بررسی آئودی A5 اسپرت‌بک مدل 2018


بررسی آئودی A5  اسپرت‌بک مدل 2018

مایه بسی تعجب است که آئودی A5 اسپرت‌بک، کدام شاخ غول را به جز ظاهر زیباتر و فضای داخلی بیشتر، شکسته است که A4 سدان قادر به انجام نباشد. اما پس از نشستن پشت فرمان A5 و رانندگی با آن، به شکسته شدن شاخ اکوان دیو توسط این رستم دویچلندی(آلمانی) پی خواهید برد. پیشرانه 2... نوشته بررسی آئودی A5 اسپرت‌بک مدل 2018 اولین بار در مجله...

مایه بسی تعجب است که آئودی A5 اسپرت‌بک، کدام شاخ غول را به جز ظاهر زیباتر و فضای داخلی بیشتر، شکسته است که A4 سدان قادر به انجام نباشد. اما پس از نشستن پشت فرمان A5 و رانندگی با آن، به شکسته شدن شاخ اکوان دیو توسط این رستم دویچلندی(آلمانی) پی خواهید برد. پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر خطی توربوشارژ آن جزء بهترین تفنگداران حاضر در لشکر آئودی است؛ شاسی A5، قرص و محکم انجام وظیفه می‌نماید، طراحی داخلی خوب به نظر می‌رسد و تجهیزات الکترونیکی از ظاهری مدرن به همراه سادگی در کاربرد، فیض برده‌اند.

بررسی آئودی A5  اسپرت‌بک مدل 2018
گونه اسپرت‌بک، حسن تعبیر آئودی نسبت به انواع هاچبک است که آن را در طراحی محصولات چهاردرب کامپکت خود به کار بسته است. همان طور که گونه بزرگتر A7 از درون مدل A6 به اهل دنیا درود فرستاده، A5 اسپرت بک نیز از سدان A4 مشتق شده است. موفقیت مدل A7 در بازار آمریکا، موجب شده تا برخی تغییرات در A5 جدید صورت پذیرد. این تغییرات شامل ارتفاع کمتر به میزان 1.6 اینچ و ظاهر شیک‌تر به همراه شیب بیشتر ستون انتهایی آن نسبت به A4 است.

بررسی آئودی A5  اسپرت‌بک مدل 2018
قیمت این خودرو نسبت به هم خانواده سدان خود بیشتر است. آئودی A5 نسبت به همتای سدان خود 21هزار دلار گرانبهاتر است و این در حالیست که نمونه شش سیلندر S5 تنها 3هزار دلار از S4 گرانتر است. همچنین نوعی قوای محرکه دیفرانسیل جلو با قدرت کمتر نیز مختص A4 ارائه می‌شود که اسپرت‌بک از آن بی‌بهره است. بهای پرداختی برای مدل پایه A5 معادل 43,575 دلار است که نمونه مورد بررسی در این مقاله به پکیج سطح بالا با قیمت 7600 دلار نیز تجهیز شده است. از جمله امکانات کادوپیچ شده در این بسته می‌توان به صندلی‌های گرم شونده با تنظیم هشت حالته، نمایشگر نقاط کور، چراغ‌های LED، سیستم صوتی Bang Olufsen، دوربین تاپ-ویو، هدآپ دیسپلی، سامانه مسیریاب و نمایشگر دیجیتال آئودی Virtual Cockpit، اشاره نمود.

بررسی آئودی A5  اسپرت‌بک مدل 2018
در صورتی که احساس می‌کنید در رانندگی به یک همیار خوب نیاز دارید، ما به شما پکیج کمکی راننده با بهای 1800 دلار را پیشنهاد می‌دهیم. این بسته شامل گزینه‌های ذیل است:
کروز کنترل تطبیق یافته، نگهدارنده در مسیر، شناسایی علایم ترافیکی و نوربالای خوکار.
همچنین سامانه تعلیق تطبیق‌پذیر، صندلی‌های عقب مجهز به گرمکن، غربیلک فرمان گرم شونده، تریم والنات فوق براق و رنگ آبی مهتابی، بهای کل این خودرو را به 55,400 دلار خواهد رساند.

بررسی آئودی A5  اسپرت‌بک مدل 2018
اگرچه امروزه پیشرانه‌های چهار سیلندر توربو 2لیتری بسیار فراگیر شده‌اند اما فولکس واگن/آئودی از سالها پیش در این زمینه فعال بوده‌اند. پیشرانه A5 گشتاوری معادل 370 نیوتن-متر تولید کرده و عملکرد سیستم گاز، بسیار سنجیده و قابل پیش‌بینی است. این پیشرانه، یک گیربکس هفت سرعته اس-ترونیک کلاچ دوبل را برای نیل به سوی آمال و آرزوهایش انتخاب کرده و متاسفانه خبری از جعبه دنده‌ شش سرعته نیست. خبر خوب این است که گیربکس مجهز به کلاچ دوبل این خودرو عملکرد مناسبی داشته و به ندرت اشتباه می‌کند. علیرغم فقدان مبدل گشتاور، جعبه دنده اس ترونیک در سرعت‌های پایین بسیار نرم و روان عمل می‌کند.

