وضعیت قرمز آفات کشاورزی 20 استان در سال گذشته


معاون باغبانی وزارت جهادکشاورزی اعلام کرد گروه تولید-معاون امور باغبانی وزارت جهادکشاورزی کشور با اشاره به بهبود وضعیت قرمز آفات کشاورزی بسیاری از استان‌های کشور، بر استفاده از روش‌های غیرشیمیایی دفع آفات در حوزه کشاورزی تاکید کرد و گفت: سال گذشته 26 محصول در کشورمان از این طریق تولید شده است. به گزارش جهان...

وضعیت قرمز آفات کشاورزی 20 استان در سال گذشته
معاون باغبانی وزارت جهادکشاورزی اعلام کرد

گروه تولید-معاون امور باغبانی وزارت جهادکشاورزی کشور با اشاره به بهبود وضعیت قرمز آفات کشاورزی بسیاری از استان‌های کشور، بر استفاده از روش‌های غیرشیمیایی دفع آفات در حوزه کشاورزی تاکید کرد و گفت: سال گذشته ۲۶ محصول در کشورمان از این طریق تولید شده است.

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، «محمد علی طهماسبی» در جریان برگزاری سی و هشتمین سمینار سالانه حفظ نباتات که به میزبانی استان یزد برگزار شد، اظهار کرد: سازمان حفظ نباتات در تمام زمینه‌ها از جمله مهار مگس زیتون و مگس میوه در سه استان قزوین، زنجان و گیلان موفق عمل کرده است .

وی ادامه داد: تشکیل کارگروه و انجام دستورالعمل‌های موسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی در ۱۹۰ ایستگاه به رفع مشکل آفات میوه به ویژه آفت مگس زیتون منجر شده است .

معاون امور باغبانی وزارت جهادکشاورزی در مورد اهمیت پیش آگاهی، تدوین و ساماندهی محصولات کشاورزی گفت: سال گذشته ۲۰ استان به لحاظ آفات کشاورزی در وضعیت قرمز و بقیه در وضعیت زرد قرار داشتند اما در سال جاری با اقدامات صورت گرفته بیش از ۲۰ استان در وضعیت سبز و بقیه در وضعیت زرد قرار دارند .

وی در مورد ساماندهی فروشگاه های سموم نیز اعلام کرد: بیش از سه هزار و ۵۰۰ فروشگاه غیرمجاز سموم در کشور وجود داشتند که به ۴۰۰ فروشگاه غیرمجاز کاهش یافته‌اند و در سال آینده هیچ فروشگاه غیرمجازی نخواهیم داشت .

طهماسبی در مورد وضعیت کاربرد سموم هم گفت: استفاده از سموم بی‌کیفیت و ارزان قیمت برخلاف تصور برخی از کشاورزان هر چند منجر به رفع خسارت آفات می‌شود ولی تاثیرات منفی بر محصولات می‌گذارد و مانع فروش و صادرات این قبیل محصولات می‌شود.

وی در همین رابطه به عنوان نمونه ابراز کرد: اسفاده از سموم بی‌کیفیت و ارزان قیمت در سال گذشته منجر به خسارت برخی باغ‌های انگور و از صادرات کشمش و انگور آنها خودداری شد .




واردات خودرو تاثیر زیادی روی تولیدات داخلی ندارد/ ایرادات اساسی در آیین نامه واردات خودرو