این وسایل زنانه باعث حساسیت پوستی در کودکان می شود


این وسایل زنانه باعث حساسیت پوستی در کودکان می شود

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر صفورا محبی گفت: مادران اجازه استفاده از وسایل شخصی خود مانند لوازم آرایشی را به کودکان ندهند.وی گفت: استفاده از هر نوع ماده شیمیایی از جمله رنگ روی صورت می تواند عوارضی به دنبال داشته باشد که شایع ترین این...

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر صفورا محبی گفت: مادران اجازه استفاده از وسایل شخصی خود مانند لوازم آرایشی را به کودکان ندهند.وی گفت: استفاده از هر نوع ماده شیمیایی از جمله رنگ روی صورت می تواند عوارضی به دنبال داشته باشد که شایع ترین این عوارض حساسیت های پوستی است.
محبی اظهار داشت : تحقیقات جدید نشان می دهد محصولات آرایشی مانند ریمل، سایه چشم و دیگر محصولات دارای مواد شیمیایی هستند که می توانند منجر به بیماری هایی مانند سرطان، به هم ریختگی تعادل هورمونی و حتی ناباروری شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی فسا ادامه داد:پوست کودکان بسیار حساس تر از افراد بزرگسال است به خصوص این مسئله در مورد کودکان مبتلا به آلرژی های پوستی و تنفسی(آسم) به طور شایع تر مشاهده می شود.به گفته وی امکان دچار شدن پوست کودکان به آکنه در سن پایین در صورت استفاده از لوازم آرایشی و گریم بزرگسالان وجود دارد.

منبع: ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز