راهنمای سفر به گرنادا؛ کارائیب (+عکس)


پول‌نیوز -گرانادا کشوری جزیره‌ی واقع در شرق دریای کارائیب است که شامل خود گرانادا و شش جزیره‌ی کوچک‌تر در انتهای جنوبی گرانادین‌ها می‌شود. گرانادا با نام جزیره‌ی ادویه شهرت دارد، چرا که یکی از بزرگ‌ترین صادرکننده‌های ادویه‌جاتی...

پول‌نیوز -گرانادا کشوری جزیره‌ی واقع در شرق دریای کارائیب است که شامل خود گرانادا و شش جزیره‌ی کوچک‌تر در انتهای جنوبی گرانادین‌ها می‌شود. گرانادا با نام "جزیره‌ی ادویه" شهرت دارد، چرا که یکی از بزرگ‌ترین صادرکننده‌های ادویه‌جاتی مانند جوز هندی به شمار می‌رود.

راهنمای سفر به گرنادا؛ کارائیب (+عکس)

برای کسانی که به دنبال مقصدی تفریحی در دریای کارائیب هستند، گرانادا ترکیبی جالب از فرهنگ بومی و ریشه‌ی استعماری و همچنین جنگل‌های بارانی کوه‌های سر سبز، روستاهای کنار آبی رنگارنگ، مزارع و سواحل زیبا، درختان پلومریا و شعله محسوب می‌شود.

راهنمای سفر به گرنادا؛ کارائیب (+عکس)

سینت جرجس، پایتخت این کشور، یکی از زیباترین شهرهای کارائیب به شمار می‌رود که در میان جوانان از محبوبیت زیادی برخوردار است. بی‌شک طبیعت بکر این نواحی هر طبیعت دوستی را مجذوب خود خواهد کرد.

فرصت انجام انواع ورزش‌های آبی و غواصی، حمام آفتاب، طبیعت‌گردی و تفریحات بی‌شمار دیگر در این کشور و جزایر آن دلیل خوبی برای سفر به نظر می‌رسند. گرچه برخی از تفرجگاه‌های این منطقه گران محسوب می‌شوند، اما اگر خوب جستجو کنید هنوز هم نقاط مقرون‌به‌صرفه‌تری را می‌توان یافت. مطلب پیش رو برای سفری ۳ تا ۵ روزه به کشور گرانادا تهیه شده است.

وضعیت آب و هوایی


به دلیل موقعیتی عالی، گرنادا در تمام طول سال دمای ثابتی بین ۲۲ تا ۲۶ درجه‌ی سانتی‌گراد دارد و بادهای تجاری مداومی را به خود می‌بیند. البته مقداری تنوع هم وجود دارد، به طوری که در ماه‌های ژانویه تا مه با خشک‌ترین و ژوئن تا دسامبر با مرطوب‌ترین آب و هوا به همراه مقداری بارش باران روبرو خواهیم شد. وقتی به گرنادا سفر می‌کنید، به خاطر داشته باشید لباس سبک و لباس شنا هم به همراه داشته باشید. البته لباس شنا را می‌توانید در همین‌جا کرایه کنید.

بهترین زمان برای رزرو هتل


اگرچه این جزیره نسبت به دیگر جزایر کارائیب گردشگر کمتری به خود می‌بیند، با این وجود هنوز هم قیمت‌های متغیری در ماه‌های مختلف سال وجود دارد. طی ماه‌های زمستان، از اواسط دسامبر تا آوریل، بازدیدکنندگان متوجه خواهند شد که باید حدود یک‌سوم بیشتر از ماه‌های تابستان برای رزرو هتل هزینه پرداخت کنند.

مورد دیگری که نباید فراموش کنید این است که اگر شما تمایل داشته باشید طی هر کدام از تعطیلات بزرگ به گرنادا سفر کنید، نه تنها باید هزینه‌ی بیشتری برای هتل بپردازید، بلکه بلیت‌های پرواز را هم باید با قیمتی به مراتب بالاتر تهیه کنید. اگر از نظر بودجه محدودیت دارید و هنوز هم می‌خواهید در هوایی مناسب به گرنادا سفر کنید، بهترین زمان برای این کار، ماه‌های مه یا ژوئن خواهد بود.

