تلفات حیات وحش در تصادفات جاده‌ای خراسان جنوبی


تلفات حیات وحش در تصادفات جاده‌ای خراسان جنوبی

بر اساس گزارش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی تعداد تصادفات جاده‌ای حیات وحش در محدوده مناطق استان در سال جاری تا کنون 45 مورد گزارش شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی، پرویز آرامنش مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: بر اساس گزارشات واصله به این اداره کل تعداد تصادفات جاده ای در محدوده مناطق استان در سال جاری تا کنون ۴۵ مورد گزارش شده است، که از گونه های تلف شده اکثرا روباه، شغال، خرگوش، جوجه تیغی هستند.

وی افزود: جاده بیرجند ـ کرمان به ویژه در محور عرب آباد به راور محل عبور گونه به شدت در معرض خطر انقراض یوزپلنگ آسیایی است که خطر بروز تصادفات جاده ای در این محور بالاست.

آرامنش اظهار کرد: این اداره کل در راستای کاهش تلفات جاده ای محورهای پر خطر به ویژه واقع در مناطق تحت مدیریت را شناسایی کرده و به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جهت استفاده از علایم هشداردهنده اعلام کرده است که به اهتمام آن اداره کل در نقاط لازم تابلو هشداردهنده به میزان کافی نصب و علاوه بر تابلوهای راهنمایی و رانندگی تعداد ۷ عدد تابلو جهت آگاهی مسافران از وضعیت بحرانی یوزپلنگ ایرانی توسط اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی نیز نصب شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شباهت حیرت انگیز چهر آزاده صمدی به دنیز دایی ! + عکس های باورنکردنی