دومین گندله سازی شرق کشور به زودی افتتاح می شود


به گزارش شاتا از ایمیدرو، مهدی کرباسیان با اعلام این خبر افزود: گندله‌سازی اُپال پارسیان از جمله طرح های ایمیدرو بود که به بخش خصوصی واگذار شد و سازمان توسعه برای راه اندازی آن با گروه کنسرسیوم پارسیان مشارکت کرد. وی با...

دومین گندله سازی شرق کشور به زودی افتتاح می شود
به گزارش شاتا از ایمیدرو، مهدی کرباسیان با اعلام این خبر افزود: گندله‌سازی اُپال پارسیان از جمله طرح های ایمیدرو بود که به بخش خصوصی واگذار شد و سازمان توسعه برای راه اندازی آن با گروه کنسرسیوم پارسیان مشارکت کرد.
وی با بیان اینکه این پروژه دوره آزمایشی تولید خود را انجام می‌دهد، تصریح کرد: طرح فوق در مرحله آزمایشی حدود 100 هزار تن گندله تولید کرده است.
رییس هیات عامل ایمیدرو در خصوص ماشین آلات به کار رفته در دومین گندله سازی شرق کشور گفت: 70 درصد ماشین آلات به کار رفته در این‌گونه پروژه‌ها ایرانی هستند، این در حال است که تا پیش از این تنها 10 تا 15 درصد ماشین آلات پروژه های صنعتی، ایرانی بودند.
کرباسیان در خصوص میزان اشتغالزایی در کارخانه‌های مجتمع سنگان، گفت: چهار هزار نفر به صورت مستقیم و 10 هزار نفر به صورت غیرمستقیم در پروژه‌های محدوده سنگان مشغول به کار هستند و با بهره برداری از این پروژه‌ها ، دیگر نیازی به واردات گندله نخواهیم داشت.
ظرفیت گندله سازی اپال پارسیان نیز که در نوبت راه اندازی قرار دارد، تولید 5 میلیون تن گندله در سال است.
مجتمع معدنی سنگان که به سبب ذخایر بالای سنگ آهن به عنوان عسلویه شرق کشور شهرت یافته، دارای 1.2 میلیارد تن ذخیره است.


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

20 متن و پیام تبریک تولد پسرم