” هیدر ” جانوری که هرگز نمی میرد | فیلم


” هیدر ” جانوری که هرگز نمی میرد | فیلم

...

ویدئوهایی که دیگران تماشا کرده اند

” هیدر ” جانوری که هرگز نمی میرد | فیلم

تکه پاره شدن ماهی اسکار توسط ماهی‌های گوشتخوا...

” هیدر ” جانوری که هرگز نمی میرد | فیلم

مارماهی شفافی که در دوران بلوغ رنگ می‌گیرد | ...

” هیدر ” جانوری که هرگز نمی میرد | فیلم

شلیک مرگبار میگوی تپانچه‌ای؛ عجایب دنیای زیر ...

«هیدر» جانوری آبزی است که برخی محققان معتقدند عمری جاویدان دارد و هرگز نمی‌میرد. پژوهشگران راز این مسأله را توانایی بازسازی سلولی این جانور کوچک عنوان می‌کنند؛ توانایی که مانع از پیر شدن این جانور می‌شود.

رنگ سبز هیدر ناشی از جلبک های همزیستی است که در بافت های هیدر به سر میبرند.هیدر کیسه گوارش یک طرفه ای دارد و شبکه ای از تارهای عصبی در بدنش گسترش یافته و سراسر بدن هیدر را در بر میگیرنددیواره بدن هیدر شامل دو لایه مشخص است .

یک لایه خارجی اپیدرمیس (epidemis) ، یک لایۀ داخلی گاسترودرمیس (gastrodermis) ،و یک لایه نازک غیر سلولی به نام مزوگله (mesoglea) بین آنها است .از ویژگیهای هیدر و سایر مرجانها داشتن اندام گزنده ای به نام نماتوسیست ( nematocyst ) است . نماتوسیست ( nematocyst ) کپسول کوچکی از مواد شبه کتینی است که در ان یک رشته مارپیچی نخی شکل وجود دارد که در مواقع خطر این رشته به بیرون از کپسول رها میشود.

هیدر قادر است هم از طریق جنسی و هم از طریق غیر جنسی تکثیر پیدا کند. به طور معمول هیدر توسط جوانه زدن یا تکثیر غیر جنسی تکثیر می یابد. جوانه ها به شکل برجستگی روی بدن ظاهر شده و به تریج کشیده شده و دهان و بازوهایی بر روی ان ظاهر میشود. وقتی تغذیه خوب باشد ممکن است دو یا سه جفت جوانه در بدن هیدر دیده شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

(۱)

دسته بندی : حیوانات
برچسب ها : آبزیان عجیب, حالب از دنیای حیوانات, حیوانات عجیب, حیوانی که نمی میرد, دنیای آبزیان, عجیب از دنیای آبزیان, هیدر

1
بازدیدها
0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حیوانات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی