جامعه تعبیرهای بهتری نسبت به تعزیرات پیدا کرده است


جامعه تعبیرهای بهتری نسبت به تعزیرات پیدا کرده است

وزیر سابق دادگستری گفت: سازمان تعزیرات را با یک سازمان فعال‌تر در صحنه کسب و کار وارد کردیم و بیشتر به جامعه آن را شناساندیم و تعبیرهای بهتری نسبت به تعزیرات شد.

به گزارش خبرنگار قضایی فارس، صبح امروز تودیع و معارفه وزرای سابق و جدید وزارت دادگستری با حضور جمعی از مسئولان دولتی و قضایی انجام شد.

در این مراسم مصطفی پورمحمدی وزیر سابق دادگستری گفت: در وزارت کشور هم زمانی که تودیع شدم زمان شهادت حضرت زهرا (س) بود گویا قسمت ما این است که تودیع‌های ما مصادف باشد با ایام شهادت معصومین تا ذکر مصیبتی خوانده شود و ما را بدرقه کنند.

وی ادامه داد: بنده هر کجا بودم سعی کردم با کمک دوستان کارم را خوب انجام بدهم البته ظاهرا. تلاش کردیم تا تحول ایجاد کنیم و منشا اقدامات نو باشیم و عملکردی قابل ارایه داشته باشیم و در این دوره هم با همین رویکرد رفتار کردیم.

پورمحمدی گفت: البته مشکلاتی سر راهمان‌ همیشه بوده است و شما هم آن مشکلات را می‌دانید ولی سعی شد در تغییرات کارها و قدم‌های مهمی برداریم.

وی تصریح کرد: تعزیرات را با یک سازمان فعال‌تر در صحنه کسب و کار وارد کردیم و بیشتر به جامعه آن را شناساندیم و تعبیرهای بهتری نسبت به تعزیرات شد.

وی گفت: در حوزه مبارزه با فساد هم تلاش‌های خوبی کردیم و ساماندهی جدیدی را فراهم کردیم که امید است این موضوع ادامه پیدا کند.

پورمحمدی به موضوع حقوق کودک اشاره کرد و گفت: بیست و سه میلیون زیر هجده سال داریم که باید اینها مورد توجه قرار گیرند و اصلا منظورمان فقط معضلات و جرایم این حوزه نیست بلکه تربیت اینها برای آینده کشور مهم است.

وزیر سابق دادگستری کشور گفت: در این حوزه سندی تدوین و اندیشیدن هم موتور مورد نیاز این حوزه شده و خدا رو شکر موفق هم عمل کردیم.
وی گفت: به عنوان یک مشاور برای آقای آوایی از همه همکاران و مسئولین می‌خواهم تلاش تان را چند برابری کنید و همه آن وعده‌هایی که به ما داده بودید را هم در این دوره عمل کنید.
وی به سخنان رهبری اشاره کرد و گفت: ایشان از قوه قضاییه برای احیای حقوق عامه خواسته‌اند که خواسته مجزایی است و رییس جمهور هم به حقوق شهروندی اشاره کردند و این در حالی است که قانون اساسی و اموزه های دینی ما هم بر همین موضوع تاکید دارند.
پورمحمدی گفت: امروز نظام اسلامی تابلوی اصلی‌اش باید رعایت حقوق عامه باشد و حقوق بشری که امروز به ابزار دست بیگانگان تبدیل شده بیاید و رعایت حقوق عامه را از ما یاد بگیرد و الگو برداری کند.
وی افزود: مشروعیت و قانونی بودن ما به رعایت این اصول بستگی دارد و خواهش من این است که یکی از رسالت‌های بزرگمان را همین موضوع رعایت حقوق عامه قرار دهیم.
وزیر سابق دادگستری گفت: من از امروز به عنوان یک طلبه و روحانی تلاش می‌کنم این رسالت که همانا حفظ حقوق عامه است را رعایت کنم و در این راه بیش از پیش گام بردارم.
وی تصریح کرد: از عمر جمهوری اسلامی حدود 40 سال می‌گذرد و ما باید شکرگذاری کنیم برای استقرار این نظام و این در حالی است که من شکرگذاری دیگری هم دارم که خداوند بر من منت گذاشته تا در تمام این مدت بتوانم سرباز نظام باشم و امیدوارم این لباس سربازی را با شهادت از تنم در بیاورند.
پورمحمدی در پایان از روسای قوه قضاییه و جمهور تشکر کرد که در دولت یازدهم به وی فرصت حضور در وزارت دادگستری را دادند و گفت: از مردم هم عذرخواهی می‌کنم که اگر در شان آنها عمل نکرده‌ایم و از آنها می‌خواهیم برای ما دعا کنند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند/ 26 همت بدهی بیمه‌ها