آمارافرادتحت پوشش کمیته امداد وبهزیستی+حقوق


چند نفر تحت پوشش کمیته امداد هستند؟ درادامه بودجه کمیته امداد وحقوق مدجویان+آمارافراد”خانوار”تحت پوشش بهزیستی را مشاهده خواهیدکرد ˈحسین انواریˈ روز پنجشنبه 28آذر92در گفت وگو با ایرنا: حجم این کمک ها سالانه بالغ بر هفت هزار میلیارد ریال است. وی زکات ،...

چند نفر تحت پوشش کمیته امداد هستند؟
درادامه بودجه کمیته امداد وحقوق مدجویان+آمارافراد”خانوار”تحت پوشش بهزیستی را مشاهده خواهیدکرد
ˈحسین انواریˈ روز پنجشنبه ۲۸آذر۹۲در گفت وگو با ایرنا: حجم این کمک ها سالانه بالغ بر هفت هزار میلیارد ریال است.
وی زکات ، صندوق های کمک و … را از جمله این کمکها برشمرد و ادامه داد: کمک های مردمی به محرومین از طریق این نهاد سال قبل قریب ۳۰ درصد افزایش داشت.
انواری شمار افراد زیرپوشش کمیته امداد در کشور را قریب چهار میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ذکر کرد و گفت: قریب سه میلیون نفر نیز در کشور از خدمات موردی این نهاد برخوردار می شوند.
سرپرست کمیته امداد امام خمینی کشور گفت: یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر سالمند، حدود ۸۰۰ هزار دانشجو و دانش آموز، زنان سرپرست خانوار از جمله افراد زیرپوشش این نهاد هستند که از خدمات کمیته امداد بهره مند می شود.
*****
اگر۲میلیون هم آمارافرادتحت پوشش بهزیستی باشد،مجموعاً میشوندشش ونیم (شش میلیون ونیم)
****
۴ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در قالب یک میلیون و ۸۰۰ هزار خانوار در کشور زیر چتر حمایتی‌ کمیته امداد هستند،
۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر نیز از اقشار آسیب‌پذیر جامعه به صورت موردی از این حمایت‌ها بهره‌مند می‌شوند.
علی شریف‌روحانی، دستیار معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی/۱۴بهمن۹۲ امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان
***

س: رقم “بودجه” چه میزانی رسید؟

فتاح: این کار بزرگی بود که مجلس انجام داد و دولت اجرایی کرد. امسال ۴ هزار میلیارد تومان است، قرار بود به صورت مستمری پرداخت شود. یعنی پول را به ما بدهند و ما به حساب خانوارها مستمری واریز کنیم. دولت در این ۴ ماه این را به حساب یارانه واریز کرده است. این قانونی ایراد دارد و دولت هم قبول دارد. منتها نظر دولت این بود که آئین‌نامه می‌خواهد و این نظر دولت است.

آئین نامه تهیه شده است و مشترک بین ما و دولت است و نزدیک است که به دولت برود و تصویب شود.

آمارافرادتحت پوشش کمیته امداد وبهزیستی+حقوق

س: چقدر اشتغال ایجاد کردید؟

فتاح: ما سال گذشته که سال دوم حضور ما بود هزار میلیارد تومان در تبصره بودجه برای اشتغال داشتیم. وام قرض‌الحسنه بانک‌ها برای اشتغال جامعه هدف بدهند. ما هزار و صد میلیارد تومان گرفتیم. یک چیز ناباورانه است در این کشور با این وضع بانک‌ها، ئولی با ما همکاری کردند. حقیقتاً بانک‌ها به بنده منت گذاشتند که خدمت همه رفتم و ۱۰۰ میلیارد هم بیشتر از آن تعهد دادند. ۱۱۰ درصد جذب شد.

س: چند شغل ایجاد شده است؟

فتاح: ما ۳۰۰ میلیارد هم از کمیته امداد گذاشتیم. بقیه فعالیت‌هایمان را تبدیل به وام اشتغال کردیم. هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان شد. حدود ۱۰۲ هزار فقره وام اشتغال برای جامعه هدف دادیم؛ یعنی ۱۰۲ هزار خانواده. خوشبختانه عدد با خروجی ما تطبیق دارد. سال گذشته ده درصد جامعه هدف را کاهش دادیم. ۱۷۵ هزار خانواده خروج پیدا کردند که ۱۰۰ هزار مورد آن مربوط به اشتغال بود.

