راههای افزایش سود آوری کسب و کار


گاهی اوقات فروش بیشتر محصولات به تنهایی پاسخگوی رونق کسب و کار شما نیست چراکه برای افزایش فروش هزینه های زیادی را متحمل شده اید! در این شرایط شما باید روی بهینه کردن فرآیند فروش خود باشید. به گزارش آلامتو و به نقل از ibazaryabi.com؛ هر یک از صاحبان کسب و کار انتظار دارند که میزان فروش محصولاتشان با رشد کسب و کار بیشتر...

راههای افزایش سود آوری کسب و کار

گاهی اوقات فروش بیشتر محصولات به تنهایی پاسخگوی رونق کسب و کار شما نیست چراکه برای افزایش فروش هزینه های زیادی را متحمل شده اید! در این شرایط شما باید روی بهینه کردن فرآیند فروش خود باشید.

به گزارش آلامتو و به نقل از ibazaryabi.com؛ هر یک از صاحبان کسب و کار انتظار دارند که میزان فروش محصولاتشان با رشد کسب و کار بیشتر شود. با توجه به شرایط اقتصادی فعلی و رشد کسب و کارهای آنلاین بیشتر صاحبان کسب و کارها ترجیح می‌دهند که در ابتدا کار خود را با ایجاد یک تجارت الکترونیکی آغاز کنند. زیرا مقرون به صرفه‌ترین روش ممکن برای ایجاد یک کسب و کار در ابتدا آغاز فعالیت آن به صورت آنلاین است. در ادامه این مطلب با ۷ تکنیک جدید فروش که علاوه بر افزایش حجم فروش منجر به افزایش سوددهی نیز می‌شود آشنا می‌شویم.

۷ تکنیک جدید فروش برای افزایش میزان حجم فروش و سوددهی:

استفاده از بازاریابی محتوایی

تا حدود یک دهه قبل استفاده از تبلیغات و روش‌های مختلف بازاریابی سنتی می‌توانست سبب افزایش فروش شود. اما امروزه مردم توجهی به پیام های تبلیغاتی نمی‌کنند. بنابراین اهمیت بازاریابی محتوایی به عنوان یک تکنیک جدید فروش دیگر برای هیچ کسب و کاری پوشیده نیست. زیرا بازاریابی محتوایی علاوه بر شناخته شدن نام برند و افزایش فروش سبب صرفه‌جویی در بودجه‌ی بازاریابی نیز می‌شود. بنابراین در عصر بازاریابی مدرن از بازاریابی محتوایی به عنوان تکنیک قدرتمندی برای بازاریابی و معرفی محصول جدید و افزایش فروش استفاده می‌شود.

پیشنهاد محصول

اگر به عنوان یک کسب و کار نوپا از پیشنهاد محصول برای افزایش فروش خود استفاده نمی‌کنید، اشتباه بزرگی مرتکب می‌شوید. زیرا عدم استفاده از تکنیک پیشنهاد محصول بسیاری از مشتریان بالفعل شما را از بین می‌برد. برای این‌که اهمیت این تکنیک جدید فروش که کسب و کارهای دیجیتال را نیز در بر می‌گیرد برایتان روشن شود. تصور کنید که در حال عبور از جلوی یک مغازه فست فود هستید. اگر فروشنده پیشنهاد خرید ذرت مکزیکی یا سیب‌زمینی سرخ‌کرده به شما بدهد، احتمال خرید شما دو برابر زمانی است که بدون شنیدن هیچ جمله‌ای بی‌تفاوت از جلوی آن مغازه عبور می‌کنید. بنابراین به عنوان یک مدیر فروش یا مدیر موفق بهتر است همواره مکمل محصولات خریداری شده را نیز به مشتریان پیشنهاد دهید. به یاد داشته باشید که اطلاع از وجود چنین محصولاتی شانس فروش آن را چندین برابر می‌کند.

