کلینیک سیار دندانپزشکی ، مناطق محروم قم را پوشش می دهد


کلینیک سیار دندانپزشکی ، مناطق محروم قم را پوشش می دهد

قم- ایرنا- کارشناس مسئول سلامت دهان و دندان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: کلینیک سیار دندانپزشکی در قالب 2 گروه از سوی خیران سلامت بزودی در مناطق محروم این استان راه اندازی و به ارائه خدمات به روستاییان می پردازد.

رضا حاجیلو روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: 2 مجموعه از تجهیزات دندانپزشکی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای استان قم در نظر گرفته شده است تا با راه اندازی کلینیک سیار دندانپزشکی در مناطق محروم این استان به قشرهای کم درآمد خدمات ارائه شود.
وی اضافه کرد: کلینیک سیار دندانپزشکی ویژه مردم مناطق روستایی، کمتر برخوردار و حاشیه شهر است که دسترسی به خدمات بهداشت و درمان ندارند و این خدمات به صورت رایگان ارائه خواهد شد.
وی ادامه داد: این کلینیک ها خدمات سطح یک شامل پیشگیری از بیماری ها و سطح 2 از جمله پرکردن و کشیدن دندان را ارائه می دهد.
حاجیلو بیان کرد: تیم های پزشکی شامل یک دندانپزشک خیر و یک دستیار است که با نیت خیرخواهانه اقدام به درمان مردم مناطق محروم و روستایی می نمایند.
وی ادامه داد: در تلاش هستیم تیم های سیار دندانپزشکی در 6 روز هفته در سطح مناطق در نظر گرفته شده به ترتیب اولویت فعال باشند. هر زمان که 2 دستگاه در نظر گرفته شده برای استان قم تحویل داده شود، برنامه ریزی لازم برای آغاز کار انجام می شود.
حاجیلو افزود: راه اندازی کلینیک های سیار دندانپزشکی در کنار طرح تحول نظام سلامت انجام می شود تا بسته های این طرح تکمیل شود.
طرح تحول سلامت از اردیبهشت ماه سال 93 در کشور اجرایی و تاکنون این طرح در چهار مرحله اجرا شده است که شامل درمان، بهداشت، اصلاح تعرفه های پزشکی و اصلاح نظام آموزش پزشکی است.
با اجرای طرح تحول نظام سلامت در استان قم که شامل هفت بسته بود، 2 هزار میلیارد ریال در استان قم صرفه جویی شد که بخشی از آن مربوط به کمک مستقیم دولت و بخش دیگر نیز مربوط به پرداختی کمتر مردم در بخش های مختلف درمان به واسطه اجرای این طرح است.
راه اندازی 742 تخت بیمارستانی، راه اندازی بالگرد اورژانس و افتتاح نخستین پایگاه اورژانس هوایی و هزینه 200 میلیارد ریال برای اصلاح فضای فیزیکی و تجهیز بیمارستان ها از جمله مهم ترین اقدام های صورت گرفته در استان قم به واسطه اجرای طرح تحول نظام سلامت است.
/2085/ 6133/ خبرنگار: سمیه حیدری ** انتشار- جعفرمسلمی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند/ 26 همت بدهی بیمه‌ها