ماجرای انصراف بانوی اول پاراگلایدر ایران از رقابت‌های جام جهانی!


ماجرای انصراف بانوی اول پاراگلایدر ایران از رقابت‌های جام جهانی!

به گزارش سایت ورزش بانوان؛ جام جهانی پاراگلایدر ، سالانه در پنج مسابقه در پنج نقطه دنیا برگزار می‌شود. خلبانانی که قبلا در مسابقات انتخابی و مقدماتی جام جهانی امتیازهای کافی را کسب کرده باشند سهمیه ورود به این رقابت‌ها را دریافت خواهند کرد. فاطمه افتخاری که حرف اول پاراگلایدر بانوان ایران را می‌زند، به واسطه حضور در چندین رقابت بین...

به گزارش سایت ورزش بانوان؛ جام جهانی پاراگلایدر ، سالانه در پنج مسابقه در پنج نقطه دنیا برگزار می‌شود. خلبانانی که قبلا در مسابقات انتخابی و مقدماتی جام جهانی امتیازهای کافی را کسب کرده باشند سهمیه ورود به این رقابت‌ها را دریافت خواهند کرد.

فاطمه افتخاری که حرف اول پاراگلایدر بانوان ایران را می‌زند، به واسطه حضور در چندین رقابت بین المللی موفق شده بود سهمیه حضور در جام جهانی را به دست آورد.

البته چندین سال متوالی است که افتخاری امتیاز ورودی رقابت‌های جام جهانی پاراگلایدر را کسب می‌کند اما به خاطر هزینه‌های گزاف حضور در چنین مسابقاتی عطایش را به لقایش بخشیده و تا کنون شرکت نکرده بود.

افتخاری امسال بر خلاف سال‌های قبل تصمیم به رقابت در جام جهانی پاراگلایدر به میزبانی برزیل گرفته بود، رقابت‌هایی که از امروز شروع شد. تا جایی که هزینه ورودی این رقابت‌ها معادل ۲۸۰ یورو را هم پرداخت تا به مرور زمان هزینه‌های سفر و بلیت را هم تامین کند. این در حالی است که تنها دختر ایرانی واجد شرایط برای حضور در وردکاپ برزیل نهایتا موفق به تامین هزینه‌ها نشد و انصراف خود را اعلام کرد.

او تنها زنی از ایران است که سهمیه حضور در جام جهانی پاراگلایدر را در مقابل بی‌مهری‌های انجمن ورزش‌های هوایی به دست می‌آورد. افتخاری تا کنون دست خالی از هیچ‌کدام از رقابت‌های بین‌المللی که با هزینه شخصی می‌رود، به ایران برنگشته است.

آخرین موفقیت وی در قزاقستان بود، جایی که او در رقابت‌های بین المللی پاراگلایدر موفق به کسب مدال برنز شد.

فاطمه افتخاری در این خصوص به خبرنگار سایت ورزش بانوان گفت: «شاید سال آینده بتوانم در این رقابت‌ها شرکت کنم؛ امسال که نشد».

او که مبلغ ورودی این رقابت‌ها را هم پرداخت کرده بود، افزود: «بر اساس قوانین تقریبا نیمی از مبلغی که پرداخته‌ام بازگردانده می‌شود».

به این ترتیب این رقابت‌ها از امروز در حالی آغاز شد که پرچم ایران در محل برگزاری رقابت‌ها در برزیل به اهتزاز درآمد اما نمایندگان ایران به دلیل عدم حمایت انجمن ورزش‌های هوای در تامین هزینه‌ها، انصراف دادند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزش بانوان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پیام تبریک به مناسبت روز معلم