خصوصیات و ویژگی های افراد دوست داشتنی


افراد جذاب و دوست داشتنی چه رفتارهایی دارند و چگونه با دیگران ارتباط برقرار میکنند؟ به گزارش آلامتو به نقل از businessinsider ؛ وقتی که کسی را برای اولین بار می‌بینید، بعد از پرسیدن "شغل شما چیست؟" احتمالا دیگر چیزی برای گفتن نخواهید داشت. شما نمی‌توانید گپ‌های دوستانه داشته باشید و آن پنج دقیقه اول که کسی...

خصوصیات و ویژگی های افراد دوست داشتنی

افراد جذاب و دوست داشتنی چه رفتارهایی دارند و چگونه با دیگران ارتباط برقرار میکنند؟

به گزارش آلامتو به نقل از businessinsider ؛ وقتی که کسی را برای اولین بار می‌بینید، بعد از پرسیدن “شغل شما چیست؟” احتمالا دیگر چیزی برای گفتن نخواهید داشت. شما نمی‌توانید گپ‌های دوستانه داشته باشید و آن پنج دقیقه اول که کسی را ملاقات می‌کنید سخت هستند برای اینکه شما کمی‌خجالتی و کمی‌نامطمئن هستید. اما می‌خواهید که تاثیر خوبی روی طرف مقابل بگذارید. می‌خواهید که دیگران واقعا شما را دوست داشته باشند. اگر که شما زیاد در موقعیت‌هایی مشابه این قرار می‌گیرید، خوب است بدانید که آدمهای جذاب چگونه چنین تصویری از خود می‌دهند:

1. آنها فیگور قوی بودن نمی‌گیرند.

می‌دانم: پدر و مادر شما یادتان داده‌اند که صاف بایستید، شانه‌های خود را بالا بگیرید، با هدف و خرامان گام بردارید، صدای خود را کلفت‌تر کنید و محکم دست دیگران را بفشارید.

این برای نشان دادن اعتماد به نفس بدون استفاده از کلمات عالی است، اما زیاده‌روی کنید به نظر می‌آید که تلاش می‌کنید که اهمیت خود را ثابت کنید. اینکار شما باعث می‌شود که به نظر “ملاقات” بیشتر در مورد شما باشد تا شخص دیگر – و هیچکس از این خوشش نمی‌آید.

مهم نیست که چقدر آدم مهمی‌باشید، در مقایسه با افرادی مثل نلسون ماندلا و ماهاتما گاندی رنگ می‌بازید، پس بیایید و از این آدم‌ها یاد بگیرید. آنها صاف و موقر نمی‌ایستادند و در عوض در ملاقات های خود گرم و صمیمی‌بودند. چرا که می‌دانستند نباید چندان به موقعیت خود اهمیت بدهند اگر بخواهند دل طرف مقابل را به دست آورند.

دفعۀ بعد که کسی را دیدید، راحت باشید، به جلو قدم بردارید، کمی‌سر خود را به سمت آنها خم کنید، لبخند بزنید و نشان دهید که شما کسی هستید که مفتخر به دیدن آنها شده‌اید – نه برعکس.

ما همه کسانی را دوست داریم که ما را دوست دارند. اگر من به شما نشان دهم که واقعا از ملاقات شما خوشحال شده‌ام، شما بلافاصله از من خوشتان می‌آید. (و نشان هم می‌دهید که اینگونه است، که کمک می‌کند که من استرسم را از دست بدهم و خودم باشم.)

2.آنها از قدرت لمس کردن استفاده می‌کنند.

لمس کردن می‌تواند ابزار بسیار قدرتمندی باشد. لمس کردن می‌تواند بر رفتار آدمها تاثیر بگذارد، احتمال یکرنگی افراد را بیشتر کند و کسی را که دارد طرف مقابل را لمس می‌کند، جذاب‌تر و دوستانه‌تر نشان دهد. البته، آرام پیش بروید: با ملایمت بروی شانه یا بازوی فرد مقابل بزنید. جوری که به نظر عادی بیاید و تهدیدکننده نباشد.

این را امتحان کنید: دفعۀ بعد که پشت سر کسی که می‌شناختید قدم می‌زدید، در حال حرکت به آرامی‌بروی شانۀ آنها بزنید. من تضمین می‌کنم که بعد از مکالمه احساس کنید که یک خوش و بش واقعی‌تر و صمیمانه‌تر از همیشه داشته‌اید.

لمس کردن باعث می‌شود سدهای عادی شکسته شوند و فاصلۀ واقعی و درک‌شده میان شما و فرد دیگر کم شود – این یک جز اصلی در دوست داشتن و دوست داشته شدن است.

3.انها از جیو-جیتسوی اجتماعی خود استفاده می‌کنند.

شما کسی را ملاقات می‌کنید و برای 15 دقیقه صحبت می‌کنید. در حال دور شدن به این فکر می‌کنید که “بی‌نظیر بود، ما مکالمۀ فوق‌العاده‌ای داشتیم. آدم فوق‌العاده‌ای است.” سپس، وقتی بعدا در مورد آن فکر می‌کنید، می‌فهمید که هیچ چیزی در مورد طرف مقابل خود نفهمیده‌اید.

