نقش برندینگ در موفقیت استراتژی بازاریابی


استراتژی بازاریابی در صورت اجرایی شدن برای یک برند شناخته شده و معتبر به راحتی عمل کرده و میتواند به نتیجه ترسیم شده برسد پس سعی کنید در خلق برند خود بیشتر به جزئیات توجه کنید. به گزارش آلامتو و به نقل از ibazaryabi.com؛ اهمیت برندینگ و تعریف آن در طول زمان دچار تغییراتی شده است. در دهه‌ی گذشته مفهوم برند یا...

نقش برندینگ در موفقیت استراتژی بازاریابی

استراتژی بازاریابی در صورت اجرایی شدن برای یک برند شناخته شده و معتبر به راحتی عمل کرده و میتواند به نتیجه ترسیم شده برسد پس سعی کنید در خلق برند خود بیشتر به جزئیات توجه کنید.

به گزارش آلامتو و به نقل از ibazaryabi.com؛ اهمیت برندینگ و تعریف آن در طول زمان دچار تغییراتی شده است. در دهه‌ی گذشته مفهوم برند یا برندینگ نام، شعار، نشانه، نماد، طراحی و یا ترکیبی از تمام این عناصر که به شناسایی محصولات و خدمات یک شرکت منجر می‌شود بود. اما امروزه برندینگ در کنار تعاریف گذشته مفهوم پیچیده‌تری به خود گرفته است و اهمیت آن در بازاریابی بیش از پیش احساس می‌شود. در جهان امروز برندینگ درک و تصویر ذهنی مصرف‌کننده از محصولات و خدمات یک شرکت به محض مواجهه با نام آن است. این موضوع اهمیت برندینگ و خلاقیت شرکت‌ها را نشان می‌دهد.

یک برند برای موفقیت چه اصولی را باید رعایت کند؟

برندینگ فقط به معنی در دست گرفتن بازار هدف و یا پذیرش آن توسط مشتری در بین رقبا نیست. بلکه ارائه دهنده چشم‌انداز و راه‌حلی برای حل مشکلات یا پاسخ به نیازهای مردم است. در حقیقت می‌توان گفت اهمیت برندینگ در ارزشی که برای مشتری ایجاد می‌کند است. اهدافی که یک برند خوب حتما آن‌ها را مورد نظر قرار می‌دهد و به آن توجه می‌کند عبارتند از:

ارائه پیام‌های روشن و واضح. تایید اعتبار و ارزش آفرینی برای مشتریان. ارائه چشم‌انداز روشنی از اهداف شرکت و برقراری ارتباط عاطفی با مشتری به کمک محصولات و خدمات. ایجاد انگیزه خرید در مشتری. جذب مشتری وفادار. توجه به اهمیت برندینگ و درک مشتری.

برای موفقیت و شناخته شدن برند لازم است که شرکت با توجه و درک نیازهای مشتریان و پاسخ به انتظارات آن‌ها جایگاه خود را در بین رقبای خود تثبیت کند. یکپارچه سازی استراتژی برندینگ با استراتژی سازمان و ارزش قائل بودن به تماس عمومی با مشتریان نیز یکی دیگر از راه‌های رشد برند است.

در حالت کلی می‌توان گفت که برندینگ برای یک شرکت یا سازمان در حقیقت عبارتی توصیفی از آنچه که توسط آن شرکت ارائه می‌شود است. به بیان دیگر برند یک شرکت باید بتواند تمام ویژگی‌های آن را به شکل ملموسی برای مشتری نشان دهد و او را متقاعد به خرید بکند. این تعاریف اهمیت برندینگ در بازاریابی را بیان می‌کند. در نگاه اول ممکن است این کار دشوار و یا غیر ممکن به نظر برسد اما با یک مهندسی معکوس به راحتی قابل دستیابی خواهد بود. برای موفقیت در برندینگ در ابتدا لازم است که یک شرکت خود را مانند مصرف‌کنندگانی در نظر بگیرد که از طریق تصمیم‌گیری احساسی اقدام به خرید محصولات و یا استفاده از خدمات آن می‌کنند. بنابراین می‌توان گفت که یک شرکت در مرحله‌ی اول برندینگ خود باید ذهن و قلب مشتری را به تسخیر خود درآورد. زیرا در نهایت این مجموعه‌ای از ادراک و تجارب مشتری است که او را برای انتخاب یک برند تحت تاثیر قرار می‌دهد.

