فیلم حامد آهنگی کل ایران را درنوردید ! / ببینید شاهکار حامد آهنگی را !