بررسی آئودی A5  اسپرت‌بک مدل 2018
پیشرانه چهار سیلندر توربو با قدرت 252 اسب بخار، در معیت گیربکس دو کلاچه، هنرپیشگانی شایسته در عرصه تئاتر خیابانی «شتاب گیر» هستند.
شتاب 0-96 این خودرو برابر 5.3 ثانیه بوده و در طی مسیر یک چهارم مایل نیز موفق به ثبت زمان 14 ثانیه با نهایت سرعت 160km/h شده است.
هر دو زمان مذکور به میزان 0.1 ثانیه با رکوردهای متعلق به سدان A4 که به میزان 39.5 کیلوگرم سبک تر بوده و از پیشرانه مشابه سود می‌برد، اختلاف دارد. همچنین آمار و ارقام مربوط به S5 اسپرت‌بک با پیشرانه شش سیلندر 354 اسبی، آنچنان هم اختلاف فاحشی با A5 چهارسیلندر ندارد.


مدل شش سیلندر برای رسیدن به سرعت 96km/h از حالت سکون، تنها به 4.3 ثانیه زمان نیاز دارد و در تست یک چهارم مایل نیز موفق به توقف کرونومتر در 12.9 ثانیه با سرعت 172.8 کیلومتربرساعت شده است.
نمونه مورد بررسی در اینجا، به سیستم تعلیق بادی-فنری تطبیق‌پذیر با بهای 1000 دلار مجهز شده است که حالات مختلف رانندگی را ارائه می‌دهد. این خودرو بر روی رینگ‌های 18 اینچی با تایرهای سری 40 سوار شده و اگرچه سواری زمختی ندارد اما جا برای ارتقای کیفیت سواری این خودرو به ویژه هنگام حرکت در بزرگراه، همچنان وجود دارد. در این حالت برخی تکان‌های جانبی و عمودی در خودرو مشاهده می‌شود. با انتخاب حالت دینامیک در تنظیمات سیستم تعلیق، از برخی تکان‌ها تا حد مطلوبی جلوگیری می‌شود و بهترین انتخاب برای جاده‌های مارپیچ به شمار می‌رود. سامانه چهار چرخ محرک، به طور استاندارد 60 درصد از گشتاور تولیدی توسط پیشرانه را به سمت چرخ‌های عقب گسیل می‌نماید اما قادر است تا دائما بر حسب شرایط مسیر، این نسبت را تغییر دهد. عملکرد سیستم ترمز بسیار خوب است و این خودرو را با سرعت 112 کیلومتربرساعت، در فاصله 48.5 متری متوقف می‌گرداند.

بررسی آئودی A5  اسپرت‌بک مدل 2018
کارکرد پدال ترمز نیز استوار و آسان است. طراحی داخلی مناسب است، کاریرد نمایشگر پشت غربیلک فرمان و سیستم کاکپیت مجازی آئودی سهل و خوشایند بوده و در مسیریابی کمک شایانی به راننده می‌نماید. ترکیب دکمه‌های مختلف، موس چرخان، صفحه نمایشگر لمسی و کلیدهای کنترل قرار گرفته بر روی غربیلک فرمان، به طرز مطلوبی قابل درک است. صندلی‌های جلو طراحی مناسبی دارند و از جناحین به خوبی بدن را حمایت می‌کنند.

بررسی آئودی A5  اسپرت‌بک مدل 2018
نوع طراحی خطوط سقفی این خودرو موجب کاستن از میزان دید به بیرون آن شده است تا حدی که استفاده از دوربین‌های پشتیبان ضرورت می‌یابد. همچنین فضای صندلی‌های ردیف عقب به نسبت نمونه سدان کمی کاهش داشته و در کل برای مسافرت چهار نفر بزرگسال در یک مسیر طولانی کمی محدودیت ایجاد می‌نماید. محفظه حمل بار فضای مناسبی داشته و به 623 لیتر در قسمت پشت صندلی‌های عقب می‌رسد. با خواباندن صندلی‌ها، این حجم تا 991 لیتر افزایش خواهد یافت.


به طور کلی، A5 اسپرت‌بک یک خودروی چهار درب هاچبک‌گونه شایسته است، اما شاید با دو درب بتواند درخشان‌تر ظاهر شود.

مشخصات آئودی A5 اسپرت‌بک مدل 2018

قیمت پایه: 43575 دلار قیمت نسخه تست شده: 55400 دلار پیشرانه: 4 سیلندر خطی توربوشارژر حجم موتور: 1984 سی سی قدرت: 252 اسب بخار گشتاور: 370 نیوتن متر گیربکس: 7 سرعته اتوماتیک دوکلاچه انتقال نیرو: 4 چرخ فضای بار: 622 لیتر وزن خالص: 1705 کیلوگرم شتاب 0-96: 5.3 ثانیه شتاب 0-160: 14 ثانیه بیشینه سرعت: 207 کیلومتر بر ساعت با محدودکننده الکترونیکی مصرف سوخت ترکیبی: 8.7 لیتر

منبع: caranddriver


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جزئیات اعتراف ربایندگان یسنا کوچولو + گزارش پرونده