پکن: تحریم‌های جدید آمریکا کمکی به حل مشکل ونزوئلا نمی‌کند


پکن: تحریم‌های جدید آمریکا کمکی به حل مشکل ونزوئلا نمی‌کند

سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به تحریم‌های نفتی جدید آمریکا علیه ونزوئلا به واشنگتن یادآور شد که تجربه دخالت خارجی در کشورهای دیگر، تجربه کارآمد و موفقی نبوده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «هوا چون‌یینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (دوشنبه) در میان خبرنگاران، موضع انتقادی دولت متبوعش را در قبال تحریم‌های جدید آمریکا علیه ونزوئلا اعلام کرد.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا این هفته با امضای یک فرمان اجرایی، معامله با دولت و شرکت ملی نفت ونزوئلا را تحریم کرد؛ اقدامی که ترامپ ادعا دارد برای حمایت از اعتراضات مردمی علیه دولت ونزوئلا و «برای جلوگیری از استفاده منابع مالی حاصله در مسیر تقویت (نیکلاس مادورو رئیس‌جمهور) دیکتاتور ونزوئلا اتخاذ شده است.»

روند ملی شدن نفت ونزوئلا در سال 2007 توسط «هوگو چاوز» رئیس جمهور سابق ونزوئلا تکمیل شد؛ اقدامی که همان زمان به عصبانیت شدید کاخ سفید منجر شد.

«توماس شانون» معاون وقت وزیر امور خارجه آمریکا در آن روزها گفته بود که ونزوئلایی‌ها قادر به کنترل صنعت نفت خود نیستند و به زودی چاه‌های نفتی این کشور از فوران می‌افتد.

سخنگوی وزارت خارجه چین که کشورش از متحدان اصلی دولت ونزوئلا محسوب می‌شود، امروز در واکنش به تحریم‌های نفتی جدید آمریکا علیه ونزوئلا گفت که موضع اصولی چین همیشه بر احترام به حق حاکمیت و استقلال کشورها و عدم مداخله در امور داخلی آنها مبتنی بوده است.

خانم سخنگو در ادامه گفت: «مشکل کنونی ونزوئلا باید توسط خود دولت و مردم این کشور حل شود.»

چون‌یینگ سپس صراحتاً به تحریم‌های جدید آمریکا پرداخت و افزود: «تجربه تاریخی نشان داده که دخالت خارجی یا تحریم‌های یکجانبه، فقط شرایط را پیچیده‌تر می‌کند و کمکی به حل مشکل نمی‌کند.»

انتهای پیام/ع



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تزیین جشن الفبا در مدرسه | 40 ایده تزیین جشن الفبا در مدرسه برای کلاس اولی ها برای دهه ...