سریال«انتخاب شهردار پرند» پایانی ندارد/اختلاف 4 به 3 در شورای شهر


سریال«انتخاب شهردار پرند» پایانی ندارد/اختلاف 4 به 3 در شورای شهر

رباط کریم- سریال«انتخاب شهردار پرند» در حالی نزدیک به 3 ماه به طول انجامیده است، که مسئولین این شهر برای حل مشکلات، بر انتخاب شهردار با تجربه و توانمند تاکید دارند.

خبرگزاری مهر، گروه استان ها- ذبیح الله اصغری: اول شهریور ماه ۹۶ یعنی نزدیک به ۳ ماه پیش بود که مراسم تحلیف شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای سراسر کشور، از جمله پرند برگزار شد.

پرند، شهری که صحت انتخابات شورای شهر آن نیز دقیقه ۹۰ تایید شد، حالا اعضای تایید شده در دقیقه ۹۰، در انتخاب شهردار به عنوان اصلی ترین وظیفه شورای شهر در مانده اند.

قضیه از آن جا شروع شد، که استاندار تهران، حکم شهردار پیشنهادی پرند، مهدی عزیزی را امضا نکرد و دلیل عدم احراز صلاحیت شهردار پیشنهادی را بی تجربگی دانست.

به گفته حسن کریمی، معاون استاندار تهران، مهدی عزیزی شهردار پیشنهادی پرند انسان بسیار شریفی است و سال‌ها در حوزه فضای سبز شهر پرند زحمت کشیده، اما تجربه مدیریتی و سوابق او برای اداره شهری همچون پرندکه امسال ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و تا پایان سال با وجود واحدهای در حال تحویل مسکن مهر جمعیت آن ۲۰۰هزار نفر و سال آینده به ۵۰۰ هزار می‌رسد، کافی نیست، قطعاً اگر مهدی عزیزی برای یک شهر ۵۰ هزار نفری به‌عنوان شهردار پیشنهاد می‌شد حکم او را بدون تعلل صادر می‌کردیم.

این اظهارات نشان دهنده اهمیت خاص پرند، به عنوان شهری با رشد جمعیتی بسیار بالا طی ۴ سال آینده است، معاون استاندار تهران همچنین در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: اکیدا به شورای پرند توصیه می کنم ، شهرداری انتخاب کنند که دارای یک دوره سابقه شهرداری باشد.

عدم رسمیت ۲ جلسه اخیر انتخاب شهردار پرند

مطالبی که خواندید، آغاز ماجرای غم انگیز انتخاب شهردار پرند و اصرار عده ای در این شورا بر انتخاب گزینه هایی بی تجربه است، اصراری که برخی دیگر از اعضا شورای شهر، هم صدا با امام جمعه پرند، استانداری تهران و نماینده رباط کریم در مجلس آن را به صلاح پرند نمی دانند.

شورای شهر پرند پس از عدم احراز صلاحیت عزیزی به ۳ گزینه صادق کولیوند؛ شهردار سابق باغستان شهریار و شهر قدس، سید کاظم آشتیانی؛ شهردار سابق حسن آباد ری و سید رضا حسینی؛ بازرس وزارت کشور و معاون اداری مالی شهرداری ملارد رسیده اند.

بی تجربگی، دلیل اصلی عدم احراز صلاحیت مهدی عزیزی، به عنوان شهردار پیشنهادی شورای شهر پرند است، اما ۴ عضو شورا سید رضا حسینی، معاون اداری مالی شهرداری ملارد را بدون حتی یک دوره سابقه شهرداری و برخلاف توصیه مسئولان استانداری تهران و نیز بی توجه به دلیل عدم احراز صلاحیت شهردار پیشنهادی، به عنوان گزینه اصلی شهرداری این شهر در نظر دارند.

