یک هزار و 560 مدرسه لرستان دارای نمازخانه مستقل هستند


یک هزار و 560 مدرسه لرستان دارای نمازخانه مستقل هستند

خرم آباد -ایرنا- معاون پرورشی فرهنگی آموزش و پرورش لرستان گفت: در حال حاضر در یک هزار و 560 مدرسه این استان نمازخانه مستقل وجود دارد و نماز جماعت اقامه می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا محسن یوسفوند روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه در مدارس فاقد فضای نمازخانه نیز نماز جماعت برگزار می شود ، افزود: 721 روحانی جهت اقامه نماز جماعت در سامانه کلید رضوان ثبت نام و با آموزش و پرورش استان همکاری دارند.
یوسفوند ادامه داد: نمازخانه های مدارس استان نیازمند 16 هزار مترمربع فرش بود که از این میزان هشت هزار متر مربع تامین شده و امسال نیز چهار هزار و 500 متر فرش تامین خواهد شد.
وی به نواختن زنگ نماز در مدارس استان اشاه کرد و گفت: برابر با مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش 20 دقیقه پس از اذان به زنگ نماز مدارس شیفت ظهر اختصاص دارد و در سطح مدارس نماز جماعت برگزار می شود.
معاون پرورشی فرهنگی آموزش و پرورش لرستان با اشاره به بزرگداشت هفته قرآن کریم در هفته پایانی آذرماه بیان کرد: بزرگترین رویداد قرآنی با گردهمائی 2 هزار نفر از نخبگان و فعالان عرصه قرآن سه شنبه 21 آذر ماه جاری در حسینسه ثار الله برگزار خواهد شد.
وی افزود: هفته بزرگداشت قرآن کریم با اجرای برنامه های متنوع و مسابقات قرآنی در مرحله آموزشگاهی از 23 آذرماه جاری آغاز می شود.
یوسفوند همچنین به برگزاری گفتمان دینی دانش آموزان جهان اسلام در اردی بهشت ماه سال 97 اشاره کرد و گفت: در این گردهمائی نیز ظرفیت ها و نقاط برتر دین اسلام در قالب شعر،مقاله و سرود معرفی می شود.

**20 میلیارد ریال صرف تعمیر و توسعه فضاهای پرورشی لرستان شده است
معاون پرورشی فرهنگی آموزش و پرورش لرستان همچنین گفت: محدودیت های مالی و اعتباری مانع از توجه به حوزه پرورشی در آموزش و پرورش لرستان نشده است و در این راستا علاوه بر تجهیز کانون پرورشی فرهنگی پلدختر، 2 چمن مصنوعی در کانون پرورشی فرهنگی شهرستان الشتر و دورود ایجاد شده است.
وی به ظرفیت اردوگاه آیت الله کمالوند خرم آباد نیز اشاره کرد و اظهار کرد: این اردوگاه قابلیت تبدیل به اردوگاه ملی در استان را دارد.
به گفته یوسفوند سالانه 50 هزار دانش آموز در این اردوگاه حاضر می شوند و سال گذشته پنج میلیارد ریال جهت تجهیز و توسعه این اردوگاه هزینه شده است.

**18 هزار دانش آموز در مناطق حاشیه ای لرستان در معرض آسیب های اجتماعی هستند
معاون پرورشی فرهنگی آموزش و پرورش لرستان با بیان اینکه 18 هزار دانش آموز در مناطق حاشیه ای لرستان در معرض آسیب های اجتماعی هستند گفت: با همکاری قرارگاه صاحب الامر دانش آموزان حاشیه خرم آباد تحت پوشش خدمات فرهنگی، تربیتی و اقتصادی قرار خواهند گرفت.
وی با بیان اینکه این دانش آموزان در معرض آسیب های اجتماعی و تهدید قرار دارند ادامه داد: مهارت آموزی در راستای مسائل تربیت،فرهنگی و اقتصادی در دستور کار این طرح قرار دارد و از سال تحصیلی آینده کل مناطق استان تحت پوشش این طرح قرار می گیرند.
به گفته وی کتاب فضای مجازی و آسیب های آن به عنوان تهیه و تدوین معاونت پرورشی فرهنگی آموزش و پرورش از سال تحصیلی آینده در مدارس کشور تدریس می شود.
7274/6060
خبرنگار:مریم نریمانی**انتشاردهنده:محمد علیدوستی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


5 میلیون نفر از جاماندگان، سهام عدالت می‌گیرند