بازدید گردشگران از موزه قجر قزوین 19 درصد رشد یافت


بازدید گردشگران از موزه قجر قزوین 19 درصد رشد یافت

قزوین- مدیرعامل سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین گفت: بازدید از موزه قجر نسبت به شش ماهه اول سال گذشته 19 درصد رشد داشته است.

سعید وزیری نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بازدید ۵۵ هزار و ۹۱۸ گردشگر داخلی و خارجی شش ماهه اول سال جاری از موزه قجر بازدید کردند که نسبت به سال گذشته ۱۹ درصد رشد داشته است.

وی از رشد ۱۴۶ درصدی بازدید گردشگران خارجی از موزه مردم شناسی قجر خبر داد و افزود:در شش ماهه اول سال جاری ۳۵۸ گردشگر خارجی از کشورهایی نظیر آلمان، فرانسه، چین، سوئیس، هلند، اسپانیا، لهستان، چک، مالزی، یونان، ایتالیا، آرژنتین، روسیه، پرتقال، اتریش و... از موزه مردم شناسی قجر قزوین بازدید کردند که بیشترین گردشگر از اروپا بوده است.

وی با اشاره به افتتاح بخش فروش اینترنتی موزه مردم شناسی قجر، اظهار کرد: گردشگران از هر نقطه از کشور می توانند با مراجعه به سایت https://qajarmuseum.com بلیط بازدید موزه مردم شناسی قجر را با ۲۰ درصد تخفیف به صورت آنلاین تهیه کنند.

وزیری نژاد افزود:چهار راهنما و یک مترجم از ساعت ۸ صبح تا ۱۰ شب در موزه مردم شناسی قجر مستقر هستند و این موزه را به گردشگران داخلی و خارجی معرفی می کنند.

موزه مردم شناسی حمام قجر اولین مکانی است که گردشگران در شهر قزوین به آن مراجعه می کنند و از این مکان تاریخی به سایر اماکن تاریخی شهر قزوین هدایت می شوند.

موزه مردم شناسی قجر قزوین از سه بخش تالار اقوام، مشاغل و آئین ها تشکیل شده است که در قسمت سربینه زندگی اقوام ساکن قزوین مانند تات، مراغی، کرد، لر و ترک به معرض نمایش گذاشته و در تالار میاندر، آیین های سیزده بدر، پنجاه بدر و مراسم سوگواری امام حسین (ع) و در قسمت آخر نیز شش شغل حجامت، مکتبخانه داری، بارفروشی، آهنگری، تعزیه خوانی، دعانویسی و حلاجی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی از پدر و مادر نیلوفر شهیدی/ مهربونی از چشماشون میباره+عکس