احادیث پیامبر اکرم (ص) در مورد زندگی و ازدواج


احادیث زیادی از پیامبر اکرم  و ائمه وجود دارد و اگر شما تمایل دارید راه درستی را در زندگی خود انتخاب کنید بهتر است احادیث پیامبر و ائمه را در مراحل مختلف زندگی خود به کار بگیرید. پیامبر اکرم احادیثی زیادی در مورد زندگی و ازدواج بیان کرده اند که هر کدام از این احادیث می توانند شیوه درست زندگی و ازدواج کردن...

اشتراک گذاری در Facebook اشتراک گذاری در Twitter اشتراک گذاری در Google+ اشتراک گذاری در Reddit اشتراک گذاری در Pinterest اشتراک گذاری در Linkedin

در این مطلب مجموعه ای از احادیث پیامبر درباره زندگی و ازدواج را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم که امیدواریم بتوانید این احادیث را در زندگی خود به کار ببرید.

احادیث زیادی از پیامبر اکرم و ائمه وجود دارد و اگر شما تمایل دارید راه درستی را در زندگی خود انتخاب کنید بهتر است احادیث پیامبر و ائمه را در مراحل مختلف زندگی خود به کار بگیرید.

پیامبر اکرم احادیثی زیادی در مورد زندگی و ازدواج بیان کرده اند که هر کدام از این احادیث می توانند شیوه درست زندگی و ازدواج کردن را به شما نشان دهند.

احادیث پیامبر اکرم (ص) در مورد زندگی و ازدواج

احادیث پیامبر درباره زندگی و ازدواج

یکی از بهترین روش ها برای داشتن زندگی و ازدواج بهتر مطالعه سخنان بزرگان درباره زندگی و احادیث پیامبر و ائمه اطهار است و هر فردی بهتر است این سخنان و احادیث را در زندگیش به کار ببرد.



احادیث پیامبر اکرم (ص) در مورد زندگی و ازدواج


احادیث پیامبر اکرم (ص) در مورد زندگی و ازدواج

احادیث پیامبر در مورد زندگی

هرکس دوستی دنیا و لذائذ آن را بر طلب علم الهی ترجیح دهد مستوجب خشم الهی میشود و در پائین ترین درجات آتش دوزخ با جهودان محشور خواهد بود و درباره چنین افرادی آیه زیر نازل گشته است. سوره بقره آیه ۸۹ : و چون عرضه شد برایشان راه راست و شناختند صحیح بودن آنرا پس کفران این نعمت نمودند و از آن روی برتافتند پس لعنت خدا بر کافران باد.

احادیث پیامبر اکرم (ص) در مورد زندگی و ازدواج

حدیث پیامبر درباره زندگی

رسول خدا (ص) : هرکس قرآن را قرائت کند و آن را سبب و وسیله روزی خویش قرار دهد روز قیامت بیاید در حالی که صورتش استخوانی باشد که در آن گوشت نیست یعنی بی آبرو به محشر وارد شود.

احادیث پیامبر اکرم (ص) در مورد زندگی و ازدواج

حدیث زیبا پیامبر در مورد زندگی

رسول خدا (ص) : کسی که از خانه خود برای یادگیری علم دینی بیرون آید هفتاد هزار ملک او را مشایعت میکنند و اگر در این راه از دنیا برود شهید از دنیا رفته است.

احادیث پیامبر درباره زندگی

رسول خدا (ص) : خداوند چهارچیز را در چهار چیز قرار داده است : ۱.برکت علم را در احترام به استاد ۲. بقای ایمان را در تعظیم خدا به وسیله انجام بی چون چرای دستوراتش ۳. لذت و برکت زندگی را در نیکی به پدر و مادر ۴. آزادی از جهنم را در آزار ندادن مردم

احادیث پیامبر اکرم (ص) در مورد زندگی و ازدواج

احادیث زیبا پیامبر درباره زندگی

رسول خدا (ص) : زیاد وضو بگیرید و همواره طاهر باشید که خداوند به این سبب عمرتان را طولانی میکند و اگر توانائی دارید شب و روز با وضو باشید چه آنکه اگر در حال طهارت از دنیا بروید در صف شهداء خواهید بود.

احادیث پیامبر اکرم (ص) در مورد زندگی و ازدواج

احادیث زیبا پیامبر اکرم

رسول خدا (ص) : هرکه قبل از طلب حاجت خود از خدا نخست چهل مومن را دعا کند سپس حاجتش را به خدا عنوان کند دعایش اجابت شود.

احادیث دلنشین پیامبر درباره زندگی مشترک

رسول خدا (ص) : هر زنی که خود را برای غیر شوهرش خوشبو نماید و به خود عطر بزند هیچ نمازی از او پذیرفته نمی شود تا همانگونه که به خاطر جنابت غسل می نماید به خاطر این بوی خوش نیز غسل کند و از آن عمل توبه نماید.

حدیث پیامبر در مورد ازدواج

وقتی کسی که به خواستگاری می آید و اخلاق و دین اش مایه رضایت است به او زن دهید که اگر چنین نکنید ، فتنه و فساد زمین را پر خواهد کرد.

احادیث پیامبر اکرم (ص) در مورد زندگی و ازدواج

احادیث جالب پیامبر درباره ازدواج

بهترین ازدواجها ها آن است که آسان تر انجام گیرد.

احادیث زیبا پیامبر در مورد ازدواج

دو رکعت نمازی که ازدواج کرده می خواند ، برتر از هفتاد رکعت نمازی است که فرد عزب می خواند.

حدیث جالب پیامبر در مورد ازدواج

مردان عزب خود را زن دهید ؛ زیرا با این کار خداوند اخلاق آنان را نیکو می گرداند و روزیهایشان را زیاد می کند و بر جوانمردی های آنان می افزاید.

احادیث پیامبر اکرم (ص) در مورد زندگی و ازدواج

احادیث پیامبر درباره ازدواج کردن

در اسلام هیچ بنایی ساخته نشد ، که نزد خدای عز وجل محبوبتر و ارجمند تر از ازدواج باشد.

حدیث زیبا و شنیدنی پیامبر در مورد ازدواج

هر جوانی که در دوره جوانی خود ازدواج کند ، شیطانش فریاد بر آورد که : وای بر او دین خود را از گزند من حفظ کرد.

احادیث پیامبر اکرم (ص) در مورد زندگی و ازدواج

احادیث زیبا پیامبر

هر که ازدواج کند نصف عبادت به او داده شده است .هر که از ترس تهیدستی ازدواج نکند ، به خدای متعال گمان بد برده است . خدای متعال می فرماید : « اگر تهیدست باشد خداوند از فضل خود توانگرشان می سازد ».

حدیث پیامبر اکرم (ص‌) در مورد ازدواج

از مردی به نام عکاف پرسید : آیا همسری داری ؟ عرض کرد : خیر . پرسید : آیا کنیزی داری ؟ عرض کرد : خیر . پرسید : آیا توان مالی داری ؟ عرض کرد : آری. حضرت فرمود : ازدواج کن مگر نه از گناه کاران هستی .

احادیث پیامبر اکرم (ص) در مورد زندگی و ازدواج

در این مطلب مجموعه ای از احادیث پیامبر در مورد شیوه درست زندگی و ازدواج کردن را برای شما عزیزان گردآوری کردیم که امیدواریم از خواندن این احادیث زیبا و دلنشین نهایت لذت را ببرید و بتوانید آن ها را در زندگی شخصی خود به کار بگیرید. در صورت تمایل می توانید برای مطالعه انواع شعر و ادبیات کلیک کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سرگرمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج