اجرای طرح«پیوند مسجد و مدرسه» در کانون فرهنگی هنری امام زین العابدین(ع)نایبندجنوبی


خبرگزاری شبستان: همزمان با سالروز شهادت شهید حسین فهمیده و روز نوجوان، طرح «پیوند مسجد و مدرسه» در کانون فرهنگی هنری مسجد امام زین العابدین(ع) نایبندجنوبی برگزار شد.

سرویس : هرمزگان - زمان : ۱۳۹۶/۸/۹ - ۰۹:۳۴ شناسه خبر : ۶۶۶۲۱۷
همزمان با روز نوجوان انجام شد؛
اجرای طرح«پیوند مسجد و مدرسه» در کانون فرهنگی هنری امام زین العابدین(ع)نایبندجنوبی
خبرگزاری شبستان: همزمان با سالروز شهادت شهید حسین فهمیده و روز نوجوان، طرح «پیوند مسجد و مدرسه» در کانون فرهنگی هنری مسجد امام زین العابدین(ع) نایبندجنوبی برگزار شد.
اجرای طرح«پیوند مسجد و مدرسه» در کانون فرهنگی هنری  امام زین العابدین(ع)نایبندجنوبی
به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، جذب دانش آموزان به مساجد در راستای تقویت مبانی اعتقادی و اخلاقی آنان، ارتقاء سطح بینش علمی، سیاسی و اجتماعی دانش آموزان، فراهم نمودن زمینه برای شرکت دانش آموزان در نماز جماعت مساجد همجوار مدارس و احیای کانون های فرهنگی هنری از اهداف اجرای طرح پیوند مسجد و مدرسه است.

طرح «پیوند سجد و مدرسه» به همت کانون فرهنگی هنری و پایگاه های مقاومت بسیج برادران و خواهران مسجد امام زین العابدین(ع) محله نایبند جنوبی و با همکاری آموزش و پرورش در دبستان دخترانه 13 آبان بندرعباس اجرا شد.

حجت الاسلام عبدالرسول باستین، امام جماعت مسجد امام زین االعابدین(ع) در آیین آغاز به کار این طرح، با اشاره به ویژگی های دوران نوجوانی و اهمیت آن، بر بهره گیری دانش آموزان نوجوان از این فرصت ذی قیمت تاکید کرد.

وی از شهید «حسین فهمیده» به عنوان الگوی نوجوانان یاد کرد و افزود: این شهید والامقام که در سنگر مسجد تربیت و رشد یافته بود در سخت ترین موقعیت تصمیم بسیار بزرگی را گرفت و با عمل مخلصانه و نثار جان خویش، از کیان اسلام، انقلاب و میهن دفاع کرد.

این روحانی فعال فرهنگی تبلیغی، ایمان و بصیرت را رمز ماندگاری حسن فهمیده برشمرد و عنوان کرد: ارتباط مستمر با مسجد و هم نشینی با افراد مسجدی موجب تقویت بصیرت در انسان و مایه رستگاری دنیوی و اخروی او می شود.

وی در ادامه روز نوجوان را به دانش آموزان شرکت کننده در طرح پیوند مسجد و مدرسه تبریک گفت و بیان کرد: مسجد امام زین العابدین(ع) با دارابودن کانون فرهنگی هنری فعال و پایگاه های بسیج خواهران و بردران پویا و بانشاط در طول سال برنامه های مختلف اثرگذار و مورد نیاز روز جامعه را جهت پاسخگویی به نیاز جامعه به ویژه نوجوانان اجرا می کند.

سرکارخانم باقری، مدیر دبستان دخترانه 13 آبان نیز با تبریک روز نوجوان، سالروز شهادت شهید حسین فهمیده را نیز تبریک گفت و بیان کرد: آرامش، آسایش و امنیت امروز جامعه مرهون از جان گذشتگی شهدا و ایثارگری جانبازان و صبوری خانواده های آنان است و همگی این بزرگواران تربیت یافته مکتب اهل بیت(ع) و فرهنگ مسجدی هستند.

اجرای مسابقه فرهنگی با موضوع شهید فهمیده، نماز جماعت و پذیرایی از دانش آموزان نوجوان شرکت کننده ازدیگر برنامه های این طرح بود که مورد استقبال نوجوانان قرار گرفت.

«پیوند مسجد و مدرسه »، « در محضر معبود »، « تولدهای ماندگار »، « نمایش خاطره ها »، « آیین اعتکاف ویژه کودکان و نوجوانان»، « جشن قرآن »، « آموزش قرآن به روش اشاره »، « آموزش ترجمه قرآن به صورت شعر و نثر »، « استقبال از دانش آموزان » همزمان با بازگشایی مدارس و « اجرای نمایش آیینی شهادت علی اصغر(علیه السلام)» همزمان با روز شیرخوارگان حسینی از شاخص ترین برنامه های کانون فرهنگی هنری امام زین العابدین(ع) نایبندجنوبی است.

کانون فرهنگی هنری امام زین العابدین(ع) در محله نایبند جنوبی که از محلات حاشیه نشین شهر بندرعباس است از چهار سال قبل با همکاری پایگاه بسیج، فعالیت های گسترده، متنوع و اثرگذاری را برای عموم مردم به ویژه حوزه کودک و نوجوان در فضای معنوی مسجد آغاز کرده که ماحصل آن حضور پرشور کودکان و نوجوانان در برنامه های مختلف این کانون است.

پایان پیام/88
اجرای طرح«پیوند مسجد و مدرسه» در کانون فرهنگی هنری  امام زین العابدین(ع)نایبندجنوبی
اجرای طرح«پیوند مسجد و مدرسه» در کانون فرهنگی هنری  امام زین العابدین(ع)نایبندجنوبیاجرای طرح«پیوند مسجد و مدرسه» در کانون فرهنگی هنری  امام زین العابدین(ع)نایبندجنوبیاجرای طرح«پیوند مسجد و مدرسه» در کانون فرهنگی هنری  امام زین العابدین(ع)نایبندجنوبیاجرای طرح«پیوند مسجد و مدرسه» در کانون فرهنگی هنری  امام زین العابدین(ع)نایبندجنوبیاجرای طرح«پیوند مسجد و مدرسه» در کانون فرهنگی هنری  امام زین العابدین(ع)نایبندجنوبیاجرای طرح«پیوند مسجد و مدرسه» در کانون فرهنگی هنری  امام زین العابدین(ع)نایبندجنوبیاجرای طرح«پیوند مسجد و مدرسه» در کانون فرهنگی هنری  امام زین العابدین(ع)نایبندجنوبیاجرای طرح«پیوند مسجد و مدرسه» در کانون فرهنگی هنری  امام زین العابدین(ع)نایبندجنوبی
ضمیمه :
کلید ‫واژه‌ها:
نایبندجنوبی
|
طرح پیوند مسجد و مدرسه
|
کانون فرهنگی هنری امام زین العابدین(ع)
|

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | بارش برف سنگین در قزوین-مازندران؛ ارتفاع برف به 5 متر رسید