13.5 میلیارد ریال برای بهبود زیرساخت‌های سلامت بردخون هزینه شد


13.5 میلیارد ریال برای بهبود زیرساخت‌های سلامت بردخون هزینه شد

بوشهر - سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: بیش از 13.5 میلیارد ریال برای توسعه و نوسازی زیرساخت‌های حوزه سلامت بخش بردخون در دولت تدبیر و امید هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد آخوندی بعد از ظهر شنبه در نشست هم‌اندیشی با اعضای شورای اسلامی شهر بردخون اظهار داشت: با پتانسیل بسیار خوبی که در اعضا دوره‌ پنجم شورای اسلامی شهر بردخون وجود دارد و رویکرد سلامت محور آنان به مدیریت مجموعه شهری می‌توان همچون دوره‌های گذشته گام‌های مثبتی در راستای ارتقای سطح سلامت شهروندان برداریم.

وی توسعه حوزه سلامت را در حیطه وظایف تمامی نهادها و ادارات دانست و افزود: در بهترین حالت وزارت بهداشت تنها قادر است که ۲۵ درصد بر روی سلامت جامعه تاثیرگذار باشد و ۷۵ درصد مابقی برعهده دیگر دستگاه‌ها است.

وی شورای‌های اسلامی شهر و روستا را بازوان توانمند و یاریگران حوزه سلامت خواند و اضافه کرد: شورای‌های اسلامی شهر و روستا در احصاء مشکلات و معضلات بهداشتی و زیست محیطی و کمک به رفع آنان همواره در کنار و یاریگر شبکه بهداشت و درمان بوده‌اند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر به زیر ساخت‌های حوزه سلامت بخش بردخون اشاره و عنوان کرد: این بخش دارای یک مرکز خدمات جامع سلامت ، ۵ خانه بهداشت، یک پایگاه بهداشتی و ۲ پایگاه اورژانس جاده‌ای است که خدمات سلامت را به جمعیتی بالغ بر ده هزار نفر ارائه می‌دهد.

آخوندی با اشاره به توجه دولت تدبیر و امید به عمران حوزه سلامت ابراز داشت: برای نوسازی و بازسازی حوزه سلامت بخش بردخون در دولت تدبیر و امید در مجموع بیش از ۱۳ و نیم میلیارد ریال هزینه شده است.

وی اضافه کرد: خانه‌های بهداشت مغدان، شهنیا، آبکش، پایگاه سلامت بردخون و اورژانس ۱۱۵ بردخون از جمله پروژه‌های عمرانی حوزه سلامت در بخش بردخون است که عملیات اجرایی و تجهیز آنها به اتمام رسیده یا در حال ساخت است.

لزوم توسعه مرکز جامع سلامت بردخون

رئیس شورای اسلامی شهر بردخون نیز در این نشست ضمن تقدیر از عملکرد شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر در حوزه سلامت شهری گفت: تعامل دوسویه شورای اسلامی و شبکه بهداشت و درمان باعث مرتفع شدن مشکلات بهداشتی شهر خواهد شد و ما در این خصوص آماده همکاری با شبکه بهداشت و درمان شهرستان هستیم.

احمد عابدزاده با تقدیر از خدمات دولت تدبیر و امید در حوزه سلامت شهر بردخون، افزود: گام‌های خوب و موثری در راستای تقویت زیر ساخت‌های حوزه سلامت در این شهر انجام شده که ضمن تقدیر از مجموعه شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر و دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با توجه به پراکندگی روستاها و فاصله بردخون تا مراکز خدمات جامع سلامت و بیمارستان‌های همجوار انتظار است نگاه ویژه‌ای به مرکز خدمات جامع سلامت بردخون به عنوان تنها مرکز درمانی بخش بردخون داشته باشند.

وی افزود: علیرغم برخی کمبودهای تجهیزاتی، پرسنل شاغل در مرکز خدمات جامع سلامت بردخون خدمات خوبی به مراجعین به این مرکز ارایه می‌دهند و مردم در این زمینه رضایت دارند.

امکانات درمانی بردخون کفاف مراجعات را نمی‌دهد

نایب رییس شورای اسلامی شهر بردخون نیز بیان اینکه وزیر بهداشت الگوی شایسته خدمت است، گفت: کمک به حوزه سلامت وظیفه همگانی است و در پرتو انجام به این وظیفه، بسیاری از مشکلات و معضلات پبرامونی حل و رضایت مردم حاصل خواهد شد.

مجید دریایی با اشاره به جمعیت شناور کارگران در فصل کشاورزی، افزود: همه ساله در فصل کشاورزی که از اواخر مهر ماه تا پایان اسفند ماه به طول می‌انجامد جمعیت ۵ تا ۶ هزار نفری کارگران کشاورزی به جمعیت ساکن در این منطقه افزوده می‌شود که امکانات بهداشتی درمانی بخش بردخون و نیروی انسانی شاغل در حوزه سلامت این بخش کفاف تقاضای مراجعین به مرکز خدمات جامع سلامت بردخون ندارد.

وی ابراز امیدواری کرد: با تمهیدات و مساعدت ویژه ریاست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و معاونت بهداشتی دانشگاه مشکلات حوزه سلامت بردخون رفع شود.

افزایش تعداد پزشکان

سید محمد حسینی‌زاده سخنگوی شورای اسلامی شهر بردخون نیز در این نشست گفت: برگ زرین کارنامه دولت تدبیر و امید، اجرای طرح تحول سلامت است که توانسته با تدبیر وزیر بهداشت رضایت مردمی به همراه داشته باشد.

وی با اشاره به مشکلات حوزه سلامت شهر بردخون، افزود: تنها یک مرکز خدمات جامع سلامت در بخش بردخون استقرار دارد و انتظار می‌رود با رفع مشکلات و تامین تجهیزات، خواسته مردمی در این زمینه محقق شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر بردخون افزود: با توجه به فرسایش ساختمان مرکز خدمات جامع سلامت بردخون بازسازی این مرکز از مهم‌ترین درخواست‌های مردم بخش بردخون است که انتظار می‌رود با همکاری مجموعه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر طی سال جاری کلنگ احداث آن زمین زده شود.

وی اضافه کرد: استقرار مطب‌های بخش خصوصی، افزایش ساعات کار داروخانه شهر و فعالیت در روزهای تعطیل، افزایش تعداد پزشکان در فصل کشاورزی، اضافه شدن پزشک مرد به مجموعه پزشکان مرکز خدمات جامع سلامت بردخون و تامین تجهیزات پزشکی از عمده درخواست‌های شهروندان بردخونی است.

بخش بردخون با جمعیت بالغ بر ۱۰ نفر در ۵۸ کیلومتری مرکز شهرستان دیر و ۱۳۰ کیلومتری مرکز استان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دکتر سمیرا آل سعیدی کیست؟