موتو جی پی سن‌مارینو 2017؛ نگاهی به وضعیت مدعیان


موتو جی پی ایران – آیا آندره دویزیوسو می‌تواند در خانه از رقبا پیشی بگیرد؟ این سوالی است که ذهن بسیاری از کارشناسان و علاقه‌مندان به موتو جی پی را درگیر خود کرده است. بسیاری از گردشگران دنیا به خاطر ساحل زیبای آدریاتیک در شهر ریورا دی ریمینی پای به این منطقه می‌گذارند، اما کمی آن طرف‌تر عده‌ای با هدفی کاملا متفاوت به این شهر سفر...

موتو جی پی ایران – آیا آندره دویزیوسو می‌تواند در خانه از رقبا پیشی بگیرد؟

این سوالی است که ذهن بسیاری از کارشناسان و علاقه‌مندان به موتو جی پی را درگیر خود کرده است.

بسیاری از گردشگران دنیا به خاطر ساحل زیبای آدریاتیک در شهر ریورا دی ریمینی پای به این منطقه می‌گذارند، اما کمی آن طرف‌تر عده‌ای با هدفی کاملا متفاوت به این شهر سفر می‌کنند: پیست بین‌المللی میسانو، مارکو سیمونچلی. کمی دورتر از دریا و ساحل، در منطقه‌ای که دو جهان کاملا متفاوت را تجربه خواهید کرد، این پیست واقع شده است. آفتاب، سرعت و شن و ماسه. پیست خانگی بسیاری از موتورسواران حاضر در مسابقات، نه فقط قهرمان 9 دوره‌ی جهان، ولنتینو روسی. خون جاری در رگ‌های میسانو زرد است. دودهای زردی که از جایگاه تماشاگران بلند می‌شود و هوادارانی که با تیشرت‌های یک شکل و زرد رنگ خود به ورزشگاه می‌آیند، شکی برجا نمی‌گذارد که چه کسی قهرمان آنها است. اما بعد از تصادف موتورسوار شماره‌ی 46 در تمرینات، تمام امید مردم ایتالیا به موتورسوار تیم دوکاتی، یعنی آندره دویزیوسو است. موتورسواری ایتالیایی، سوار بر موتوری ایتالیایی، در پیستی واقع در ایتالیا؛ ترکیبی که در موجلو بسیار خوب جواب داد. آیا او می‌تواند دوباره این کار را تکرار کند؟

موتو جی پی سن‌مارینو 2017؛ نگاهی به وضعیت مدعیانموتو جی پی سن‌مارینو 2017؛ نگاهی به وضعیت مدعیان گرندپری سن‌مارینو 2016، طرفداران ولنتینو روسی

آندره دویزیوسو

در حالی به استقبال مرحله‌ی 13ام مسابقات خواهیم رفت که آندره بار دیگر، به لطف 25 امتیازی که در سیلوراستون کسب کرد، به صدر جدول امتیازی قهرمانی سال بازگشته است. پیستی که روی کاغذ، برای دوکاتی ایده‌آل نبود، اما آندره نشان داد که برای مدعیان قهرمانی خطری جدی به حساب می‌آید. تیم دوکاتی در تست اخیری که تیم‌ها در پیست میسانو برگذار کردند شرکت داشت، و به نظر می‌رسد که موتورسوار ایتالیایی، با حمایت هواداران مسابقه‌ی خوبی داشته باشد.

موتو جی پی سن‌مارینو 2017؛ نگاهی به وضعیت مدعیانموتو جی پی سن‌مارینو 2017؛ نگاهی به وضعیت مدعیان آندره دویزیوسو، گرندپری بریتانیا 2017

خورخه لورنزو

در طرف دیگر گاراژ دوکاتی، خورخه لورنزو، که از ابتدای فصل روند خوبی نداشته است، در چند مسابقه اخیر نشان داده که در حال کم کردن فاصله‌ی خود با دیگر موتورسوار دوکاتی است. مسابقه به مسابقه روند رو به رشدی را دنبال کرده است. مرد اسپانیایی آمار فوق‌العاده‌ای در میسانو دارد. از سال 2007 به مدت هشت فصل، یا اول شده است یا دوم، که با قهرمانی در کلاس 250 سی‌سی شروع شد. دیدن لورنزو در صدر رکوردهای میسانو نوید بخش نمایشی خوب از وی با لباس قرمز جدیدش است.

موتو جی پی سن‌مارینو 2017؛ نگاهی به وضعیت مدعیانموتو جی پی سن‌مارینو 2017؛ نگاهی به وضعیت مدعیان خورخه لورنزو، گرندپری بریتانیا 2017

دنی پدروسا

داستان سال گذشته اما فرق داشت. موتورسوار حاضر در جایگاه هشتم، با نمایشی خیره کننده، مقام قهرمانی را از آن خود کرد. دنی پدروسا، یکی از دو موتورسوار اسپانیایی تیم رپسول هوندا، جلوتر از ولنتینو روسی و خورخه لورنزو از خط پایان عبور کرد تا به هشتمین موتورسوار فاتح یک گرندپری در فصل 2016 تبدیل شود. مطمئنا وقتی یکشنبه‌ی آتی در جایگاه خود در خط استارت قرار بگیرد، بارها آن صحنه را از ذهن خود عبور می‌دهدو می‌خواهد تا بار دیگر آن را تکرار کند. دنی تنها 35 امتیاز با صدر جدول امتیازی فاصله دارد. همه چیز می‌تواند در یک مسابقه یا حتی یک دور تغییر کند.