آدم‌های جذاب در جیو-جیتسو فوق‌العاده هستند، که این هنر قدیمی‌است که بتوانید کسی را ترغیب به حرف زدن در مورد خودش بکنید بدون اینکه طرف حتی بفهمد که این اتفاق افتاده است. آنها به همه چیز شما علاقه نشان می‌دهند و با استفاده از ادب و گرمای اجتماعی خود در جا شما را سحر می‌کنند. و شما برای همین آنها را دوست خواهید داشت.

داشتن جیو-جیتسوی اجتماعی آسان است. کافی است سوال‌های درست را بپرسید. سوال‌هایتان باید باز باشند و جا برای توصیف و نظر دادن وجود داشته باشد. با کلمات سوالی مثل چگونه، چرا یا چه کسی سوال بپرسید.

به محض اینکه چیزی در مورد طرف مقابل فهمیدید، از او بپرسید که چرا اینکار را کردند، یا چگونه اینکار را کردند. یا چه چیزی را در مورد آن دوست داشتند یا اینکه از آن چه یاد گرفتند یا شما اگر در موقعیت مشابهی قرار گرفتید باید چکار کنید.

به هیچکس نمی‌توان به اندازه توجه کرد. اگر سوال‌های درست را بپرسید نشان می‌دهید که به نظر طرف مقابل احترام می‌گذارید و در نتیجه به خود او احترام می‌گذارید. همۀ ما آدم‌هایی را دوست داریم که به ما احترام می‌گذارند.

4.آنها رفتاری واقعی و صمیمی‌دارند.

هرکسی در چیزی از شما بهتر است (بله، این حتی در مورد شما هم صدق می‌کند.) پس بگذارید که از شما بهتر باشند.

افراد زیادی هستند که در ملاقات اول یک نوع رقابت را میان هم شکل می‌دهند. سعی نکنید که در رقابت “شناختن طرف مقابل” پیروز شوید. تلاش کنید که ببازید. از آنها تعریف کنید. تحت‌تاثیر قرار بگیرید. به یک شکست یا ضعف خود اعتراف کنید.

لازم نیست که تیره‌ترین رازهای روح خود را فاش کنید. اگر که طرف مقابل می‌گوید “ما به تازگی یک خونۀ بزرگتر خریدیم،” بگوئید که “این فوق‌العاده است. من باید اعتراف کنم که بهتون حسودیم می‌شه. ما هم دو سالی هست که می‌خواهیم نقل مکان کنیم اما نمی‌تونیم از نظر مالی امکان این کار رو فراهم کنیم. چطور اینکار رو کردید؟”

از نشان دادن کمی‌صدمه‌پذیری نترسید. مردم ممکن است که در لحظه از یک رفتار مصنوعی شما تحت‌تاثیر قرار بگیرند، اما مردم در نهایت یک فرد روراست را دوست دارند. خودتان باشید. مردم از خود شما خوششان خواهد آمد.

5.آنها هیچ چیز نمی‌خواهند.

رفتار هدفمند و همیشه گوش به زنگ بودن را کنار بگذارید. اگر که چیزی از طرف مقابل می‌خواهید، راهی پیدا کنید تا به طرف مقابل کمک کنید، سپس از آنها چیزی بخواهید. آدم‌های جذاب تمرکز خود را بر کاری می‌گذارند که می‌توانند برای شما انجام دهند، نه کاری که شما می‌توانید برای آنها انجام دهید.

6.آنها صحبت را با صداقت تمام می‌کنند.

با یک حرکت سر می‌گوئید که “از ملاقات شما خوشحال شدم” و از طرف مقابل جدا می‌شوید. این حرکت استاندارد است که البته خیلی هم سریع فراموش می‌شود. در عوض به ابتدا برگردید. دوباره دست بدهید. از دست آزاد خود استفاده کنید تا روی شانۀ طرف بزنید. بگوئید “من واقعا از دیدن شما خوشحال شدم.” یا بگوئید “از صحبت کردن با شما لذت بردم.” و لبخند بزنید: نه لبخند دروغی یک فروشنده که همراه آن می‌گوید “روز خوبی داشته باشید!” بلکه یک لبخند صادقانه و محبت آمیز.

7. آنها قبول دارند که کار راحتی نیست.

مباحث این مقاله به نظر ساده می‌آید؟ همینطور است. اما راحت نیست، مخصوصا وقتی که خجالتی باشید. رفتارهای استاندارد برای شما بسیار راحت‌تر هستند. اما باعث نمی‌شوند آدم‌ها از شما خوششان آید.

قبول کنید که سخت است. قبول کنید که فرق داشتن، صادق بودن، تعریف کردن از دیگران و آسیب‌پذیر بودن همه سخت هستند چرا که می‌بایست خود گاردهای خود را پائین بیاورید. قبول کنید که در ابتدا احساس می‌کنید که خطرناک است.

اما نگران نباشید: وقتی که به آدم‌ها کمک کنید احساس بهتری در مورد خودشان داشته باشند – که دلیل کافی است – آنها از شما خوششان می‌آید. و شما هم از خودتان بیشتر خوشتان می‌اید.

برترین جاهای دیدنی روسیه برای تفریح
۶ راه خانگی برای سفید کردن دندان‌ها



جملات انگیزشی برای گذر از چالش ها و مشکلات زندگی + متن هایی برای رسیدن به موفقیت در زندگی