هزینه‌های مرسوم
هاستل (خوابگاه)


گرنادا تنها حدود ۳۰ هتل و تفرجگاه دارد و هیچ هاستلی در این کشور پیدا نمی‌شود.
هتل

تقریبا همه‌ی هتل‌ها و تفرجگاه‌های این کشور جزیره‌ای در گوشه‌ی جنوب غربی آن متمرکز شده‌اند. چند هتل ارزان هم وجود دارد، اما به طور کلی گرنادا مقصدی گران با اقامتگاه‌های لوکس محسوب می‌شود. میانگین قیمت انواع هتل و تفرجگاه بر اساس کیفیت و تعداد ستاره به صورت زیر است:

۱ ستاره ...

۲ ستاره ۹۱ تا ۱۳۹ دلار

۳ ستاره ۱۱۸ تا ۱۸۲ دلار

۴ ستاره ۱۹۳ تا ۳۷۴ دلار

۵ ستاره ...

متوسط قیمت مواد غذایی

هزینه صبحانه مقرون‌به‌صرفه: کافه‌، چایی، شکلات و شیرینی از هر نوعی که باشد بهترین انتخاب برای هم در داخل هتل و هم خارج از آن برای صبحانه به شمار می‌رود (۱.۳۰ تا ۲/۵۹ دلار).

هزینه ناهار مقرون‌به‌صرفه: انواع اسموتی، ساندویچ، سوپ و برنج بهترین انتخاب برای میل کردن یک وعده ناهار مقرون به صرفه و محلی هستند (۱/۸۵ تا ۳/۷۰ دلار).

هزینه شام مقرون‌به‌صرفه: انواع چیزبرگر، استیک، غذای دریایی و غذاهای اینچنینی بهترین وعده‌ی غذا در شب محسوب می‌شوند که در اغلب رستوران‌های گرنادا پیشنهاد می‌شوند (۲/۹۶ تا ۵/۵۶ دلار).

اگر دوست دارید خودتان آشپزی کنید، بسته به اینکه به کدام سبک از غذای غربی یا آسیایی علاقمند باشید، می‌توانید مواد غذایی مورد نیاز یک هفته‌تان را با پرداخت به ترتیب حدود ۲۸۳ و ۲۱۷ دلار تهیه کنید.

به یاد داشته باشید محاسبه قیمت‌ها بر اساس میزان کالری استاندارد و مواد غذایی مورد نیاز یک انسان سالم و بالغ تنظیم شده است که اقلامی چون نان تازه، برنج سفید، گوشت قرمز گاوی، تخم مرغ، شیر (سبک غربی)، سینه‌ی مرغ (پوست کنده و بدون استخوان)، پنیر محلی (سبک غربی)، سیب درختی، موز، پرتقال، گوجه فرنگی، سیب زمینی، پیاز و کاهو می‌شود. مسلم است که اگر مواد بیشتری نیاز دارید، باید هزینه‌ی بیشتری بپردازید.

همانطور که مشاهده می‌کنید، متاسفانه هزینه‌ی زندگی در گرانادا بسیار بالا است، بنابراین پیشنهاد می‌کنیم در مدتی که سفر هستید، تنها از رستوران‌ها غذا تهیه کنید تا هزینه‌‌های کمتری متقبل شوید.

توصیه‌هایی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها

مهمان مردم محلی شوید

احتمالا با سایت کوچ‌سرفینگ آشنایی دارید. اگر نه می‌توانید برای کسب اطلاعات لازم از این صفحه دیدن کنید سایت کوچ‌سرفینگ راهی عالی برای این کار را پیش روی شما قرار می‌دهد. این سایت فرصتی را در اختیار شما می‌گذارد تا به جای رزرو هتل و هاستل، شب را کنار مردم بومی هر شهر و در خانه‌هایشان آن هم به صورت رایگان سپری کنید! عالی نیست؟ تنها کافی است از قبل در این سایت ثبت‌نام و درخواست خودتان را بفرستید تا احتمالا به زودی توسط شخصی دیگر از مقصد مورد نظرتان به شما پاسخ داده شود.

علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها، می‌توانید دوست‌هایی از کشورها و فرهنگ‌های دیگری پیدا کنید و به سادگی با سبک زندگی مردم آن منطقه آشنا شوید.



منبع:کجارو

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


علائم سرطان روده بزرگ را بشناسیم