آینده‌ای درخشان در انتظار نسل جدید سه‌گانه بانوان!


آینده‌ای درخشان در انتظار نسل جدید سه‌گانه بانوان!

به گزارش سایت ورزش بانوان؛ شاید اگر تا چند ماه پیش کسی صحبت از حضور بانوان سه‌گانه در مسابقات برون مرزی می‌کرد، هیچ‌کس باورش نمی‌شد که روزی چنین اتفاقی ‏با داشتن حجاب مصوب فدراسیون جهانی رخ دهد. سه‌گانه، رشته‌ای است که بخش بانوانش به تازگی با انقلابی بزرگ مواجه شده. مرداد ماه بود که بالاخره لباس زنان سه‌گانه‌کار مورد تأیید وزارت ورزش و...

به گزارش سایت ورزش بانوان؛ شاید اگر تا چند ماه پیش کسی صحبت از حضور بانوان سه‌گانه در مسابقات برون مرزی می‌کرد، هیچ‌کس باورش نمی‌شد که روزی چنین اتفاقی ‏با داشتن حجاب مصوب فدراسیون جهانی رخ دهد.

سه‌گانه، رشته‌ای است که بخش بانوانش به تازگی با انقلابی بزرگ مواجه شده. مرداد ماه بود که بالاخره لباس زنان سه‌گانه‌کار مورد تأیید وزارت ورزش و جوانان قرار گرفت و اولین اعزام آنها به مسابقات ‏برون‌مرزی هفتم مرداد انجام شد.

پیش از این تاریخ، در ایران به دلیل محدودیت‌های بانوان در بخش شنا، در ایران ورزش دوگانه شامل دو و دوچرخه سواری را دنبال می‌کردند که هرازچندگاهی هم بانوان دوگانه‌کار ایران به مسابقات برون مرزی این رشته اعزام می‌شدند؛ دست کم سالی یک مرتبه هم مسابقات دوگانه قهرمانی کشور بر پا می‌کردند. البته منکر راه‌اندازی لیگ برتر دوگانه بانوان نمی‌شویم که بعد از یک تاخیر وصف نشدنی با تلاش مسئولان برای نخستین بار در شهریور ماه سال جاری برگزار شد.

در هر صورت همچنان فدراسیون سه‌گانه جزو فراسیون‌هایی است که فعالیت بانوان در آن کمرنگ است.

اما حالا سه‌گانه بانوان در ایران راه اندازی شده و مجوز رقابت برای بانوان از سوی وزارت ورزش و جوانان صادر گردیده است. البته بخش عظیمی از این موفقیت بزرگ را باید مدیون شیرین گرامی بانوی سه‌گانه‌کار ایرانی ساکن لندن بود که با حضورش در مسابقات سطح بالا آنهم با حجاب و پوشش اسلامی نشان داد، بانوان ایرانی هم می‌توانند در مسابقات بین‌المللی سه‌گانه رقابت کنند.

علی‌رغم تایید رسمی لباس بانوان سه‌گانه‌کار، باید خاطر نشان شود که بخش شنای مسابقات سه‌گانه در آب‌های آزاد برگزار می‌شود و هنوز شرایطی برای برگزار کردن رقابت داخلی بانوان کشورمان در این رشته محیا نشده است، حتی با پشت سر گذاشتن تجربه یک رقابت برون مرزی توسط بانوان.

با این حال هنوز هستند کسانی که شناخت زیادی از این رشته المپیکی ندارند و به همین خاطر تعداد ورزشکاران علاقمند به سه‌گانه کمتر از سایر رشته‌های ورزشی است. البته کم‌کاری فدراسیون در مطرح کردن این رشته ورزشی هم مزید بر علت است.

مسابقات سه‌گانه یک ورزش ترکیبی است که شرکت‌کنندگان در آن با انجام سه مرحله استقامتی با یکدیگر رقابت می‌کنند. مراحل مسابقه شامل شنا، دوچرخه‌سواری و دو هستند.

پس مسئولان در فدراسیون سه‌گانه راه دور و درازی را در پیش دارند. در ابتدا معرفی این رشته چالشی و پرهیجان به ورزش دوستان و در گام بعدی استعدادیابی از بانوان علاقمند به این رشته. فروزان زاهد منش به تازگی به خانواده بزرگ فدراسیون سه‌گانه پیوسته و با شناختی که از او وجود دارد به امید آینده‌ای درخشان در رشته‌ای که مدت‌هاست مظلوم و گوشه‌گیر شده، تلاش خواهد کرد. می‌شود گفت این رشته روزهای خوبی را در پیش خواهد داشت.




هادی چوپان حامی ورزشکار خانم/ مبارک باشه گلخاتون ورزش بانوان + عکس