17 راه کار موثر برای داشتن خواب بهتر


17 راه کار موثر برای داشتن خواب بهتر

یک انسان به طور میانگین یک سوم از زندگی خود را در خواب به سر می برد. اما باید توجه داشته باشید که کل این زمان در حال رفع خستگی نیست. زمانی که خواب هستیم بدن در حال تعمیر خود است. و تا زمانی که زنگ هشدار به صدا در نیامده است مجددا در حال تازه کردن و رفع خسگی می باشد. خوابیدن خوب و به موقع می تواند بر روی قضاوت، کارایی و حفظ اطلاعات در...

1 17 راه کار موثر برای داشتن خواب بهتر
2

فکر کردن و یا انجام فعالیت های استرس زا باعث می شود تا بدن هورمون های استرس را آزاد کند و باعث هوشیاری و بی خوابی شود. اما اگر همان افکار را روی کاغذ بیاوریم و در دفترچه بنویسیم به ما کمک می کند تا فکرمان آزاد شود و راحت تر بخوابیم. این کار تاثیر زیادی نیز در مثبت اندیشی دارد.

به طور منظم ورزش کنید

4

درست است که ورزش تاثیر زیادی بر بهبود کیفیت خوابیدن دارد. اما باید به موقع تمرین و ورزش کنید تا افزایش آدرنالین در بدن باعث بی خوابی نشود و سعی کنید یک فاصله زمانی بین ورزش و زمان خواب داشته باشید.

در طول روز بخوابید

در روز ۷ ساعت بخوابید

7

کارهایی مانند استفاده از یک تشک مناسب، استفاده از پرده زخیم برای جلوگیری از نور زیاد، ایجاد فن و رفع سر و صدا و غیره کارهایی هستند که باعث بهبود کیفیت خوابیدن می شوند.

اتاق خواب را کمی سرد نگه دارید

9 17 راه کار موثر برای داشتن خواب بهتر
10 17 راه کار موثر برای داشتن خواب بهتر
11

اگر مدتی است که کم خوابیده اید یا یک شب نخوابیده اید سعی کنید آن را جبران کنید. در فرصت هایی که دارید و اضافی است سعی کنید بخوابید تا بدن بتوانید خستگی را رفع و خودش را تازه کند.

رفع کافئین

موسیقی آرامش بخش گوش دهید

14

تحقیقات نشان می دهد که منیزیم تاثیر و نقش مهمی در خوابیدن شب دارند. به همین دلیل از مواد سرشار از منیزم مانند تخمه کدو تنبل، اسفناج، برگ چغندر و غیره استفاده کنید.

چای بابونه بنوشید

16 17 راه کار موثر برای داشتن خواب بهتر
17

ایا نمی توانید بخوابید؟ اگر از خواب پریدید از رخت خواب بیرون بیایید و به یک موسیقی آرامش بخش گوش دهید. سعی کنید ارامش داشته باشید. فکر کردن به خوابیدن می تواند باعث اضطراب و بی خوابی شود.

چگونه خروپف را درمان کنیم؟ (۳ روش)

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

دستگیری پنج نفر از عوامل تیراندازی در اهواز