ماجرای بورسیه ورزشی صدف صادق وزیری در آمریکا و مچ بند ایران


ماجرای بورسیه ورزشی صدف صادق وزیری در آمریکا و مچ بند ایران

به گزارش پایگاه خبری ورزش بانوان، صدف صادق وزیری برترین تنیسور ایران در بخش بانوان متولد 4 مرداد ١٣٧٨ در استان تهران، تنیس را از سال ١٣٨6 ( ٨ سالگی ) در زمین‌های تنیس استان کردستان (سنندج) شروع کرد. کسب نخستین عنوان قهرمانی در رقابت های بین المللی سال 2016 تنها یکی از امتیازاتی است که صدف صادق وزیری به خود اختصاص داده است.همچنین در سال‎های...

به گزارش پایگاه خبری ورزش بانوان، صدف صادق وزیری برترین تنیسور ایران در بخش بانوان متولد ۴ مرداد ١٣٧٨ در استان تهران، تنیس را از سال ١٣٨۶ ( ٨ سالگی ) در زمین‌های تنیس استان کردستان (سنندج) شروع کرد. کسب نخستین عنوان قهرمانی در رقابت های بین المللی سال ۲۰۱۶ تنها یکی از امتیازاتی است که صدف صادق وزیری به خود اختصاص داده است.همچنین در سال‎های ٢٠١١،٢٠١٢ قهرمان مسابقات زیر ١٣ سال غرب آسیا شد وی افتخارات بیشتری را در کارنامه ورزشی خود دارد. این تنیسور خوش آتیه ایران گام به گام جلو می‌رود تا به جایی برسد که بتواند مقابل بازیکن‌های تاپ جهان قرار بگیرد.

مرجان سیروانی مادر صدف صادق وزیری در گفتگو با “ورزش بانوان” از بورسیه شدن دخترش در دانشگاه لانگ بیچ از دانشگاه‌های ایالتی آمریکا سخن گفت. ماحصل گفتگو با تنیسور ارزنده کشورمان پیش روی شماست:

ماجرای بورسیه شدن صدف صادق وزیری

صدف از مرداد ماه سال جاری در دانشگاه لانگ بیچ آمریکا بورسیه تحصیلی دریافت کرد. البته به واسطه ارتقای رنکینگ خود در تنیس موفق به دریافت این بورس تحصیلی شد. با این شرایط که او برای دانشگاهی که در آن تحصیل می‌کند تنیس بازی کرده و دانشگاه هزینه تحصیل او را تمام و کمال پرداخت می‌کند.

صدف رنکینگ جهانی خود را به ۳۰۵ رساند و رزومه خوبی داشت. در دانشگاه‌های آمریکا مسابقات تنیس بین دانشگاهی برگزار می‌شود و به همین خاطر، شخصا اقدام کردم تا شرایط تحصیلی و ورزشی دخترم در آمریکا فراهم شود که هم درس بخواند و هم عملکردش را در ورزش مورد علاقه خود ارتقا دهد. تنیس در دانشگاه‌های آمریکا سه سطح دارد، که خوشبختانه صدف در سطح یک و در کنار بهترین‌ها رقابت می‌کند؛ مربی‌اش هم از او رضایت دارد.

طی قراردادی که مابین دانشگاه و صدف بسته شده، او موظف شده است که هر هفته در تمام مسابقات تنیس بین دانشگاهی شرکت کند، اما قرار بر این شده که تابستان به ایران بیاید و حتی زمان‌هایی که حضورش در ترکیب تیم ملی تنیس ایران لازم و ضروری باشد در کنار تیم ملی کشورش قرار بگیرد.

ادامه تحصیل در رشته دندان پزشکی

صدف در آمریکا دندان پزشکی را برای ادامه تحصیل انتخاب کرده اما طبق قوانین تحصیلی در این کشور ابتدا باید ۴ سال در رشته زیست شناسی تحصیل کند و بعد وارد یکی از رشته‌های پزشکی شود.

مچ‌بند ایران و افتخار به هویت ایرانی

مشتاق است تا هر چه زودتر به ایران بیاید و در یک رویداد بین المللی برای کشورش افتخارآفرینی کند. دخترم عاشق ایران است و همیشه یک مچ بند ایران در دستش دارد. صدف می‌گوید به هویت ایرانی خودم افتخار می‌کنم. گاهی اوقات زیر بار فشار درس و ورزش کمی گله می‌کند اما خودش می‌گوید بیشتر از همه به بازگشت به ایران و افتخارآفرینی در کشورش فکر می‌کند. اول خرداد به ایران برمی‌گردد و تا زمانی که ترم جدید دانشگاه آغاز شود در ایران خواهد بود مصرانه آرزو می‌کند در مدتی که در ایران است حداقل در یک یا دو رقابت برون مرزی مسابقه دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزش بانوان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا