پرو، راهنمای کلی، هزینه های سفر و ویزا


کشور پرو در آمریکای جنوبی با داشتن جاذبه های بسیار، قطعا ارزش بیش از یکبار سفر کردن رو داره. کوهستان های آند، جنگل های آمازون، خواستگاه و مرکز امپراتوری اینکاها، ماچوپیچو، معماری مستعمراتی شهرها، سرخپوست ها با لباس های بومی، عمیق ترین دره های دنیا در آرکیپا، خطوط اسرارآمیز نازکا، گوتکا سومین آبشار بلند دنیا، بلندترین قله شنی دنیا، هزاران کیلومتر...

کشور پرو در آمریکای جنوبی با داشتن جاذبه های بسیار، قطعا ارزش بیش از یکبار سفر کردن رو داره. کوهستان های آند، جنگل های آمازون، خواستگاه و مرکز امپراتوری اینکاها، ماچوپیچو، معماری مستعمراتی شهرها، سرخپوست ها با لباس های بومی، عمیق ترین دره های دنیا در آرکیپا، خطوط اسرارآمیز نازکا، گوتکا سومین آبشار بلند دنیا، بلندترین قله شنی دنیا، هزاران کیلومتر سواحل اقیانوس آرام و … بخشی از جاذبه های این سرزمین زیبا هستند.

پرو، راهنمای کلی، هزینه های سفر و ویزاپرو، راهنمای کلی، هزینه های سفر و ویزا غروب خورشید در کنار سواحل اقیانوس آرام در شهر لیما

شاید جالب باشه بدونید سیب زمینی رو مدیون بومی های پرو هستیم که ۸۰۰۰ سال قبل شروع به کشت این گیاه کردند. ۵۰۰ سال قبل وقتی اسپانیایی ها به اونجا رسیدند سیب زمینی رو به اروپا بردند و احتمالا مدتی بعد به ایران رسیده. در حاضر حدود ۳۰۰۰ نوع مختلف سیب زمینی توی پرو کشت میشه! پرو در زمینه ذرت هم بسیار غنی هست و بیش از ۵۵ نوع ذرت رنگ و وارنگ از سفید و صورتی و نارنجی گرفته تا سیاه! حالا که بحث کشاورزی شد کشور پرو در زمینه تولید کوکائین مقام اول رو در دنیا داره و ۲۰۰ هزار پرویی درآمدشون به تولید کوکائین وابسته است.

بدلیل تنوع جغرافیایی کشور پهناور پرو (قدری از ایران کوچکتره) نمیشه فصل خاصی برای دیدن پرو معرفی کرد و این مساله با توجه به مکان هایی که برای بازدید انتخاب می کنید تعیین میشه. از اونجایی که اکثر افرادی که برای بار اول به پرو می روند ماچوپیچو رو توی برنامه دارند، شاید بهتر باشه فصل زمستان (خرداد تا شهریور) برای سفر پرو انتخاب نشه.

در مدت کوتاه ۹ روزه سفرم از مرز بولیوی-پرو بصورت زمینی وارد پرو شدم و از مرز پرو-اکوادور خارج شدم. شهرها و مکان هایی که دیدم شامل کوزکو یا کوسکو (Cusco)، ماچو پیچو (Machu Picchu)، لیما (Lima)، تروخیلو یا تروخیو (Trujillo) و پیورا (Piura) میشه. مسیر حرکتم در پرو رو هم در نقشه زیر نمایش دادم:

رفتن از ایران به پرو چندان ساده نیست. ارزانترین پرواز رو ایرفرانس با قیمت حدود ۱۰۰۰ دلار داره ولی برای استفاده از این پرواز نیاز به ویزای شینگن هست که دردسرهای خودش رو داره. توصیه من رفتن به برزیل و از اونجا با یک پرواز ۳۰۰-۴۰۰ دلاری (رفت و برگشت) رفتن به لیما هست. برای جستجوی بلیط "راهنمای خرید بلیط ارزان" رو مطالعه کنید.

