مقرون به‌صرفه‌ترین نسخه شورولت اکوئیناکس


مقرون به‌صرفه‌ترین نسخه شورولت اکوئیناکس

نسخه دیزلی شورولت اکوئیناکس با قیمت پایه 31435 دلاری، یکی از مقرون به‌صرفه‌ترین انتخاب‌ها در بازار کراس‌اوورهای آمریکا خواهد بود. مخصوصاً وقتی بدانیم مصرف سوخت این خودروی بلندبالای جادار تنها 6 لیتر در هر صد کیلومتر می‌باشد. در حال حاضر در بازار آمریکا انواع مختلفی از کراس‌اوور و SUV حکمرانی می‌کنند اما یافتن یک نسخه...

نسخه دیزلی شورولت اکوئیناکس با قیمت پایه 31435 دلاری، یکی از مقرون به‌صرفه‌ترین انتخاب‌ها در بازار کراس‌اوورهای آمریکا خواهد بود. مخصوصاً وقتی بدانیم مصرف سوخت این خودروی بلندبالای جادار تنها 6 لیتر در هر صد کیلومتر می‌باشد.

مقرون به‌صرفه‌ترین نسخه شورولت اکوئیناکس
در حال حاضر در بازار آمریکا انواع مختلفی از کراس‌اوور و SUV حکمرانی می‌کنند اما یافتن یک نسخه دیزلی کمی دشوار است. شورولت و GMC نیز پیش از این تنها مدل‌های شش سیلندر دیزلی را ارائه می‌کردند که ارزان‌ترین انها 35 هزار دلار برای مشتری تمام می‌شد.

مقرون به‌صرفه‌ترین نسخه شورولت اکوئیناکس
اکنون می‌توان اکوئیناکس را با یک موتور کوچک 4 سیلندر 1.6 لیتری توربو دیزل سفارش داد که علاوه بر مصرف سوخت پایین، قیمت پایه را نیز چند هزار دلاری پایین کشیده است. تریم LT به صورت دیفرانسیل جلو بوده و مصرف سوختان در شهر 8.5 لیتر و در بزرگراه 6 لیتر می‌باشد. همین مدل پایه مجهز به صندلی‌های جلوی الکتریکی 8 جهتی، نمایشگر لمسی 7 اینچی، چرخ‌های 17 اینچی، چراغ‌های زنون، استارت از راه دور، تهویه مطبوع دو ناحیه‌ای با کنترل از راه دور، پایش نقاط کور و هشدار ترافیک از پشت می‌باشد.

مقرون به‌صرفه‌ترین نسخه شورولت اکوئیناکس
اگر کمی بیشتر خرج کنید با بودجه 33185 دلاری می‌توانید ارتقای مناسبی را نیز دریافت کنید که شامل چرخ‌های 18 اینچی، نمایشگر لمسی 8 اینچی، چراغ‌های LED، شارژر بیسیم گوشی همراه و درب عقب برقی می‌شود.

مقرون به‌صرفه‌ترین نسخه شورولت اکوئیناکس
آپشن انتقال نیرو به هر چهار چرخ نیز 1750 دلار آب می‌خورد. در این صورت مصرف سوخت به مقدار ناچیزی افزایش خواهد یافت.
برای مقایسه باید گفت که نسخه بنزینی پایه با موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری توربو درتریم LT نسبت به نسخه دیزلی 3740 دلار و درتریم LT پریمیر 2195 دلار ارزان‌تر است. درحالی‌که نسبت به نسخه 2.0 لیتری بنزینی در همین تریم LT پریمیر می‌توان نسخه دیزلی را با قیمت 600 دلار کمتر خریداری کرد.
صرفه‌جویی در هزینه‌ها با کاهش هزینه مصرف سوخت در دراز مدت خود را نشان می‌دهد. با وجود قدرت 137 اسب بخاری و گشتاور 325 نیوتن متری و گیربکس 9 سرعته‌ای که جایگزین نسخه 6 سرعته قبلی می‌شود با یک خودروی معتدل مواجه می‌شوید. در مقایسه باید گفت که نسخه هیبریدی AWD تویوتا روفور در بزرگراه 7.84 لیتر و نیسان روگ 6.91 لیتر سوخت مصرف می‌کنند. هرچند هر دوی این خودروها در شهر مصرف بهتری از اکوئیناکس دارند.

مقرون به‌صرفه‌ترین نسخه شورولت اکوئیناکس


در غیاب محصولات دیزلی فولکس‌واگن در بازار آمریکا، تنها لندروور دیسکاوری، رنجروور اِووک، ب‌ام‌و X5، جیپ گرند چروکی اکو دیزل و جگوار F پیس با نسخه‌های دیزلی در این بازار یافت می‌شوند که همه آنها قیمت‌هایی بسیار گران‌تر از شورولت دارند. بنابراین شاید شورولت بتواند طیف خاصی از خریداران محافظه‌کارتر و حسابگرتر را با این مدل به‌سوی خود جلب کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق