شکارچیان غیرمجاز در سرخه دستگیر شدند/ کشف یک لاشه آهو


شکارچیان غیرمجاز در سرخه دستگیر شدند/ کشف یک لاشه آهو

سرخه-رئیس حفاظت از محیط زیست سرخه از دستگیری سه شکارچی غیرمجاز در این شهرستان خبر داد و گفت: از این افراد دو قبضه اسلحه شکاری و یک لاشه آهوی وحشی کشف و ضبط شد.

علی قندالی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان اینکه سه شکارچی یک راس آهوی وحشی شناسایی و بامداد پنج شنبه در سرخه دستگیر شدند، تاکید کرد: این افراد دو روز پیش وارد منطقه شکار ممنوع خنار شده و پس از شکار آهو اقدام به سلاخی آن کرده بودند که محیط بانان با نورکشی آنها در منطقه نسبت به دستگیری این متخلفان اقدام کردند.

وی افزود: منطقه خنار به دلیل وسعت نیازمند کار عملیاتی بسیار سخت و دقیق است که در مقوله دستگیری این شکارچی نیز سه گروه محیط بانان حفاظت از محیط زیست سرخه عملیاتی ۱۰ ساعته را برای دستگیری متخلفان اجرا کردند.

رئیس حفاظت محیط زیست سرخه با بیان اینکه از این متخلفان لاشه یک راس آهو، دوقبضه اسلحه و مقداری مهمات کشف شد، تاکید کرد: مختلفان برای تکمیل پرونده به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

قندالی بیان کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی سازمان حفاظت محیط زیست جریمه شکار هر راس آهو ۱۰۰ملیون ریال تعیین شده و همچنین بر اساس بند الف ماده شش قانون «مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز» مصوب سال ۹۰ هر کس بطور غیرمجاز سلاح شکاری و یا مهمات آن را خریداری، نگهداری و یا حمل کند به حبس از ۹۱ روز تا شش ماه و یا جزای نقدی تا سقف بیست میلیون ریال محکوم خواهند شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر عروسکی الیزابت داعشی پایتخت / نیلوفر رجایی فر چه بود و چه شد ! + عکس ها