قیمت‌گذاری هوشمندانه

قیمت گذاری هوشمندانه مهمترین بخش فروش است. به یاد داشته باشید که مشتریان کالاهای لوکس نیز معمولا در خرید خود برای تصمیم‌گیری نهایی به مقایسه قیمت‌ها می‌پردازند. تحقیقات بازار قبل از قیمت‌گذاری، ارائه محصول با کیفیت بالا، تنوع محصولات با رِنج قیمت مختلف و ارائه ارزش افزوده به مشتری از مهمترین استراتژی های قیمت گذاری هستند. توجه به این نکات کلید قیمت‌گذاری هوشمندانه محصولات و یک تکنیک جدید فروش برای کسب و کارها است.

تبلیغات موثر

تبلیغات موثر برای انتقال محصولات جدید به کانون توجه مشتریان ضروری است. توجه داشته باشید که انتخاب رسانه‌ی تبلیغاتی مناسب مانند رادیو، تلویزیون، اینترنت، شبکه‌های اجتماعی، بیلبوردهای تبلیغاتی و … نقش مهمی در اثربخشی و موثر بودن تبلیغات شما خواهد داشت. بنابراین استفاده از روش تبلیغاتی مناسب و رسانه‌ی موثر می‌تواند سبب جلب اعتماد مشتری شده و به تبع آن میزان فروش را نیز افزایش دهد.

ارائه نمونه‌های رایگان

هر چند تبلیغات می‌تواند منجر به شناخته شدن محصولات شما شود اما تجربه‌ی استفاده از محصول ورای آن است. بنابراین ارائه نمونه‌های رایگانی از محصول مورد نظر به مشتریان می‌تواند تاثیر زیادی بر روی ترغیب آن‌ها به خرید داشته باشد. زیرا تست محصول تصمیم‌گیری برای خرید را مشتری آسان می‌کند. به عنوان مثال در صورتی که محصول ارائه شده شما کتاب است می‌توانید خلاصه‌ای از آن یا فصل‌هایی از آن را به صورت رایگان در اختیار مشتریان قرار دهید تا در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر به خرید آن بپردازند.

طراحی زیبا و منحصر به فرد محصول

توجه داشته باشید که طراحی زیبا اولین گام برای جلب توجه مشتری و ترغیب او به خرید است. زیرا نمای ظاهری محصول تاثیر به سزایی در تصمیم‌گیری احساسی مشتریان خواهد داشت. به عنوان مثال فرض کنید که دو محصول مشابه با کیفیت و قیمت یکسان در بازار موجود است. اگر میزان فروش این محصولات با دقت بررسی شوند متوجه می‌شوید میزان فروش محصولی که طراحی زیباتری دارد به مراتب بیشتر از محصولی است که طراحی آن متوسط است. بنابراین می‌توان گفت مشتریان در کنار کیفیت به طراحی ظاهری محصولات نیز توجه زیادی می‌کنند. از این رو فراموش نکنید که طراحی منحصر به فرد یک تکنیک جدید فروش برای جذب مشتری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

توجه به نیازها و خواسته‌های مشتری و تعامل با او

داشتن درک صحیحی از نیازها و خواسته‌های مشتری کلید اصلی موفقیت در زمینه فروش است. اگر به عنوان ارائه دهنده محصول از طریق تعامل با مشتری و پیش‌بینی نیازهای او محصول جدیدی طراحی کنید مطمئنا بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیرد. علاوه بر این پیگیری میزان رضایت مشتری از محصول خریداری شده نیز می‌تواند تاثیر فوق‌العاده‌ای در بهبود ارائه خدمات به مشتریان و درک نیاز مخاطب داشته باشد.

برترین جاهای دیدنی روسیه برای تفریح
۶ راه خانگی برای سفید کردن دندان‌ها



درمان تبخال تناسلی: 12 درمان خانگی تبخال تناسلی زنان و مردان