کیسه‌های پارچه‌ای جایگزین کیسه‌های نایلونی شود


کیسه‌های پارچه‌ای جایگزین کیسه‌های نایلونی شود

همدان - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان خواستار شد: کیسه‌های پارچه‌ای جایگزین کیسه‌های نایلونی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا محمدی پیش از ظهر شنبه در حاشیه بازدید از روند دوخت ساک های پارچه ای به منظور استفاده از آن برای میوه و نان توسط توانیابان، گفت: امروزه استفاده از کیسه های نایلونی و ظروف یکبار مصرف به صورت یک عرف درآمده که این موضوع لطمه بزرگی به سلامت مردم و محیط زیست کشور وارد کرده است.

وی گفت: بر همین اساس اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان اقدام به تولید و عرضه تعداد زیادی کیسه پارچه ای در نانوایی ها و فروشگاه های عرضه میوه در همدان کرده است.

محمدرضا محمدی با بیان اینکه نایلون ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار سال در طبیعت باقی می ماند، افزود: اگر امروز برای مقابله و خارج کردن ظرف یکبار مصرف از چرخه زندگی مردم فرهنگ‌سازی نشود به طور قطع مشکلات بیشتری گربیان محیط زیست و مردم را خواهد گرفت.

وی بیان کرد: کیسه‌های پلاستیکی پس از دور ریخته شدن ممکن است به وسیله‌ باد جابجا شده و در آبراه‌ها با مسدود کردن راه آب سبب گندیدگی و زاد و ولد حشرات شوند یا با وارد شدن به چرخه دریایی وارد زنجیره غذایی جانوران دریایی شده و سبب مرگ بسیاری از این حیوانات شود.

محمدی اضافه کرد: امروزه کشور های مختلفی در جهان تصمیم به ممنوعیت استفاده از کیسه های نایلونی گرفته اند و فروش و استفاده از کیسه های نایلونی، مالیات سنگینی برای تولیدکنندگان و مصرف کنندگان در پی دارد.

وی به عموم مردم توصیه کرد: مردم هنگام خرید مصرف روزانه خود یا هنگام سفر به طبیعت از کیسه خرید پارچه ای یا ظروف گیاهی و سلولوزی استفاده کنند زیرا تجزیه این ظروف با توجه به ساختار گیاهی سریع تر انجام می شود و آسیبی برای طبیعت و سلامت خانواده ها به همراه ندارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استدلال‌های مضحک نهادهای اطلاعاتی آمریکا از اوضاع جهان