اهمیت برندینگ برای موفقیت کسب و کارها

داشتن یک برند قوی در تجارت و کسب و کار بسیار ارزشمند است از این رو نبرد برای به دست آوردن مشتریان وفادار روز به روز شدیدتر می‌شود. بنابراین سرمایه‌گذاری و صرف وقت برای تحقیق، تعریف و ایجاد یک برند قوی بسیار مهم است. اگر تمامی این مراحل به درستی طی شوند در نهایت برند شما به عنوان منبعی در بین مصرف‌کنندگان شناخته می‌شود. می‌توان گفت که برندینگ اهمیت بسیاری در ارتباطات و بازاریابی دارد. در واقع برند یک استراتژی و بازاریابی تکنیکی است که از آن برای معرفی برند به مصرف‌کنندگان استفاده می‌شود. همین امر اهمیت برندینگ برای شرکت‌ها و سازمان‌ها را نشان می‌دهد.

در حقیقت می‌توان گفت برند یک شرکت همانند راهنمایی برای درک اهداف کسب و کار است و طرحی را برای بازاریابی محصولات و تحقق استراتژی جامع شرکت در اختیار مدیران قرار می‌دهد. اثربخشی و اهمیت برندینگ تنها قبل از خرید اتفاق نمی‌افتد بلکه چرخه‌ی زندگی برند و تجربه‌ی مشتری را تحت تاثیر قرار می‌دهد. پاسخ به سوالات زیر می‌تواند معیاری برای سنجش میزان موفقیت استراتژی برندینگ یک شرکت باشد.

محصول یا خدمات ارائه شده توسط شرکت تا چه حد به میزان انتظار مشتریان نزدیک بوده است؟ آیا کیفیت محصولات مطابق با اظهارات تبلیغات برندینگ است یا بهتر از آن است؟ تجربه‌ی مشتریان هنگام استفاده از خدمات شرکت شما رضایت بخش بوده است؟

نکته‌ی قابل توجهی که در ارتباط با اهمیت برندینگ وجود دارد این است که یک برند معتبر و قوی علاوه بر جذب مشتریان وفادار کارکنان وفاداری را نیز برای سازمان ایجاد می‌کند. زیرا برندینگ قوی باوری به کارکنان می‌دهد تا از آن حمایت کنند و تمام توان خود را برای تحقق اهداف کسب و کار به کار گیرند.

فهرستی برای ارزیابی برند و برندینگ شرکت

برندینگ کاری گیج کننده و زمانبر است. بنابراین برای شناختن یک برند قوی و ارزش‌های داخلی و خارجی آن در زمینه بازاریابی لازم است به نکات زیر توجه شود:

آیا برندینگ شما مخاطبان هدف را تحت تاثیر قرار داده است و قادر است مشتریان را سریعا متقاعد به خرید کند؟ آیا برند شما منحصر به فرد است و اهمیت انتخاب آن برای مخاطبان کاملا روشن شده است؟ آیا برند شما منعکس کننده‌ی تمام ارزش‌هایی است که قصد ارائه‌ی آن به مشتریان خود را داشتید؟

بررسی جزء به جزء تمام فعالیت‌ها و پاسخ به این سوالات می‌تواند میزان موفقیت عملیات برندینگ یک شرکت را نشان دهد. زیرا امروزه با پیدایش روش‌های مدرن بازاریابی و فروش اهمیت برندینگ برای شرکت‌ها بیش از پیش احساس می‌شود.

۶ راه خانگی برای سفید کردن دندان‌ها
برترین جاهای دیدنی روسیه برای تفریح

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه موفقیت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آنچه که باید در مورد ویژگی‌های جدید واتس‌اپ بدانید