سریال«انتخاب شهردار پرند» پایانی ندارد/اختلاف 4 به 3 در شورای شهر

در مقابل ۳ عضو دیگر شورای شهر پرند تا این لحظه انتخاب حسینی را به مصلحت نمی دانند و با عدم حضور در دو جلسه اخیر انتخاب شهردار، در شورای شهر پرند، با انداختن جلسات از رسمیت، با انتخاب وی مخالفت می کنند، آخرین جلسه ای که برای انتخاب شهردار پرند، برگزار شد، شب گذشته بود.

شورای شهر در حال حاضر هیچ گزینه نهایی ندارد

سخنگوی شورای شهر پرند، پیش از تشکیل جلسه دوشنبه ۲۲ آبان ماه، در گفتگویی خبر از انتخاب شهردار پرند در این جلسه داده و افزوده بود: پیرو جلسه ناتمام روز دوشنبه اول آبان ماه، ۳ گزینه مطرح شده شهرداری پرند با حضور نمایندگان فرمانداری، استانداری و اصحاب رسانه مورد بررسی و انتخاب قرار خواهند گرفت، البته احتمال دارد گزینه های جدیدی نیز مطرح شوند، بالاخره هر عضو شورای شهر می تواند، گزینه مد نظر خود را پیشنهاد بدهد.

محسن منافی، که بر خلاف گفته هایش از حضور برخی از اصحاب رسانه در جلسه روز دوشنبه ۲۲ آبان ماه جلوگیری کرده بود، در پاسخ به این سوال که حسینی گزینه نهایی شورای شهر است، یا خیر، اظهار داشت: شورای شهر در حال حاضر هیچ گزینه نهایی ندارد.

وی علت تاخیر در انتخاب شهردار پرند را مشکلات زیاد شهر پرند و حساسیت انتخاب شهردار دانست و افزود: هر ۳ گزینه موجود برای تصدی شهرداری پرند دارای حداقل ویژگی ها هستند و شورا باید برای رسیدن به گزینه نهایی جمع بندی کند.

دل اعضایی که در اقلیت شورا قرار گرفته اند خون است

یکی از ۳ نفر عضو شورای شهر پرند که در جلسه دوشنبه ۲۲ آبان ماه شورای این شهر برای انتخاب شهردار شرکت نکرد، به خبرنگار مهر گفت: جمعیت شهر پرند در سال آینده به مرز ۵۰۰ هزار نفر می رسد، پس باید شهرداری انتخاب کنیم که توان اداره یک کلان شهر را داشته باشد، در غیر این صورت به مردم خیانت می کنیم.

سریال«انتخاب شهردار پرند» پایانی ندارد/اختلاف 4 به 3 در شورای شهر

فریبا مرادپور دلیل عدم حضور در جلسه انتخاب شهردار را این گونه توضیح داد: متاسفانه برخی از اعضای شورای شهر به دنبال افرادی هستند که یک بار توسط شورا انتخاب شده و مورد تایید قرار نگرفته بود، اما دیگر فرصت آزمون و خطا نداریم، خاطرنشان کرد: از بین سه گزینه که معرفی شدند برای ما آقای کولیوند وآشتیانی فرقی نداشت چون هر دو دارای سابقه نیک مدیریتی هستند، هر چند اگر سایر دوستان گزینه ای درحد این ۲ عزیز می آوردند باز با موافقت ما روبرو می شد چون هدف ما انتخاب شهرداری قوی است که با عملکرد خوب ما را در برابر زحماتی که مردم عزیز پرند در انتخابات کشیدند و خروجی آن انتخاب ما بود رو سفید کنند.

تنها عضو بانوی پنجمین دوره شورای شهر پرند گفت: بنده به هر گزینه دیگری که از سوی دوستان صاحب اکثریت شورا با دارا بودن سابقه مدیریت شهری و پاک دستی باشد به او رای اعتماد می دهم، چه دلیلی دارد برخی از اعضای شورای شهر به دنبال افرادی هستند که یک بار از سوی مسئولان رد شده اند؛ آیا این کار به جز فرصت سوزی برای مردم و شهر سود دیگری دارد، به خاطر اینکه برخی از اعضای شورا همچنان به انتخاب شهردار ضعیف اصرار دارند، ما تصمیم گرفتیم تا در جلسه انتخاب شهردار شرکت نکنیم.