ویزای پرو

ایرانی ها برای رفتن به پرو نیاز به دریافت ویزا دارند و متاسفانه کشور پرو توی ایران سفارتخانه نداره. کاری که من انجام دادم با توجه به اینکه اولین توقف طولانی رو در ریودوژانیرو داشتم، قبل از سفر به کنسولگری پرو در ریودوژانیرو نامه نوشتم و پرسیدم برای ویزا پرو چه مدارکی باید بیارم و چند روز پروسه ویزا طول میکشه. کمتر از ۲۴ ساعت به ایمیلم جواب دادند که اینجا ترجمه اون رو مینویسم:

“بله شما میتونید اینجا برای ویزای پرو اقدام کنید ولی توصیه میشه به یکی از سفارتخانه های پرو در ترکیه، قطر، کویت و یا دبی مراجعه کنید. مدارک لازم برای درخواست ویزا:

پرکردن فرم ویزا پاسپورت بلیط رفت و برگشت به پرو رزرو هتل یا دعوتنامه مدرک توانایی مالی مصاحبه یک قطعه عکس رنگی ۴*۳ مبلغ ویزا به میزان ۷۸ رئال برزیل (بعد از موافقت با ویزا)

از اونجایی که شما ساکن برزیل نیستید، تصمیم برای ویزای شما در پرو گرفته میشه و ممکنه ۱ هفته طول بکشه.”

همه مدارک رو در ایران آماده کردم و برنامه سفرم طوری تنظیم کردم که، صبح دوشنبه اولین روز کاری، برسم ریودوژانیرو. اولین کار من، در ریو پیدا کردن کنسولگری پرو در ریو بود. کنسولگری یک واحد آپارتمان از یک مجتمع بزرگ بود که با نمادها و تابلوهایی از پرو تزیین شده بود. بعد از کمی معطلی فرم ویزا رو دریافت کردم و بعد از پر کردن به همراه مدارک تحویل دادم و سپس به اتاق کنسول برای مصاحبه راهنمایی شدم. مصاحبه ده دقیقه ای، بیشتر به گپ دوستانه شبیه بود. از شهر زادگاهم اصفهان، آثار دیدنیش و صنایع دستی برای کنسول گفتم و تشویقش کردم سفری به ایران داشته باشه.

چهار روز بعد با کنسولگری تماس گرفتم و فهمیدم زودتر از زمانی که قولش رو داده بودند با ویزا موافقت شده. شب قبل همه لباس هام رو شسته بودم و فقط یک برمودا (اونجا به شلوارک می گفتند) داشتم. دوباره با کنسولگری تماس گرفتم و پرسیدم با برمودا میتونم برم کنسولگری؟ جواب داد شما میتونی با برمودا بیایی پرو پس کنسولگری پرو هم میتونی با برمودا بیایی. کنسولگری شلوغ بود و دو ساعتی معطل شدم تا برچسب ویزا توی پاسپورتم چسبانده شد. یک قلمکار کوچک به عنوان تشکر به کنسول دادم. من درخواست دو هفته ویزا کرده بودم و ویزایی که دریافت کرده بودم یک ویزای مولتیپل ۱۸۰ روزه با اعتبار یک ساله بود! بلند مدت ترین ویزایی که تا حالا گرفتم.

اگر قصد اقدام برای ویزای پرو از ریودوژانیرو رو دارید این سایت کنسولگری در ریو: http://www.consuladoperurio.com.br و ایمیل سفارت هم: consulado@consuladoperurio.com.br

پرو، راهنمای کلی، هزینه های سفر و ویزاپرو، راهنمای کلی، هزینه های سفر و ویزا مرز زمینی اکوادور – پرو. مامور مرزی در حال ثبت اسم من در دفتر خروجی ها

هزینه های سفر پرو

پرو کشور نسبتا ارزونی هست و اگر بخوام با همسایه هاش یعنی برزیل، شیلی، بولیوی و کلمبیا مقایسه­ش کنم فقط بولیوی قدری از پرو ارزونتره. البته حمل و نقل ریلی توی پرو بخصوص مسیرهای منتهی به ماچوپیچو اونقدر گرونه که از اون بعنوان گرونترین مسیر دنیا (نسبت به مسافت طی شده) یاد میشه. واحد پول پرو سول هست.

ریز هزینه های من در پرو:

ویزا: ۷۸ رئال برزیل (۳۴ دلار) ۷ شب اقامت در هتل و هاستل: ۲۲۷ سول سیم کارت: ۴۰ سول حمل و نقل بین شهری: ۲۸۰ سول یک پرواز داخلی: ۳۲۳ سول ورودی ماچو پیچو و سایر آثار تاریخی: ۱۶۰ سول سایر هزینه ها شامل غذا، میوه، نوشیدنی، حمل و نقل داخل شهری، خشکشویی و خرید: ۴۰۰ سول

هر دلار در زمان سفر ۳۱۰۰ تومان

هر دلار در زمان سفر ۲/۹ سول

کله هزینه سفر به تومان: ۱،۶۴۰،۰۰۰ تومان

تاریخ سفر: مهرماه ۱۳۹۳

پرو سرخپوست سفرنامه سفرنوشت ماچوپیچو نازکا ویزا

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ همسر اول و دوم فرامرز قریبیان در یک قاب