ماجرای تجاوز به دختر ژیمناست شوروی سابق فاش شد


به گزارش سایت ورزش بانوان و به نقل از Washington Post؛ تاتیانا گوتسو ژیمناست اهل شوروی سابق به تازگی با انتشار پستی در فیسبوک خود مدعی شده است، توسط ویتالی شربو هم‌تیمی خود مورد تجاوز جنسی قرار گرفته است. آلیسا میلانو بازیگر سینما و تلویزیون، از ایالات متحده آمریکا روز یکشنبه 23 مهر، در توییتر خود اعلام کرد که زنانی که آزار و اذیت جنسی...

به گزارش سایت ورزش بانوان و به نقل از Washington Post؛ تاتیانا گوتسو ژیمناست اهل شوروی سابق به تازگی با انتشار پستی در فیسبوک خود مدعی شده است، توسط ویتالی شربو هم‌تیمی خود مورد تجاوز جنسی قرار گرفته است.

آلیسا میلانو بازیگر سینما و تلویزیون، از ایالات متحده آمریکا روز یکشنبه ۲۳ مهر، در توییتر خود اعلام کرد که زنانی که آزار و اذیت جنسی را تجربه کرده‌اند باید بتوانند آن را بیان کنند. راه اندازی هشتگ من هم همینطور ( MeToo# ) به دنبال رسوایی اخلاقی هاروی وینستین، یکی از تهیه کنندگان مشهور فیلم‌های سینمای هالیوود راه افتاد که او را به سواستفاده جنسی متهم کرده‌اند. سو رفتار وینستین با زنان در محیط کار و افشای آن در نیویورک تایمز از سوی ۸ زن، به برخی زنان جرعت داد تا این تجربه‌ها را با دیگران به اشتراک بگذارند. تاتیانا گوتسو یکی از این زنان بود.

تاتیانا گوتسو در المپیک بارسلون ۱۹۹۲ موفق شد ۲ مدال طلا، یک نقره و یک برنز برای شوروی بدست آورد. او روز گذشته در صفحه فیسبوک خود در کمپین MeToo# جایی که زنان داستان‌های خود را درباره آزار و اذیت جنسی و تجاوز، به اشتراک می‌گذارند، مدعی شد در بازی‌های اشتوتگارت آلمان سال ۱۹۹۱، زمانی که ۱۵ ساله بوده، توسط ویتالی شربو هم‌تیمی ۱۹ ساله خود، مورد تجاوز قرار گرفته است. آنها در یک تیم به نمایندگی از کشورهای اتحاد جماهیر شوروی سابق در رقابت‌ها شرکت می‌کردند. گوتسو اکنون ۴۹ سال دارد و بعد از بازی‌های المپیک بارسلون اعلام بازنشستگی کرد و به ایالات متحده آمریکا رفت.

گوتسو در ادامه اشاره‌ای کرد به روستم شاریپوف دیگر عضو تیم اعزامی شوروی به این مسابقات و تانیانا توروپووا دوست و هم‌تیمی خود که با وجود اینکه همه چیز را دیده و شنیده‌اند، از او به عنوان یک دختر ۱۵ ساله مقابل ویتالی شربو محافظت نکرده‌اند. روستم شاریپوف در حال حاضر سرمربی تیم ژیمناستیک مردان در ایالت اوهایو است.

شربو که بعد از فروپاشی شوروی به نام بلاروس در مسابقات شرکت کرد، یکی از پرطرفدارترین ژیمناست‌های تمام دوران است، او همچنین با تصاحب ۶ مدال طلا در المپیک ۱۹۹۲ بارسلون برای شوروی یکی از موفق‌ترین ورزش‌کاران در تاریخ المپیک است. شربو اولین ورزش‌کار تاریخ المپیک است که توانسته در یک روز ۴ مدال طلا به دست بیاورد. در حال حاضر مدیر مدرسه ژیمناستیک در لاس وگاس است.

آلی رایسمن، ژیمناست آمریکایی، حمایت خود را از گوتسو به زبان انگلیسی اعلام کرده است.

ماجرای تجاوز به دختر ژیمناست شوروی سابق فاش شد

تاتیانا گوتسو و ویتالی شربو در المپیک بارسلون

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزش بانوان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آتش سوزی در هتل پارسیان کوثر تهران