هیاتی به نام «شش ماهه» حسین(ع)/عشقی که با چادر «مادر» شروع شد


هیاتی به نام «شش ماهه» حسین(ع)/عشقی که با چادر «مادر» شروع شد

ری- هیات های عزاداری سید وسالار شهیدان در اقصی نقاط کشور با امکاناتی بسیار محدود شروع کرده و به عشق امام حسین(ع) گسترش یافتند.

خبرگزاری مهر ، گروه استان‌ها: حال و هوای محرم و عزاداری امام حسین(ع) ، از روز بعد از عید غدیر، در سراسر ایران به وجود می آید و بر درب خانه ها، دیوارها، مساجد، حسینیه ها و هرجا که چشم کار می کند، پرچم های سیاه دیده می شود.

مردم ایران زمین، همه حال و هوای عاشقی دارند و هرکس به نحوی سعی در ابراز ارادت به سرور و سالار شهیدان دارند، همه هیات ها با اقل امکانات و از هیچ شروع کردند و تمام داشته آن ها عشق به امام حسین(ع) بوده است، اما اکنون به محلی برای تجمع خیل عظیم عزاداران تبدیل شده و هر روز بر شکوه عزاداری آن ها افزوده می شود.

هیاتی به نام «شش ماهه» حسین(ع)/عشقی که با چادر «مادر» شروع شد

یکی از این هیئات، که در سال ۱۳۷۰ با یک چادر حاجیه خانم، زینعلی نژاد و تلاش های مهدی عباسپور در منزل شخصی وی برپا شد و امروز به همت تعدادی از عاشقان و دلسوختگان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و شهروندانِ منطقه دیلمان ری به یکی از بزرگ ترین محل های عزاداری جوانان قبله تهران تبدیل شده، هیات متوسلین به حضرت علی اصغر، باب الحوائج (ع) شهرستان ری است.

و همه ساله از اول تا شب هفتم شهادت امام حسین (ع) و همچنین در سایر مناسبت های مذهبی اقامه عزا می کند.

توسل به شش ماهه حضرت سیدالشهدا(ع)

عضو هیئات امنای هیات متوسلین به حضرت علی اصغر، باب الحوائج (ع) در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: این مراسم با استقبال گسترده مسئولان و مردم شهر ری روبرو شده و مردم در این هیات برای برآورده شدن حاجاتشان به شش ماهه حضرت سیدالشهدا(ع) متوسل می شوند.

مسعود عباس پور افزود: همچنین همه ساله، مجالس عزاداری و روضه خوانی، ظهر روزهای تاسوعا و عاشورا با حضور مشتاقان و دلباختگان ۱۴ معصوم(ع) در هیات متوسلین به حضرت علی اصغر، باب الحوائج (ع) برگزار می شود.

وی اضافه کرد: طی ۲۶ سال فعالیت این هیات، شخصیت های برجسته حوزوی و دانشگاهی متعددی در آن به سخنرانی و بیان معارف قرآن و اهل بیت(ع) پرداخته اند.

عباسپور گفت: در شب های برپایی مجالس حسینی در هیات متوسلین به حضرت علی اصغر، باب الحوائج (ع)، پس از عزاداری هر شب هزاران عزادار سیدالشهدا(ع) بر سفره اطعام سالار شهیدان(ع) اطعام می شوند و این غذا توسط تعدادی از خانم های عاشق، دلسوخته و سوگوار امام حسین(ع)، پخته و میان سوگواران حسینی، توزیع می شود.

هیاتی به نام «شش ماهه» حسین(ع)/عشقی که با چادر «مادر» شروع شد

اعزام خادمان هیات به پابوسی امام حسین(ع)

مسئول هیات متوسلین به حضرت علی اصغر، باب الحوائج (ع) نیز درباره سایر فعالیت های این هیات گفت: هیات امنای این هیات که عمدتا با هدف ارتقای سطح معنوی و عبادی اعضا و همچنین تکریم خادمان و پیشکسوتان این هیات، مقدمات اعزام آنان به عتبات عالیات و زیارت قبور مبارک ائمه معصومین (ع) و پابوسی امام حسین(ع) را فراهم می کند.

مهدی عباسپور گفت: این موضوع، بسیار در افزایش روحیه معنوی و تعالی فکری و اخلاقی فعالین و زحمتکشانِ هیات متوسلین به حضرت علی اصغر، باب الحوائج (ع) موثر بوده است.

هیئات مذهبی ری شان قبله تهران را حفظ کرده اند

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ری که برای عزاداری در هیات عاشقان شش ماهه امام حسین(ع) شرکت کرده بود، در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: این که هیئات عزاداری، با سبک سنتی مورد سفارش بزرگان دین و مراجع عظام تقلید به عزاداری بپردازند، بسیار مورد تاکید است.

حجت الاسلام والمسلمین علی کنگرلو، با اشاره به جلسات متعدد با مدیران هیئات مذهبی شهرستان ری، گفت: خدا را شکر، هیئات مذهبی ری، به عنوان قبله تهران، همواره شان این شهرستان مذهبی را به خوبی رعایت کرده و به بهترین شکل ممکن به اقامه عزای سالار شهیدان پرداختند، که هیات متوسلین به حضرت علی اصغر، باب الحوائج (ع) نیز یکی از این هیئات است.

عشق حسین(ع) آن قدر در فرهنگ و رسوم مردم این مرز و بوم رسوخ کرده که کمتر فردی را می توان یافت، که محرم، محرمی نباشد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

شیمیل ها چه افرادی هستند؟