مرادپور ادامه داد: دل اعضایی که در اقلیت شورا قرار گرفته اند خون است، اما چون دوست نداریم اتحاد و همدلی در شورا از بین برود فعلا سکوت کردیم.

البته علاوه بر ۳ عضو شورا، اصحاب رسانه نیز در اعتراض به دعوت سلیقه ای از رسانه ها و جلوگیری از حضور برخی رسانه ها در جلسه انتخاب شهردار در جلسه ۲۲ آبان ماه، در این جلسه شرکت نکردند.

تجربه و توانمندی از ویژگی های مهم شهردار پرند باشد

فرماندار رباط کریم نیز در خصوص انتخاب شهردار پرند به خبرنگار مهر گفت: امیدوارم شورای اسلامی شهر پرند در انتخاب شهردار ویژگی هایی همچون کارآمدی، توانمندی، تجربه و خدمت به مردم و پاکدستی را لحاظ کنند.

سعید بیات با اشاره به این که پرند شهری تازه تاسیس است، افزود: داشتن تجربه و توانمندی از نکات مهمی است که شهردار این شهر تازه تاسیس می تواند داشته باشد.

سریال«انتخاب شهردار پرند» پایانی ندارد/اختلاف 4 به 3 در شورای شهر

شورای شهر شهردار با سابقه مدیریتی انتخاب کند

امام جمعه پرند نیز بر داشتن تجربه شهردار انتخابی تاکید کرده و گفت: توصیه فردی بنده به شورای شهر اسلامی پرند در خصوص انتخاب شهردار این است که کسی را انتخاب کنند که علاوه بر داشتن تعهد و تخصص دارای سابقه مدیریتی هم باشد چرا که در حد یک کلان شهر باید به پرند نگریست.

حجت الاسلام و المسلمین احمد عبدالله زاده پاشاکی اضافه کرد: امیدوارم شورای اسلامی شهر پرند با دوری کردن از برخی از تعصبات تصمیمی بگیرند که باعث توسعه و رونق این شهر جدید باشد.

پرند جای آزمون و خطا نیست

نماینده مردم شهرستان های رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی نیز به خبرنگار مهر گفت: اعضا فعلی شورای شهر پرند مبتدی هستند و به جز یک نفر از آن ها، مابقی تجربه شورایی ندارند و در پی افرادی برای تصدی شهرداری پرند رفتند، که قبلا شهردار نبودند و سابقه شهرداری ندارند و در ضمن در شهر های دیگر ساکن هستند، این صحیح نیست، باید شهردار بومی و قدرتمند انتخاب کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن نوروزی افزود: به اعضا شورای شهر پرند در خصوص انتخاب شهردار اخطار می دهم، شهر پرند یکی از شهرهای عظیم و کهنی است که امیداواریم به زودی با فتتاح مترو به جمعیت ۷۰۰ هزار نفری برسد، لذا باید شهرداری بیاید که قبلا ۴ یا ۵ دوره تجربه شهرداری داشته باشد، پرند جای آزمون و خطا نیست، البته اعضا شورای شهر منتخب خود مردم هستند، البته بنده در حد توان تلاش خواهم کرد، که شهردار با تجربه و ساکن منطقه پرند را انتخاب کنند.

به نظر می رسد، اعضای شورای شهر باید به دور از برخی فشارها و توصیه ها و تنها با در نظر گرفتن مصالح مردم، دست به انتخاب شهرداری توانمند بزنند، تا مشکلات این شهر حل شده و مردم طعم مدیریت مناسب شهری را بچشند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

کشف 900 کیلوگرم گوشت قرمز فاقد هویت در شهرستان شهریار