روش‌های افزایش راندمان کارکنان


یکی از خواسته‌های مدیران و البته یکی از وظایف مهم آن‌ها افزایش راندمان کارکنان است. این امر به برخی مهارت‌ها و کارها نیاز دارد. در این نوشتار، درصدد معرفی برخی روش‌ها جهت افزایش راندمان کارکنان هستیم. با ایران بانکر همراه باشید. روش‌های افزایش راندمان کارکنان 1- منزوی...

یکی از خواسته‌های مدیران و البته یکی از وظایف مهم آن‌ها افزایش راندمان کارکنان است. این امر به برخی مهارت‌ها و کارها نیاز دارد. در این نوشتار، درصدد معرفی برخی روش‌ها جهت افزایش راندمان کارکنان هستیم. با ایران بانکر همراه باشید.

روش‌های افزایش راندمان کارکنان

۱- منزوی نباشید:

امروزه دیگر مدیرانی که وقت خود را تمام و کمال در اتاق شخصی خود در شرکت می‌گذارنند قادر به افزایش بازدهی و راندمان کارکنان خود نیستند. محیط شرکت بایستی محیطی باز بوده و تمامی کارکنان به همراه مدیر در تعامل با یکدیگر باشند. این امر است که می‌تواند موجب افزایش راندمان کارکنان در شرکت شود. پس یک مدیر حرفه‌ای وقت خود را در اتاق مدیریت نمی‌گذراند بلکه در میان کارکنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

۲- به کارکنان احترام بگذارید:

یک مدیر موفق بایستی در محیط کاری به کارکنان خود همچون انسان‌هایی قابل احترام، احترام بگذارد. این کار، روشی ساده اما در عین حال بسیار مؤثر و قدرتمند است. عکس این ماجرا، یعنی فقدان احترام، نتیجه‌ای عکس داشته و می‌تواند موجب کاهش راندمان کاری شود.

روش‌های افزایش راندمان کارکنان

۳- موفقیت‌های کوچک را جشن بگیرید:

در صورتی که شرکت شما قادر به کسب موفقیتی، ولو کوچک، شده است سعی کنید بابت این موفقیت یک جشن کوچک در محل کار برگزار کنید. این امر به کارکنان شما این نکته را یادآوری می‌کند که برای کار خود و کار آن‌ها ارزش قائل هستید. افزون بر این می‌توانید به آن‌ها نشان دهید که محل کار شما یک محل کار برای انجام کارِ صرف نیست. آن‌ها با این کار درمی‌یابند که در محل کارشان صمیمیت و دوستی برقرار است و آن‌ها همچون ماشین مشغول به کار نیستند.

۴- حقوق کارکنان را به موقع و منصفانه پرداخت کنید:

پرداخت حقوق کارکنان می‌بایست به موقع صورت گیرد. علاوه بر این، بایستی حقوق هر یک از آن‌ها با توجه به کاری که انجام می‌دهند میزانی منصفانه به نظر آید. این امر یکی از اصول مهم در افزایش راندمان کارکنان است.

۵- از تلاش‌های کارکنان تشکر کنید:

تشکر از تلاش‌های آن‌ها امری بسیار مهم در جهت افزایش راندمان کارکنان است. چنان‌که واضح است، هر انسانی از این که مورد قدردانی قرار گیرد اساس خرسندی می‌کند. این امر احساس مفید بودن به انسان داده و نشان می‌دهد که کار او مورد توجه قرار گرفته است. شما می‌توانید برای تشکر از تلاش‌های کارکنان خود با استفاده از هدایای نقدی و غیرنقدی از آن‌ها قدردانی کنید.

ترجمه و گردآوری: آرش شمسی

منابع:

zenefits

forbes

banisite

افزایش بازدهی در محیط کاری - افزایش بازدهی کارمندان - افزایش راندمان کارمندان - افزایش راندمان کارکنان - راندمان کارمندان - راندمان کاری - راه های افزایش راندمان کاری - روش های افزایش بازدهی در محل کار


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تزیین جشن الفبا در مدرسه | 40 ایده تزیین جشن الفبا در مدرسه برای کلاس اولی ها برای دهه ...