انتظار یعنی وضعیتی که امروز رنج تان می دهد ابدی نیست


خبرگزاری شبستان: وقتی به شما می گویند انتظار بکشید، یعنی این وضعیتی که امروز رنج تان می دهد و دلتان را به درد می آورد، ابدی نیست و تمام خواهد شد.

سرویس : مهدویت و غدیر - زمزمه های انتظار زمان : ۱۳۹۶/۹/۹ - ۰۹:۴۶ شناسه خبر : ۶۷۱۸۰۷

انتظار یعنی وضعیتی که امروز رنج تان می دهد ابدی نیست
خبرگزاری شبستان: وقتی به شما می گویند انتظار بکشید، یعنی این وضعیتی که امروز رنج تان می دهد و دلتان را به درد می آورد، ابدی نیست و تمام خواهد شد.
 انتظار یعنی وضعیتی که امروز رنج تان می دهد ابدی نیست
به گزارش خبرگزاری شبستان: در کتاب «ما منتظریم؛ خورشید مهدویت در منظومه فکری حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی» به اهتمام حسن ملّایی آمده است:

در قضیه ولادت آن بزرگوار و اعتقادی که به این حقیقت است، اگر انسان در دو ناحیه و در دو جهت جست وجو کند، آثار عظیمی را مشاهده می کند... .

جهت و جبهه دوم عبارت است از میدان زندگی اجتماعی و عمومی و آنچه مربوط به سرنوشت بشر و ملت هاست. در این زمینه، اعتقاد به قضیه مهدی(عج) و موضوع ظهور و فرج و انتظار، گنجینه عظیمی است که ملت ها می توانند از آن بهره های فراوانی ببرند. شما کشتی ای را در یک دریای توفانی فرض کنید! اگر کسانی که در این کشتی هستند، عقیده داشته باشند که اطرافشان تا هزارفرسنگ، هیچ ساحلی وجود ندارد و آب و نان و وسایل حرکت اندکی داشته باشند. چه کار می کنند؟ آیا هیچ تصور می شود که اینها برای آنکه حرکت کنند و کشتی را پیش ببرند، تلاشی بکنند؟ نه؛ چون به نظر خودشان، مرگ شان حتمی است. وقتی انسان مرگش حتمی است، دیگر چه حرکت و تلاشی باید بکند؟ امید و افقی وجود ندارد.

یکی از کارهایی که می توانند انجام دهند، این است که در این مجموعه کوچک، هر کس به کار خودش سرگرم شود. آن کسی که اهل آرام مردن است، بخوابد تا بمیرد و آنکه اهل تجاوز به دیگران است، حق دیگران را بگیرد تا آنکه چند ساعتی بیشتر زنده بماند. طور دیگر هم این است که کسانی که در همین کشتی هستند، یقین داشته باشند و بدانند که در نزدیکی شان ساحلی وجود دارد.

اینکه آن ساحل دور و یا نزدیک است و چه قدر کار دارند تا به آن برسند، معلوم نیست؛ اما قطعاً ساحلی که در دسترس آنهاست، وجود دارد. این افراد چه کار می کنند؟ تلاش می کنند که خود را به آن ساحل برسانند و اگر یک ساعت هم به آنها وقت داده شود، از آن یک ساعت برای حرکت و تلاش صحیح و جهت جهت دار، استفاده خواهند برد و فکرشان را روی هم خواهند ریخت و تلاش شان را یکی خواهند کرد تا شاید بتوانند خود را به آن ساحل برسانند.

امید، چنین نقشی دارد. همین قدر که امیدی که در دل انسان به وجود آمد، مرگ بال های خود را جمع می کند و کنار می رود. امید موجب می شود انسان تلاش و حرکت کند، پیش ببرد، مبارزه کند و زنده بماند. فرض کنید ملتی در زیر سلطه ظالمانه قدرت مسلطی قرار دارد و هیچ امیدی هم ندارد. این ملت مجبور است، تسلیم شود. اگر تسلیم نشد، کارهای کور و بی جهتی انجام می دهد. اما اگر این ملت و جماعت، امیدی در دل شان باشد و بدانند که عاقبت خوبی حتما وجود دارد، چه می کنند؟

طبیعی است که مبارزه خواهند کرد و مبارزه را نظم خواهند داد و اگر مانعی در راه مبارزه وجود داشته باشد، آن را برطرف خواهند کرد.

بشریت در طول تاریخ و در حیات اجتماعی، مثل همان سرنشینان یک کشتی توفان زده، همیشه بوده است. امید، موجب می شود که انسان به مبارزه بپردازد و راه را باز کند و پیش برود. وقتی به شما می گویند انتظار بکشید، یعنی این وضعیتی که امروز رنج تان می دهد و دلتان را به درد می آورد، ابدی نیست و تمام خواهد شد.

ببینید چه قدر انسان حیات و نشاط پیدا می کند! این نقش اعتقاد به امام زمان صلوات الله علیه و ارواحنا فداه است. این نقش اعتقاد به مهدی موعود(ع) است. این عقیده است که شیعه را تا امروز، از آن همه پیچ و خم های عجیب و غریبی که در سر راهش قرار داده بودند، عبور داده است و امروز بحمدالله پرچم عزت و سربلندی اسلام و قرآن، در دست شما ملت مسلمان و شیعه ایران است. هرجا که چنین اعتقادی باشد، همین امید و مبارزه وجود دارد... ملتی که به خدا معتقد و مومن و متکی است و به آینده امیدوار است و با پرده نشینان غیب در ارتباط است، ملتی که در دلش خورشید امید به آینده و زندگی و لطف و مدد الهی می درخشد، هرگز تسلیم و مرعوب نمی شود و با این حرف ها، از میدان خارج نمی گردد. این خصوصیت اعتقاد به آن معنویت مهدی علیه آلاف التّحیة و الثناء است. عقیده به امام زمان(عج) هم در باطن فرد، هم در حرکت اجتماع و هم در حال و آینده، چنین تاثیر عظیمی دارد. این را باید قدر دانست.(1)

پی نوشت:

1.بیانات در جمع اقشار مختلف مردم در روز میلاد پربرکت حضرت ولی عصر(عج)، 17/10/1374

پایان پیام/248
 انتظار یعنی وضعیتی که امروز رنج تان می دهد ابدی نیست
 انتظار یعنی وضعیتی که امروز رنج تان می دهد ابدی نیست انتظار یعنی وضعیتی که امروز رنج تان می دهد ابدی نیست انتظار یعنی وضعیتی که امروز رنج تان می دهد ابدی نیست انتظار یعنی وضعیتی که امروز رنج تان می دهد ابدی نیست انتظار یعنی وضعیتی که امروز رنج تان می دهد ابدی نیست انتظار یعنی وضعیتی که امروز رنج تان می دهد ابدی نیست انتظار یعنی وضعیتی که امروز رنج تان می دهد ابدی نیست انتظار یعنی وضعیتی که امروز رنج تان می دهد ابدی نیست
ضمیمه :
کلید ‫واژه‌ها:
خورشید مهدویت در منظومه فکری آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی
|
موعود
|
حضرت حجت
|

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زمان رأی‌گیری به مدت یک ساعت دیگر تمدید شد