35 مدرسه حاشیه راه‌های استان کرمانشاه ایمن‌سازی می‌شوند


مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: 35 مدرسه در قالب مرحله دوم طرح ایمن‌‌سازی فیزیکی و نرم‌افزاری مدارس حاشیه راهها در استان کرمانشاه ایمن‌سازی می‌شوند.

۳۵ مدرسه حاشیه راه‌های استان کرمانشاه ایمن‌سازی می‌شوند

35 مدرسه حاشیه راه‌های استان کرمانشاه ایمن‌سازی می‌شوند

سرویس استان ها - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: ۳۵ مدرسه در قالب مرحله دوم طرح ایمن‌‌سازی فیزیکی و نرم‌افزاری مدارس حاشیه راهها در استان کرمانشاه ایمن‌سازی می‌شوند.

به گزارش فانوس، بهمن خسروانی از شروع مرحله دوم ایمن‌سازی فیزیکی و نرم افزاری مدارس حاشیه راههای استان از ابتدای مهرماه امسال خبرداد و اظهار داشت: ایمن‌سازی مدارس حاشیه راههای استان در فروردین و اردیبهشت امسال شروع شده و دانش‌آموزان بیش از 40 مدرسه تاکنون تحت آموزشهای لازم در زمینه حمل و نقل، ترافیک و رعایت ایمنی تردد قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به نقش بسزای آموزشهای ایمنی فیزیکی و نرم افزاری بر کاهش تلفات و تصادفات جاده‌ای در مدارس حاشیه راهها افزود: براساس گزارش پلیس راه خوشبختانه در سال 95 هیچگونه تلفات دانش‌آموزی در حاشیه راهها وجود نداشته است.

خسروانی عنوان کرد: طی این طرح اجرایی از ابتدای امسال تاکنون 36 مدرسه مورد هدف آموزش، در مقطع حساس ابتدایی بوده و بیش از 1100 دانش‌آموز از آموزشها و تکنیکهای فیزیکی و نرم‌افزاری بهره‌مند شده‌اند و گفتنی است که در مرحله دوم اجرای طرح، 35 مدرسه در دستور کار ایمن‌سازی قرار دارند که 15 باب از این مدارس ایمن‌سازی فیزیکی خواهند شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: اولویت ایمن سازی مدارس براساس پرتردد بودن محورها و میزان حادثه‌خیز بودن نقاط بوده و عمده اقدامات ایمن‌سازی فیزیکی مدارس شامل خطوط عرضی لرزاننده- شابلون خط نوشته- نصب چشم گربه‌ای- تابلوهای محدودیت سرعت- سرعت‌گیر پلاستیکی- تابلوهای چشمک زن و ترکیبی عبور اطفال است.

خسروانی غالب آموزش‌های ارائه شده به دانش‌آموزان حواشی راه ها را معرفی خلاصه قوانین حمل و نقل، نکات ایمنی و طرز عبور صحیح از عرض جاده‌ها به صورت توزیع کتب و بروشورهای آموزشی، سخنرانی، همکاری آموزگاران در انتقال مطالب، اجرای نمایشهای مفرح، عروسکی و موزیکال و برگزاری مسابقات فرهنگی- آموزشی با رویکرد ایمنی حمل و نقل،ضمن اهدای جوایز و کیف، لباس ورزشی و دفتر حاوی شعار ایمنی در راستای ترغیب بیشتر و آشنایی این قشر با مخاطرات تصادفات عنوان کرد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

ابر کلید واژه

کرمانشاه مدرسه شهرستان راهداری حمل و نقل ایمن سازی راه

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن برای فارغ التحصیلی پیش دبستانی