داستان زندگی منیژه رضایی، دختر مریخی


به گزارش سایت ورزش بانوان؛ منیژه رضایی دختر پرانرژی و معلول ایرانی است که شاید بسیاری نامش را شنیده یا به خاطر فعالیت زیادش در صفحات اجتماعی تصاویرش را دیده‌اید. او که در تمام صفحات اجتماعی خودش را با هشتگ دختر مریخی معرفی کرده زندگی جالبی دارد. منیژه رضایی دست و پای کوتاهی دارد اما برای رسیدن به حقش در زندگی هرگز کوتاه نیامده است. او...

به گزارش سایت ورزش بانوان؛ منیژه رضایی دختر پرانرژی و معلول ایرانی است که شاید بسیاری نامش را شنیده یا به خاطر فعالیت زیادش در صفحات اجتماعی تصاویرش را دیده‌اید. او که در تمام صفحات اجتماعی خودش را با هشتگ دختر مریخی معرفی کرده زندگی جالبی دارد. منیژه رضایی دست و پای کوتاهی دارد اما برای رسیدن به حقش در زندگی هرگز کوتاه نیامده است.

او با سه بیماری نادر دست و پنجه نرم می‌کند که در هر سه مورد از هر یک میلیون نفر فقط یک نفر مبتلا می‌شود و در هر سه مورد این یک نفر منیژه بوده است.

بیماری اول، آکندروپلازی نوعی کوتاه قدی مادرزادی است که مشخصه آن کوتاه بودن طول اندام‌ها است. سر بزرگ با یک پیشانی برجسته.بیماری دیگر در ۹ ماهگی منیژه اتفاق افتاد. زمانی که در ۹ ماهگی یکی از مویرگ‌های سر او به خاطر غلظت خون بالا مسدود و نهایتا صورت او دچار تغییراتی شد. بیمارس سوم در ۱۵ سالگی با اشتباه پزشکان گریبانگیر منیژه شد. در ۱۵ سالگی که با تشنج‌های مکرر منیژه پزشکان مننژیت را تشخیص دادند و تصمیم به عمل جراحی گرفتند و به ستون فقرات او آمپولی که نباید را زدند و عصب‌های نخاعی او آسیب دید و بعد از گذشت دو سال با اختلال راه رفتن، پاهایش به طور کامل از حرکت ایستادند و بی‌حس شدند.

اینها را نگفتیم که برای منیژه غصه بخوریم و دل بسوزانیم. چرا که فعالیت‌های روزانه منیژه شاید چندین برابر دخترانی است که از سلامت جسمانی کامل بهره می‌برند. به گفته خودش روزهای سختی را پشت سرگذاشته و نمی‌توانسته با شرایطش کنار بیاید اما منیژه رضایی واژه نمی‌توانم را از قاموس زندگی خود حذف کرد. او تلاش زیادی کرد تا صحبت‌ها و واکنش‌های مردم و اطرافیان کامش را تلخ نکند و بسیار پرانرژی به زندگی و فعالیت روزانه پرداخت.

او حالا به تنهایی تمام کارهای شخصی خود را چه در منزل و چه بیرون از منزل پیگیری می‌کند، البته به سختی. او با وجود این شرایط رانندگی می‌کند. منیژه زمان زیادی صرف می‌کند تا سوار ماشینش شود و برای پیاده شدن از آن هم ماجراها دارد. گاهی ساعت‌ها منتظر می‌نشیند تا فردی برای بیرون آوردن ویلچر از صندوق عقب ماشین به او کمک کند.

داستان زندگی منیژه رضایی، دختر مریخی

او رانندگی می‌کند اما به سختی گواهینامه گرفته و حسابی قدر اتومبیل ویژه خود را می‌داند و می‌گوید با اینکار بار زیادی از دوش پدرومادرشبرداشته است.

داستان زندگی منیژه رضایی، دختر مریخی

از ماشین سواری منیژه که بگذریم او در سوارکاری هم دستی بر آتش دارد. با وجود علاقمندی، مدت‌ها برای فراگیری آن و رفتن به باشگاه‌های سوارکاری تردید داشت تا اینکه به گوشش رسید در باشگاهی همین گوشه کنارها به معلولین اسب‌سواری می‌آموزند. به سراغش رفت و انجامش داد. حالا منیژه سوارکار فوق‌العاده‌ای است.

داستان زندگی منیژه رضایی، دختر مریخی

داستان زندگی منیژه رضایی، دختر مریخی

بعد از این دو تصمیم گرفت هدف سومش را هم دنبال کند، یعنی شنا. اما از آنجا که نصف بدنش بی‌حرکت است و تمام زحمت شنا کردن را دست‌هایش باید به دوش بکشند، عملی کردن هدف سوم برای او زمانبر و کمی سخت‌تر است اما با وجود این شرایط منیژه فعل خواستن را صرف کرد و شنا کردن را به طور حرفه‌ای آموخت.

دختر مریخی با تمام این مشکلات و سختی‌ها توانست در زمینه مدلینگ هم فعالیت هرچند کوتاهی داشته باشد. او برای مدل شدن پشتکار زیادی کرد اما اینبار هم به هدفش رسید.

منیژه داستان ما برای لذت بردن از زندگی تلاش زیادی می‌کند که قابل تحسین است. گوشه‌ای از تجربیات منیژه رضایی دختر مریخی:

داستان زندگی منیژه رضایی، دختر مریخی

داستان زندگی منیژه رضایی، دختر مریخی

داستان زندگی منیژه رضایی، دختر مریخی

او که داستان زندگی‌اش را با تمام جزییات در صفحات مجازی منتسب به خود برای کاربران بازگو می‌کند می‌گوید: “امیدوار است بقیه معلولین هم داستان زندگی خود را بگویند و از دیده شدن هراس نداشته باشند.”


منتخب امروز


ماجرای بورسیه ورزشی صدف صادق وزیری در آمریکا و مچ بند ایران