پذیرش تکمیل‌ظرفیت دکتری به روایت آمار/ سبقت دانشگاه‌های شهریه‌بگیر


پذیرش تکمیل‌ظرفیت دکتری به روایت آمار/ سبقت دانشگاه‌های شهریه‌بگیر

رشته‌های گروه علوم انسانی بیشترین و گروه هنر کمترین ظرفیت پذیرش در دانشگاه‌های شهریه‌بگیر مرحله تکمیل ظرفیت آزمون دکتری نیمه‌متمرکز سال 96 را دارند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، انتخاب رشته مرحله تکمیل ظرفیت آزمون دکتری (ph.d) نیمه‌متمرکز سال 96 دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور از روز یکشنبه 16 مهر آغاز می‌شود و متقاضیان می‌توانند تا روز شنبه 22 مهر، براساس شرایط و ضوابط و علاقه‌مندی خود، حداکثر 15 کدرشته انتخابی را از کدرشته‌محل‌های ارائه شده انتخاب کنند.

طبق اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، نتایج مرحله تکمیل ظرفیت تا 15 آبان از طریق سامانه اطلاع‌رسانی این سازمان اعلام می‌شود. اما نگاهی به ظرفیت‌های پذیرش در این مرحله نشان می‌دهد که در مرحله تکمیل‌ظرفیت آزمون دکتری سال 96، در مجموع 1759 نفر جذب می‌شوند که شامل 703 نفر د دوره‌های روزانه و 1056 نفر در دوره‌های نوبت‌دوم، دانشگاه‌های پیام‌نور، غیرانتفاعی و پردیس‌های خودگردان است.

داوطلبانی که در دانشگاه‌های پیام‌نور، مراکز غیرانتفاعی، نوبت‌دوم دانشگاه‌های دولتی و پردیس‌های خود‌گردان پذیرفته می‌شوند ملزم به پرداخت شهریه مشخص شده از سوی دانشگاه هستند.

بیشترین ظرفیت پذیرش در دوره روزانه متعلق به گروه فنی مهندسی با 268نفر و کمترین ظرفیت پذیرش روزانه نیز متعلق به گروه هنر با 4 نفر است. همچنین بیشترین ظرفیت پذیرش در دوره شبانه از گروه فنی مهندسی با 246 نفر و کمترین ظرفیت نیز متعلق به گروه هنر با 1 نفر است.

در جدول‌های زیر تعداد ظرفیت پذیرش دانشگاه‌ها در مرحله تکمیل ظرفیت به تفکیک روزانه و شبانه (دانشگاه‌های شهریه‌بگیر) آمده است:

علوم انسانی:

روزانه پرداخت شهریه
130 409
علوم پایه:
روزانه پرداخت شهریه
172 237

فنی و مهندسی:

روزانه پرداخت شهریه
268 246

کشاورزی:

روزانه پرداخت شهریه
117 131

هنر:

روزانه پرداخت شهریه
4 1

دامپزشکی:

روزانه پرداخت شهریه
12 32

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آموزش عالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دکتر سمیرا آل سعیدی کیست؟