زنان شگفت انگیز ایران


زنان شگفت انگیز ایران

روش هاى حل مسائل ریاضى مشکل، زدن هدفهایى در ٥٠ مترى و یا حرکت دردریاهاى آزاد را از زنانى باید پرسید که نه تنها در لیست زیباترین زنان میتوانند جا بگیرند بلکه رکورد دار گینس نیز هستند.

مریم میرزاخانى، فرمول نبوغ

اولین ایرانى که عضو آکادمى ملى علوم آمریکا، در سال ١٩٧٠ راه خود را در تهران شروع کرد. دخترى با استعداد که در الپیادهاى ریاضى در سال ١٩٩٠ دو مدال طلا را از آن خود کرد. او قدم به بزرگترین دانشگاهاى جهان گذاشت از دانشگاه شریف گرفته تا دانشگاه هاروارد و استنفوردو و او مدال فیلدسا را که همان نوبل ریاضى هست را کسب کرد اما او بعلت مریضى سرطان در سال ٢٠١٧ درگذشت.

زنان شگفت انگیز ایران

سارا جوانمرد،با نشانه بر طلاى المپیک

او نه تنها رکورد تیر اندازى را در مسابقات پاراالمپیک آسیا جابجا کرد بلکه اولین مدال طلاى پارا المپیک تیم ایران را در سال ٢٠١٦ از آن خود کرده

همچنین او بعنوان بهترین دختر ورزشکار در سپتامبر ٢٠١٦ شناخته شد.

زنان شگفت انگیز ایران

ساراالسادات خادلمشاریه، استراتژى موفقیت

در ٨ سالگى میشود با عروسکها بازى کرد و یا مانند سارا از ایران مقام قهرمانى در شطرنج را کسب نمود.در نوزدهمین سال زندگیش آرزوى تحصیل در رشته طراحى را دارد ولى شطرنج را فراموش نمیکند.او بعنوان با اخلاقترین ورزشکار سال ٢٠١٦ شناخته شد

زنان شگفت انگیز ایران

الهام عسگرى، در اوماجى از رکوردهاى جدید

او از آبها نمیترسد،او میتواند سه ساعت در آبها در حجاب شنا کند. قبل از او رکورد شنا با دستهاى بسته از آن یک ایتالیایى بود بنام پائولو کارتسرى بوده و تا ده سال ادامه داشته.

زنان شگفت انگیز ایران

رخشان بنى اعتماد- زنى در کادر

اولین زن سینماى ایران، او زن کارگردان و تهیه کننده مشهور نه تنها در ایران بلکه در دنیا او را میشناسند. او در سالهاى ١٩٩١ برنده جایزه فیلم فجر شد.او چیزى در حدود بیش از ٥٠ جایزه بین المللى را از آن خود کرده. او در سال ٢٠١٧ در جشنواره فیلم ونیز یکى از داروان جشنواره بوده.

زنان شگفت انگیز ایران

ترانه علیدوستى، در نقش بهترین

ترانه علیدوستى از ١٧ سالگى شروع به بازى با نقش من ترانه کرده که بعنوان بهترین نقش زن در فیلم فجر انتخاب شدو سیمرغ بلورین را نیز دریافت نمود. او بعنوان قهرمان در فیلم اصغر فرهادى "فروشنده" برنده اسکار که در جهان مطرح شد بود.وى در سال ٢٠١٧ در جشنواره تربسا بعنوان یکى از ١٠ بازیگر برتر سال شناخته شد.

زنان شگفت انگیز ایران

راهله طهماسبى سروستانى، کاپیتانى سریع

او یکى از معدود زنان ملوان نیروى دریایى ایران است که بعنوان بهترین ملوان در سالهاى ٢٠١٦ و ٢٠١٧ انتخاب شده.

او در کشتیهاى بارى با بار بالاى ٣٠٠ تن خدمت میکند و هدف او درجه کاپیتانى در نیروى دریایى ارتش ایران است و در این راه نیز تحصیل میکند.

زنان شگفت انگیز ایران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان