داستان مبارزه جنسیتی در تنیس تبدیل به فیلم شد


به گزارش سایت ورزش بانوان؛ چهل و چهار سال پیش مسابقه‌ای برگزار شد که در تاریخ تنیس بی سابقه است. بابی ریگز قهرمان سابق ویمبلدون با بیلی جین کینگ بهترین بازیکن زن آن زمان مسابقه داد تا ثابت کند که تساوی بین زن و مرد در ورزش امکان پذیر نیست. او هم مسابقه را باخت و هم مبارزه جنسیتی را. حال فیلمی در مورد این ماجرا ساخته شده به نام مبارزه...

به گزارش سایت ورزش بانوان؛ چهل و چهار سال پیش مسابقه‌ای برگزار شد که در تاریخ تنیس بی سابقه است. بابی ریگز قهرمان سابق ویمبلدون با بیلی جین کینگ بهترین بازیکن زن آن زمان مسابقه داد تا ثابت کند که تساوی بین زن و مرد در ورزش امکان پذیر نیست. او هم مسابقه را باخت و هم مبارزه جنسیتی را. حال فیلمی در مورد این ماجرا ساخته شده به نام مبارزه جنسیتی.

داستان مبارزه جنسیتی در تنیس تبدیل به فیلم شد

بابی ریگز آن زمان ۵۵ سال داشت و به اعتراف خودش یک مرد متحجر بود.

این مبارزه جنسیتی یکی از شگفت انگیز ترین مسابقات تاریخ تنیس بود. بابی آن زمان تنها از سر طمع و برای بدست آوردن مبلغ هنگفتی پول، بیلی را به مبارزه طلبیده بود. اما برای بیلی بیش از یک مسابقه تنیس بود و خواست تاریخ را رقم بزند. بیلی جین برای ترویج رفتار عادلانه با تنیس بازان زن مبارزه می‌کرد.

بابی ریگز پیش از کینگ، مارگارت کورت قهرمان ۲۴ گرند اسلم را هم به مبارزه طلبیده و او را شکست داده بود.

کینگ تنها دلیلی که باعث شد تا قبول کند با ریگز مسابقه دهد، را اینطور شرح داده بود: مارگارت مثل یک الاغ با بابی ریگز مسابقه داده بود ولی من نمی‌خواهم به این مرد ببازم کلا به هیچکس نمی‌بازم به این مرد که اصلا!

داستان مبارزه جنسیتی در تنیس تبدیل به فیلم شد

بیلی جین کینگ که در حال حاضر ۷۳ سال سن دارد، از اینکه زندگی‌اش به فیلم تبدیل شده، می‌گوید: این مسابقه نماد چیزهای زیادی بود؛ نماد تساوی و نماد آزادی. زنانی که این فیلم را دیده‌اند، گفتند به آنها قدرت و اعتماد به نفس داده. اما مردان زیادی هم با دیدن این فیلم منقلب شدند و گفتند دیدگاه مان برای تربیت فرزندان‌مان کاملا تغییر کرد.

بیلی جین امروز نظرش را در خصوص بابی ریگز این طور توصیف می‌کند: فکر می‌کنم خیلی دوست داشتنی و البته دیوانه بود. با اینکه رفتارش توهین آمیز بود، من به شخصیت او کاری نداشتم و دست به ترکیبش نزدم اما شکستش دادم و او را به حال خودش رها کردم.

بیلی در پایان گفت: با بابی در تماس بودم و یک شب قبل از مرگش با او مکالمه کردم. او بالاخره متوجه شد مسئله تاریخ بود در حالیکه همیشه فکر می‌کرد، مسئله پول است. آن روز من و بابی مثل دو دوست واقعی با هم صحبت کردیم و روز بعد او از دنیا رفت.

داستان مبارزه جنسیتی در تنیس تبدیل به فیلم شد

اما استون بازی در نقش بیلی جین کینگ را برعهده دارد

داستان مبارزه جنسیتی در تنیس تبدیل به فیلم شد

استیو کارول بازی در نقش بابی ریگز را بر عهده دارد


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک تولد نوزاد | گلچین زیباترین متن تبریک تولد نوزاد پسر و دختر