تاریخچه بانک‌های ایران (قسمت آخر)


تاریخچه بانک‌های ایران (قسمت آخر)

در بخش‌های پیشین نیم نگاهی مختصر به تاریخچه برخی از بانک‌های ایران انداختیم. اگر سلسله مطالب تاریخچه بانک‌های ایران در ایران بانکر را دنبال کرده باشید، می‌دانید که در این بخش قرار است در باب تاریخچه برخی از بانک‌های خصوصی صحبت کنیم. در ادامه به تاریخچه بانک سامان، بانک اقتصاد نوین، بانک شهر، بانک مهر اقتصاد و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران...

در بخش‌های پیشین نیم نگاهی مختصر به تاریخچه برخی از بانک‌های ایران انداختیم. اگر سلسله مطالب تاریخچه بانک‌های ایران در ایران بانکر را دنبال کرده باشید، می‌دانید که در این بخش قرار است در باب تاریخچه برخی از بانک‌های خصوصی صحبت کنیم. در ادامه به تاریخچه بانک سامان، بانک اقتصاد نوین، بانک شهر، بانک مهر اقتصاد و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران خواهیم پرداخت.

۱- تاریخچه بانک سامان:

بانک سامان، از شهریورماه سال ۱۳۷۸ به مثابه‌ی اولین مؤسسه‌ی مالی و اعتباری کشور با نام «سامان اقتصاد» آغاز به فعالیت کرد. سرمایه‌ی اولیه‌ی این مؤسسه در هنگام آغاز کار ۱۱ میلیارد ریال بود.

اما در شهریورماه سال ۱۳۸۱، یعنی سه سال پس از آغاز به کار به عنوان یک مؤسسه‌ی مالی و اعتباری، توانست با اخذ مجوز از بانک مرکزی فعالیت خود را به عنوان یک بانک خصوصی ادامه دهد.

تاریخچه بانک‌های ایران (قسمت آخر)

۲- تاریخچه بانک اقتصاد نوین:

بانک اقتصاد نوین در بیستم مردادماه سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را به عنوان یک بانک خصوصی آغاز کرد. این بانک در ابتدا از سرمایه‌ی ۲۵۰ میلیارد ریال برخوردار بود که این مبلغ در آبان ماه سال ۱۳۹۵ به ۱۳ هزار و ۱۳۱ میلیارد ریال رسید.

تاریخچه بانک‌های ایران (قسمت آخر)

۳- تاریخچه بانک شهر:

بانک شهر در سال ۱۳۸۷ به عنوان یک مؤسسه‌ی مالی و اعتباری فعالیت خود را آغاز کرد. در آغاز فعالیت، سرمایه‌ی این مؤسسه ۱۵۰۰ میلیارد ریال بود.

اما در بیست و یکم بهمن‌ماه سال ۱۳۸۸ مؤسسه‌ی مالی و اعتباری شهر با افزایش ۵۰۰ میلیارد ریالی سرمایه به یک بانک خصوصی تبدیل شد. این میزان سرمایه در دی‌ماه سال ۱۳۹۴ به ۱۵ هزار و ۵۷۳ میلیارد ریال افزایش یافت.

تاریخچه بانک‌های ایران (قسمت آخر)

۴- تاریخچه بانک مهر اقتصاد:

بانک مهر اقتصاد ابتدا فعالیت خود را به عنوان یک مؤسسه‌ی قرض‌الحسنه آغاز کرد. این بانک در سال ۱۳۷۲ با نام «مؤسسه قرض‌الحسنه بسیجیان» فعالیت خود را آغاز نمود و در سال ۱۳۸۱ به عنوان «مؤسسه‌ی مالی و اعتباری مهر» به فعالیت خود ادامه داد.

تاریخچه بانک‌های ایران (قسمت آخر)

۵- بانک قرض‌الحسنه مهر ایران:

آخرین بانکی که در تاریخچه بانک‌های ایران به آن می‌پردازیم، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران است. بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به عنوان یک از موفق‌ترین بانک‌های ایران در آذرماه سال ۱۳۸۶ افتتاح گردید. سرمایه‌ی اولیه‌ی این بانک در ابتدای کار خود ۱۵ هزار میلیارد ریال بود. در حال حاضر، این بانک از ۵۳۰ شعبه در سراسر کشور برخوردار می‌باشد. اما نکته‌ی قابل توجهی که در ارتباط با فعالیت بانک قرض‌الحسنه مهر ایران وجود دارد میزان نسبت کفایت سرمایه‌ی این بانک است. بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با ۴۵ درصد نسبت کفایت سرمایه بهترین عملکرد را در شبکه‌ی بانکی کشور داشته است.

تاریخچه بانک‌های ایران (قسمت آخر)

**********

در ۴ قسمت به تاریخچه بانک‌های ایران در وب‌سایت ایران بانکر پرداخته شد. برای مطالعه‌ی سایر قسمت‌ها، یعنی قسمت‌های اول، دوم و سوم می‌توانید بر روی هر یک از لینک‌های زیر کلیک کنید:

بخش اول

بخش دوم

بخش سوم

تاریخچه بانک اقتصاد نوین - تاریخچه بانک سامان - تاریخچه بانک شهر - تاریخچه بانک قرض الحسنه مهر ایران - تاریخچه بانک مهر اقتصاد - تاریخچه بانک های ایران - تاریخچه تاسیس بانک اقتصاد نوین - تاریخچه تاسیس بانک سامان - تاریخچه تاسیس بانک شهر - تاریخچه تاسیس بانک مهر اقتصاد - تاریچه تاسیس بانک قرض الحسنه مهر ایران


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تصاویر | سریع‌ترین 0 تا 100 خودروهای زمین