محصولات بسیار زیادی برای زیبایی پوست وجود دارد که با استفاده از آن می توان پوستی شفاف تری را داشت.تحقیقات نشان داده است پروتئین، کلسیم و ویتامین B۱۲ موجود در شیر نقش مهمی در پیشگیری از اعلام عوارض پوستی همچون خشکی، شکنندگی و اگزما دارد. همچنین اسید لاکتیک موجود در شیر در بیشتر لوسیون‌های پوست و کرم‌های رخ استفاده شده و نقش نرم‌کننده و شاداب‌کننده بر جلد غشا چهره دارد. استفاده یک تا دو بار در هفته از ماسک های خانگی شیر می تواند از افشا جوانی و چروک های ریز زودرس جلوگیری کند.در ادامه با مطلب تغذیه ما همراه باشید تا به معرفی خواص معجزه آسای شیر برای شما بپردازییم.

خواص معجزه آسای شیر

ماسک شیر و جوانه گلزار به دلیل منابع پروتئینی بالا می تواند موجب سفتی رخ و رفع افتادگی چروک شود. به این منظور بدایت چهار چمچه غذاخوری جوانه باغ تازه را کاملا له کنید، یک نصف میوه آووکادو را رنده کرده و با جوانه گلزار معجون کنید. سپس سه کفگیر ملعقه ظرف آرد جوانه بست و یک عدد سفیده تخم مرغ را نیز اضافه کرده و با نصف پارچ شیر ناسره و سره کنید. مایع به دست آمده را روی صورت کاملا تمیز قرار دهید و بعد از ۲۰ تا ۳۰ دقیقه آن را با آب ولرم بشویید.

ماسک بادام نیز باعث حراست و رطوبت پوست می شود. یک قاشق ظرف شیر را با گرد بادام بخوبی درهم و سپس یک ملاقه چای خوری عسل به آن اضافه کنید. این ماسک را برای ۱۵ دقیقه روی صورت رخ و خر قرار دهید. سپس آن را با آب ولرم بشویید.

خواص معجزه آسای شیر

از ماسک شیر و آرد برنج و ماسک نشاسته و شیر نیز می آمادگی برای جوان سازی و شاداب کردن انواع روی استفاده کرد. پس یک آبگردان بشقاب آرد آلیاژ مس و روی وسرب شلتوک پلو را با نصف تنگ گیلاس شیر عجین کرده و شب هنگام خواب روی روی تمیز و شسته شده بگذارید و همزمان یک تنگ گیلاس شیر نیز میل کنید. پس از جذب کامل ماسک و خشک شدن آن روی پوست، جلد غشا چهره را با آب سرد و خنک بشویید.

همچنین می توانید یک چمچه مرباخوری نشاسته را با دو چمچه مرباخوری شیر با هم درهم کرده و روی روی قرار دهید و همزمان یک آبخوری شیر که در آن یک کفگیر ملعقه غذا خوری نشاسته حل کرده اید، بنوشید. رعایت داشته باشید که مقدمه نشاسته را در کمی آب سرد حل کرده و بعد در آبخوری شیر بریزید و مرکب کنید تا مایع یکدستی شود.

خواص معجزه آسای شیر

در کنار استفاده از ماسک هایی که با شیر حاضر می شود و اثر مثبت بر صورت شما دارد، با نوشیدن یک تنگ گیلاس شیر در روز علاوه بر شفافیت صورت، سلامت دندان، ناخن ها، موها و در نتیجه زیبایی خود را تضمین کنید.