هلند با شکست دانمارک قهرمان یورو 2017 زنان شد


هلند با شکست دانمارک قهرمان یورو 2017 زنان شد

به گزارش سایت ورزش بانوان؛ در آخرین بازی این دوره از مسابقات فوتبال زنان اروپا که در استادیوم 30 هزار نفری دِ گرولسخ وسته شهر انسخده هلند برگزار شد، نارنجی‌پوشان هلند موفق شدند با نتیجه 4 بر 2 دانمارک را شکست دهند و برای نخستین بار قهرمان این رقابت‌ها شوند. قهرمانی در یورو2017زنان یک پیروزی تاریخی و اولین قهرمانی تیم فوتبال زنان هلند در یک...

به گزارش سایت ورزش بانوان؛ در آخرین بازی این دوره از مسابقات فوتبال زنان اروپا که در استادیوم ۳۰ هزار نفری دِ گرولسخ وسته شهر انسخده هلند برگزار شد، نارنجی‌پوشان هلند موفق شدند با نتیجه ۴ بر ۲ دانمارک را شکست دهند و برای نخستین بار قهرمان این رقابت‌ها شوند. قهرمانی در یورو۲۰۱۷زنان یک پیروزی تاریخی و اولین قهرمانی تیم فوتبال زنان هلند در یک تورنمنت بین‌المللی بود. در حقیقت تا به حال هلند به قهرمانی نرسیده بود و بهترین نتیجه کسب شده سال ۲۰۰۹ رقم خورده بود، جایی که به نیمه نهایی این مسابقات رسید.

در جریان بازی دو تیم کم‌تجربه دانمارک و هلند در فینال یورو۲۰۱۷ زنان ، در نیمه نخست ۴ گل بین دو تیمی که برای نخستین بار رقابت در فینال جام ملت‌های فوتبال زنان اروپا را تجربه می‌کردند ردوبدل شد. دانمارک در دقیقه ۶ با پنالتی نادیا ندیم پیش افتاد اما ویوین میدما مهاجم آرسنال ۴ دقیقه بعد هلند را به گل رساند.

لیکه مارتینز دقیقه ۲۸ گل برتری را به نفع میزبان وارد دروازه حریف کرد اما پرنیل هاردر دقیقه ۳۳ گل تساوی را به ثمر رساند. هلند که در تلاش بود تا رضایت‌خاطر ۲۸،۱۸۲ تماشاگر را بدست آورد تا پایان نیمه نخست موقعیت‌های دیگری نیز روی دروازه دانمارک ایجاد کرد اما نهایتا دو تیم با تساوی ۲ گل به رختکن‌ها رفتند.

نیمه دوم با حساسیت بیشتری پیگیری شد اما در نهایت این هلندی‌ها بودند که با گشودن دروازه دانمارک در دقایق ۵۱ و ۸۹ ، این دیدار را نتیجه ۴ بر ۲ به سود خود به پایان رساندند. شریدا اسپیتسه کاپیتان هلند و ویوین میدما زننده گل‌های سوم و چهارم هلند بودند.

به این ترتیب هلندی‌ها با حمایت تماشاگران خودی تا دقایق پایانی عقب نشینی نکردند. با وجود اینکه ۳ بر ۲ پیش افتاده بودند دقیقه ۸۹ نیز گل چهارم را به ثمر رساندند تا با اختلاف بیشتری نسبت به دانمارک به برتری برسند.

هلند امتیاز تمام شش بازی خود را در یورو۲۰۱۷زنان به دست آورد. هلند چهارمین کشور است که جام قهرمانی مسابقات فوتبال زنان اروپا را پس از پایان حکومت ۲۲ ساله آلمان، به خانه می‌برد.

در ادامه به جوایز بهترین بازیکنان رقابت‌های یورو۲۰۱۷زنان اشاره خواهیم کرد:

هلند با شکست دانمارک قهرمان یورو 2017 زنان شد

لیِک مارتنز، بازیگن هلندی ۲۴ ساله، خرید جدید بارسلونا عنوان بهترین بازیکن رقابت‌های یورو ۲۰۱۷ را گرفت

هلند با شکست دانمارک قهرمان یورو 2017 زنان شد

جودی تیلور مهاجم انگلیس با ۵ گل کفش طلای این رقابت‌ها را از آن خود کرد

هلند با شکست دانمارک قهرمان یورو 2017 زنان شد

ویوین میدما مهاجم هلند با ۴ گل کفش نقره‌ای جام ملت‌های اروپا را کسب کرد

هلند با شکست دانمارک قهرمان یورو 2017 زنان شد

علاوه بر این لیکه مارتنز با ۳ گل کفش برنزی را نیز در کنار سایر جوایز به ویترین افتخاراتش افزود.

اخبار مرتبط:

پیش بازی فینال یورو ۲۰۱۷ زنان؛ هلند و دانمارک




برنامه تیم ملی فوتبال زنان ایران در استرالیا مشخص شد