مارک مارکز

مارکز در سیلوراستون روز تلخی را سپری کرد. در حالی که داشت برای گرفتن سکو و یا حتی برد مسابقه تلاش می‌کرد موتورش مشکل فنی پیدا کرد و در فاصله‌ی هفت دور مانده به پایان، مجبور به کناره‌گیری از دور مسابقه شد. این اتفاق باعث شد تا وی صدر جدول امتیازی را هم به آندره دویزیوسو واگذار کند اما نه با اختلافی خیلی زیاد. نکته‌ای که شاید فشارها روی مارکز را زیاد کند این است که وی تابحال هیچ مسابقه‌ای، که در شرایط خشک در میسانو برگذار شده است، را نبرده و او می‌خواهد بار دیگر ثابت کند که اینگونه آمارها قابل استناد نیستند و این ناکامی را به پایان برساند.

ماوریک وینیالس

موتورسوار تیم یاماها‌، می‌خواد بار دیگر به صفحه‌ی اصلی این رقابت پای بگذارد و به مانند اوایل فصل به روند خوب خود برگردد. در حال حاضر ماوریک در جایگاه سوم قهرمانی سال قرار دارد و تابحال در میسانو برنده‌ی هیچ مسابقه‌ای نبوده است. سال گذشته مسابقه را در خط اول و از جایگاه سوم آغاز کرد و با رده‌ی پنجم به کار خود پایان داد. در کلاس‌های پایین‌تر اما، موفق به کسب سکو شده است. اما امسال او یک خطر جدی برای رقبا محسوب می‌شود، وی این مسئله را در تست اخیر که در میسانو برگذار شد به خوبی نشان داد. زمانی که او در این تست ثبت کرده، اختلافی دهم ثانیه‌ای با برنده‌ی سال گذشته‌ی میسانو داشته است.

موتو جی پی سن‌مارینو 2017؛ نگاهی به وضعیت مدعیانموتو جی پی سن‌مارینو 2017؛ نگاهی به وضعیت مدعیان ماوریک وینیالس، گرندپری بریتانیا 2017

سایر موتورسواران

مسابقه دادن در خاک ایتالیا برای تعداد زیادی از موتورسواران، مسابقه‌ی خانگی محسوب می‌شود. میسانو می‌تواند جای خوبی برای نمایشی خوب از طرف آندره یانونه و دنیلو پتروچی باشد که در سیلوراستون با یکدیگر تصادف کردند. در کنار موتورسواران ایتالیایی، میسانو، مسابقه‌ی خانگی تیم آپریلیا هم محسوب می‌شود. باید ببینیم سم لوز و الکس اسپارگارو می‌توانند نمایش خوبی از خود به جای بگذارند یا خیر.

مطابق معمول، موتورسواران تیم‌های اقماری سعی دارند تا برای جایگاه‌های بهتر بجنگند: کال کراچلو، یوهان زارکو، جوناس فولگر، آلوارو باتیستا و … از جمله موتورسوارانی هستند که در طول این فصل نشان داده‌اند که نباید آنها را دست کم گرفت. الکس رینز تازه وارد و اسکات ردینگ هم که در سیلوراستون موفق شدند در بین 10 موتورسوار برتر جای بگیرند، می‌توانند نمایش خوبی از خود به جای بگذارند. در این میان تیم کی‌تی‌ام را نباید دست کم گرفت. آنها در طول فصل روند رو به رشدی را طی کرده‌اند و منتظر یک اشتباه کوچک از سایرین هستند تا خود را به مکان‌های بالاتر جدول برسانند.

موتو جی پی سن‌مارینو 2017؛ نگاهی به وضعیت مدعیانموتو جی پی سن‌مارینو 2017؛ نگاهی به وضعیت مدعیان یوهان زارکو و کال کراچلو، گرندپری بریتانیا 2017

تماشاگران ممکن است حزبی باشند اما موتورسواران هرگز. آنها مسابقه می‌دهند تا پیروز باشند و حالا شرایط حساس‌تر از همیشه است. شش مسابقه و چهار مدعی قهرمانی سال: تاکنون، چه از لحاط امتیازی و چه در پیست، هیچگاه فاصله‌ها به این نزدیکی نبوده است. گرندپری بریتانیا بار دیگر ثابت کرد که یک مسابقه یا حتی یک دور می‌تواند همه چیز را تغییر دهد.

گرندپری سن‌مارینو، 28 دور دیگر به این ماراتون جذاب اضافه خواهد کرد، و روز یکشنبه شاهد سیزدهمین نبرد فصل 2017 خواهیم بود.

شانس با چه کسی یار خواهد بود؟ تنها چند روز دیگر جواب این سوال را می‌فهمیم.

دانلود فایل ویدیویی
این نوشته را به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه موتورسواری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله مقاومت عراق به یک هدف حیاتی در حیفا