چون دولت و مجلس مشترکاً این وضع را دیدند امسال در لایحه بودجه آن هزار را دو هزار ۱۰۰ میلیارد تومان کردند. این کار بی‌سابقه‌ای بود. این اواخر خبر خوبی دریافت کردیم و غافلگیر شدیم. دولت سال گذشته لایحه داده بود که یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای توسعه روستایی و مناطق محروم برداشت شود و این در مجلس ماند چون گفتند این ایراد دارد و شورای نگهبان رد می‌کند.

بودجه کمیته امداد

تا بالاخره آقای لاریجانی خدمت مقام معظم رهبری در ماه قبل نامه نوشتند و با اذن ایشان ایراد رفع شد و به لطف الهی حتما تصویب می‌شود. یک و نیم میلیارد دلار حدود ۵ هزار میلیارد تومان خواهد شد.

س: اشتغال خیلی بیشتر خواهید داشت.

فتاح: این لطف خداوند بود. حضرت آقا امسال را به نام اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال نامگذاری کردند. این را خدا رسانده و منابع را به لطف مجلس و دولت و بانک‌ها رساندند و من فکر می‌کنم بتوانیم یک رکوردی بزنیم.

حقوق مددجویان

س: شما گفتید قبل از آن مصوبه برنامه ششم ۱۰۰ هزار تومان برای مستمری در نظر گرفته است. الان این میزان چقدر شده است؟

فتاح: علاوه بر آن ۱۰۰ تومان ۳۶۰ تومان هم اضافه شد. حدود ۴۶۰ تومان می‌شود.

س: جهش فوق‌العاده ای است.

فتاح: این جدای از یارانه است. یعنی اگر ۵ نفر باشند ۲۲۰ هزار تومان هم یارانه دریافت می‌کنند و مستمری هم ۴۶۰ هزار تومان است.

س: چه میزان مددجوی تحت پوشش داریم؟

فتاح: از نظر خانوار آخرین عدد ما یک میلیون و ۶۰۰ هزار خانوار است.

اماردانشجویان کمیته امدادی

ما ۲۰ الی ۳۰ هزار نفر داریم که الان در دانشگاه آزاد تحصیل می کنند

سید پرویز فتاح رییس کمیته امداد امام خمینی مهمان برنامه دست‌خط /۳ شهریور ۱۳۹۶جام جم

***

قریب به ۱ میلیون و ۳۶۴ هزار نفر نیز در صف انتظار برای ملحق شدن به پوشش خدماتی این نهاد هستند.

صف طولانی انتظار متقاضیان دریافت خدمات بهزیستی از یکسو و ناکافی بودن خدمات از سوی دیگر باعث کندی رشد و ارتقای کیفی خدمات به این گروه از جامعه شده است،برخی معتقدند سطح ارائه خدمات به جمعیت تحت پوشش سازمان مورد اشاره نیز با کمبودها و کاستی های قابل توجهی روبرو است.

علی همت محمود نژاد،رئیس انجمن حمایت از حقوق معلولان، در گفتگویی با رسانه ها سال ۹۴

حقوق معلولین چقدراست؟

یکی از مهمترین بخش های ارائه خدمات سازمان مورد اشاره به معلولان،به پرداخت مستمری معطوف می شود،در حال حاضر،میزان مستمری پرداختی از سوی سازمان بهزیستی در گروه های یک تا پنج نفره ۵۳ تا ۱۰۰ هزار تومان بر آورد می شود و البته اگر افراد معلول مشروط به برخورداری از پرونده توانبخشی،معادل همین مبلغ نیز در پایان هر سال عیدی دریافت می کنند،مبلغی که طبق اظهارات رئیس سازمان بهزیستی برخی اوقات با تاخیر دو ماهه پرداخت می شود.

در واقع امر میزان افزایش مذکور نیز رافع مشکلات مددجویان بهزیستی نیست،زیرا در خوشبینانه ترین حالت ممکن افزایش ۲۰ درصدی مستمری ۵۳ هزار تومانی مددجویان به سقف ۷۰ هزار تومان خواهد رسید.

آمارمعلولین
مجموع ۳ میلیون معلول در کشور
منبع:باشگاه خبرنگاران جوان۲۷ فروردین ۱۳۹۵

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جنیفر لوپز یک آخوند ایرانی را فالو کرد! + عکس