در قرارداد تولید واگن با روسیه حداکثر استفاده از توان داخل محور بوده است


به گزارش شاتا منصور معظمی در مراسم امضای قرارداد ایدرو و شرکت ترنس مش هولدینگ روسیه در زمینه ساخت واگن افزود :طبق این توافق نامه 80 درصد سهام متعلق به شرکت روس و 20 درصد متعلق به ایدروست. وی با بیان اینکه این شرکت بزرگترین...

در قرارداد تولید واگن با روسیه حداکثر استفاده از توان داخل محور بوده است

به گزارش شاتا منصور معظمی در مراسم امضای قرارداد ایدرو و شرکت ترنس مش هولدینگ روسیه در زمینه ساخت واگن افزود :طبق این توافق نامه 80 درصد سهام متعلق به شرکت روس و 20 درصد متعلق به ایدروست.
وی با بیان اینکه این شرکت بزرگترین شرکت ساخت لوکوموتیو در روسیه است افزود : 35 درصد سهام این شرکت به شرکت آلستوم فرانسه تعلق دارد.
معاون وزیر صنعت ،‌معدن و تجارت تاکید کرد : منابع مالی از طرف شرکت مشترک و از طریق روسیه تامین خواهد شد.
معظمی افزود : طبق برنامه ششم توسعه و تاکید دولت صنایع ریلی جزو صنایع اولویت دار اعلام شده و سال گذشته مصوبه وزارت کشور برای ساخت 2 هزار واگن برای مترو به امضا رسیده است.
به گفته وی نیاز کشور برابر اعلام وزارت کشور حدود 8 تا 10 هزار واگن است .
معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت همچنین خرید یک کارخانه ساخت لوکوموتیو در ایران را توسط شرکت ترنس مش هولدینگ از جمله توافقات قبلی برشمرد و افزود : این شرکت از طریق سرمایه گذاری و خرید یکی از شرکتهای واگن ساز در داخل به مشارکت با ایدرو می پردازد و امروز این مورد نیز نهایی و امضا شد.
وی این همکاری را فرصتی برای توسعه سرمایه گذاری در صنایع ریلی دانست و گفت : امیدوارم این مشارکت سرآغاز همکاری گسترده بین دو کشور باشد.
گفتنی است شرکت ترنس مش هولدینگ روسیه محصولاتی از قبیل لوکوموتیو برقی ، دیزلی ،‌واگن های مسافری و اتوبوسی ،‌واگنهای چند گانه الکترونیک ، مترو ، باری و برقی تولید می کند.
طبق قرارداد مدل همکاری روسیه و ایران تاسیس شرکت مشترک با سهم سرمایه گذاری 80 به 20 است که پس از تشکیل شرکت با فاینانس 2 میلیارد یورو همکاری خواهند کرد و به مرور متناسب با پروژه های آتی حجم سرمایه گذاری دو طرف افزایش خواهد یافت.


خبرنگار : منصوره قنبری





بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم| مردی که 26 سال پیش گم شده بود در زیرزمین همسایه پیدا شد!