بشرویه رتبه نخست سطح زیر کشت پسته را در خراسان جنوبی دارد


بشرویه رتبه نخست سطح زیر کشت پسته را در خراسان جنوبی دارد

بیرجند - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی بشرویه گفت: سطح زیر کشت پسته در این شهرستان حدود هفت هزار و 260 هکتار است که در این زمینه بشرویه در جایگاه نخست خراسان جنوبی قرار دارد.

حسین سرچاهی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیش بینی می شود امسال از باغات پسته بشرویه، هفت هزار و 200 تن پسته به ارزش تقریبی 144 میلیارد تومان برداشت شود.
وی زمان برداشت پسته را از نیمه شهریور تا نیمه مهر عنوان کرد و گفت: مهمترین ارقام پسته های تولید شده در این منطقه پسته فندقی، احمدآقایی، کله قوچی، بادامی و سفید است.
وی اضافه کرد: از مجموع هفت هزار و 260 هکتار اراضی باغی زیر کشت پسته، حدود چهار هزار و 500 هکتار بارور و حدود 2 هزار و 760 هکتار غیربارور است.
مدیر جهاد کشاورزی بشرویه گفت: با توجه به سازگاری محصول پسته با شرایط اقلیمی منطقه بشرویه و ظرفیت های بالای کشاورزی این شهرستان برای تولید پسته، توجه و حمایت از تولید این محصول همواره مورد توجه مدیریت جهاد کشاورزی بوده است.
وی بهره برداران پسته در شهرستان بشرویه را یکهزار و 450 نفر اعلام کرد و افزود: در راستای ارتقای سطح آگاهی و توان تولیدکنندگان این محصول جهاد کشاورزی در طول سال فعالیت ها و خدمات متعددی را ارایه می کند.
سرچاهی گفت: برگزاری کلاس های آموزشی در خصوص تغذیه، آبیاری و نحوه مبارزه با آفات و بیماری های پسته با تدریس اساتید مجرب کشوری از جمله این فعالیت هاست.
وی ادامه داد: همچنین جهاد کشاورزی با پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش، نظارت و انجام مشاوره به باغداران و همچنین نظارت بر توزیع نهال از نهالستان های دارای مجوز در کنار فعالان این عرصه بوده است.
شهر بشرویه در 300 کیلومتری شمال غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*7550*3028*خبرنگار- نرگس سینایی* انتشار دهنده - رسول محمدحسنی




54 تن زعفران امسال در خراسان جنوبی برداشت می شود