طرز تهیه دونات با ماست بسیار خوشمزه و ایده آل


دونات یک نوع شیرینی خوشمزه و خوش طعم است که آن را می توانید برای عصرانه یا مهمانی ها با مواد اولیه متفاوت در منزل تهیه کنید. در این آموزش شیرینی پزی آموزش طرز تهیه دونات با ماست می پردازیم. در آموزش های گذشته طرز تهیه دونات ساده و طرز تهیه دونات خانگی با روش اصلی را آموزش دادیم. روش تهیه...

اشتراک گذاری در Facebook اشتراک گذاری در Twitter اشتراک گذاری در Google+ اشتراک گذاری در Reddit اشتراک گذاری در Pinterest اشتراک گذاری در Linkedin

دونات را می توان با مواد اولیه مختلفی تهیه کرد. طرز تهیه دونات با ماست از جمله روش های مرسوم تهیه این شیرینی خوشمزه است. معمولا تمام اعضای خانواده دونات را دوست دارند و از طرفداران پخت دونات در منزل محسوب می شوند.

دونات یک نوع شیرینی خوشمزه و خوش طعم است که آن را می توانید برای عصرانه یا مهمانی ها با مواد اولیه متفاوت در منزل تهیه کنید. در این آموزش شیرینی پزی آموزش طرز تهیه دونات با ماست می پردازیم.

طرز تهیه دونات با ماست بسیار خوشمزه و ایده آل

در آموزش های گذشته طرز تهیه دونات ساده و طرز تهیه دونات خانگی با روش اصلی را آموزش دادیم. روش تهیه دونات با ماست نیز تقریبا مشابه دستور پخت سایر دونات ها است اما باید با کمی تغییر در نحوه پخت!

مواد اولیه:

آرد : ۵۰۰ گرم شکر : ۱۰۰ گرم ماست : ۱ پیمانه تخم مرغ : ۲ عدد روغن مایع : ۱۰۰ گرم خاک قند : ۲۰۰ گرم دارچین : ۱ قاشق سوپخوری نمک : ۱/۲ قاشق چایخوری جوش شیرین : ۱/۲ قاشق مرباخوری بیکینگ پودر : ۲ قاشق مرباخوری

طرز تهیه دونات با ماست :

برای پخت دونات با ماست، ابتدا ظرفی بردارید و تخم مرغ ها را درون آن بشکنید زرده و سفیده را هم بزنید،

طرز تهیه دونات با ماست بسیار خوشمزه و ایده آل

شکر و روغن را به آن اضافه کرده، هم بزنید تا کاملا سفید شوند.

طرز تهیه دونات با ماست بسیار خوشمزه و ایده آل

ظرفی را بردارید ماست، بیکینگ پودر، نمک و جوش شیرین را با هم مخلوط کنید و خوب هم بزنید، سپس مواد داخل دو ظرف را با هم مخلوط کرده و آرد را کم کم به آن اضافه کنید و هم بزنید تا مواد ما تبدیل به خمیری شود که نه زیاد شل و چسبان و نه زیاد خشک و سفت باشد، در مرحله بعدی طرز تهیه دونات با ماست, خمیر را در ظرفی قرار دهید و روی آن را با پارچه تمیزی بپوشانید و اجازه دهید تا سه ساعت در همین حالت باقی بماند و خمیر ور بیاید، روی میز کمی آرد بپاشید ، مقداری از خمیر را بردارید و در روی میز آرد ریخته قرار دهید و به وسیله وردنه خمیر را به قطر یک سانتی متر باز کنید، سپس توسط قالب های مخصوص ( میان تهی ) خمیر را شکل دهید.

.u64318437e1ae95da9cffeda8fbd31d0b .u64318437e1ae95da9cffeda8fbd31d0b:active, .u64318437e1ae95da9cffeda8fbd31d0b:hover .u64318437e1ae95da9cffeda8fbd31d0b .u64318437e1ae95da9cffeda8fbd31d0b .ctaText .u64318437e1ae95da9cffeda8fbd31d0b .postTitle .u64318437e1ae95da9cffeda8fbd31d0b:hover .postTitle
حتما بخوانید: طرز تهیه شیرینی ملکه بادام و فوت و فن های پخت بهتر

طرز تهیه دونات با ماست بسیار خوشمزه و ایده آل

در صورت نداشتن قالب از استکان هم می شود استفاده کرد به این طریق که دهانه استکان را بر روی خمیر قرار دهید و به صورت حلقه حلقه ببرید و با یک شی استوانه ای مثل انگشتانه وسط آن را سوراخ کنید. سپس در ظرفی روغن فراوان بریزید و در روی حرارت قرار دهید تا کاملا داغ شود و دونات ها را درون روغن داغ شده سرخ نمایید زمانی که یک طرف دونات طلایی شد طرف دیگرش را برگردانید و وقتی که تمام دونات ها به این طریق سرخ شدند از داخل روغن بیرون آورید.

طرز تهیه دونات با ماست بسیار خوشمزه و ایده آل

در صافی قرار دهید تا روغن اضافه آن گرفته شود. خاک قند و دارچین را با هم مخلوط کنید و به دو طرف دونات ها بپاشید و یا دونات را داخل آن بزنید، سپس دونات ها را در ظرفی بچینید و روی آن را به وسیله کاکائو و پودر پسته تزیین کنید. تزیین دونات بستگی به سلیقه شما همراهان گرامی دارد.

طرز تهیه دونات با ماست بسیار خوشمزه و ایده آل

طرز تهیه دونات با ماست بسیار خوشمزه و ایده آل

طرز تهیه دونات با ماست بسیار خوشمزه و ایده آلطرز تهیه دونات با ماست بسیار خوشمزه و ایده آل

طرز تهیه دونات با ماست بسیار خوشمزه و ایده آل

در این آموزش شیرینی پزی، شما همراهان گرامی را با طرز تهیه دونات با ماست عالی و بسیار خوشمزه آشنا کردیم امیدواریم از دستور پخت ما نهایت استفاده را ببرید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل