بلندی موها چه رابطه ای با ریزش آنها دارد؟


بلندی موها چه رابطه ای با ریزش آنها دارد؟

بلندی موها چه رابطه ای با ریزش آنها دارد؟ سوال دیگری، که طرح آن را لازم می شمریم، این است که بلندی موها چه رابطه ای با ریزش آنها دارد؟ اغلب دیده می شود، که برخی از آقایان موهای بالای سر خود را بلند نگاه داشته، موهای طرفین سر را کوتاه می کنند، و توجه خاصی دارند، که در تمام دوران زندگی موها در چنین حالتی باشد. باید گفت که...

بلندی موها چه رابطه ای با ریزش آنها دارد؟

سوال دیگری، که طرح آن را لازم می شمریم، این است که بلندی موها چه رابطه ای با ریزش آنها دارد؟

اغلب دیده می شود، که برخی از آقایان موهای بالای سر خود را بلند نگاه داشته، موهای طرفین سر را کوتاه می کنند، و توجه خاصی دارند، که در تمام دوران زندگی موها در چنین حالتی باشد.

باید گفت که موها هرچقدر کوتاه تر و طبیعی تر نگهداری شوند بهمان میزان در سلامت آنها تأثیر دیرپایی دارد.

بلندی موهای سر مخصوصاً در آقایان، حد و اندازه ای دارد، که اگر از این قاعده تجاوز نماید، نتیجه ناخوشایندی در برخواهد داشت. بدیهی است، هرچقدر قسمت فوقانی سر دارای موهای بلندتری باشد، نگهداری آن به مراتب مشکل تر و شستشوی آن نیز سختتر انجام می گیرد، و چون شستشو و آرایش در بالای سر، بیشتر مورد تأکید و تمایل آقایان است، روش خشونت آمیز و ناهنجار شستشو با موهای بلند بالای سر نیز بیشتر خواهد بود، که نتیجه ای جز ریزش بیشتر موهای این قسمت به دنبال نخواهد داشت.

یکی از دلایل معقول و منطقی که در این باره می توان ارائه کرد، و تجربیات ما نیز صحت آن را به محک آزمون کشیده و تأیید نموده است، این که به هنگام استحمام و شستشوی موهای سر، موهای بلند قسمت فوقانی سر به دور انگشتان پیچیده، و با حرکت دستها کنده شده، و می ریزد، ولی اطراف سر، به علت کوتاهی مو کمتر با چنین حالتی مواجه می گردد.

خانمها با وجود داشتن موهای بلندتری نسبت به آقایان، چون با موها سر را می شویند، کنده شدن صورت نمی گیرد، به عبارت روشنتر موها به دور انگشتان نمی پیچد، که حالت ریزش را پیش بیاورد، لیکن در مورد آقایان ماهیت مسئله فرق می کند.

یکی از عوامل تعضیف کننده موهای بالای سر آقایان، همین بلندی این موها نسبت به طرفین سر می باشد، در صورتیکه اگر آرایش موها با اصول صحیح انجام گیرد، دیگر از این بابت مشکلی پیش نخواهد آمد.

معمولاً آقایانی که بیشتر دچار ریزش مو هستند، باید سعی داشته باشند، که همیشه موهای بالای سر را کوتاه تر از موهای طرفین سر نگه دارند، در حالیکه می بینیم درست عکس این مسئله، ندانسته به مرحله اجراء در می آید.

البته منظور این است که مردها همیشه موهای سرخود را بتراشند، بلکه جان کلام این است، که بلندی موهای بالای سرآقایان در رقابت با بلندی موهای سر خانمها نباشد، زیرا گاهی مشاهده می شود، در مردانی که بیش از حد و اندازه موهای سر خود را بلند نگاه می دارند این بلندی به اضافه مصرف مواد شیمیایی برای شستشوی موهای سر ، عدم آگاهی از اصول فنی بهداشت و نگهداری مو سر و سوء تغذیه … مسئله ی ریزش بیش از اندازه در این قسمت از سر را سبب می شود، بعضی از آقایان پارافراتر نهاده مخصوصاً افرادی که مقدار زیادی از موهای بالای سرشان ریخته است موهای طبیعی طرفین سر را تعمداً بلندتر نگاه داشته، آنها را بر قسمتهای ریخته شده بالای سر می خوابانند، و اختلالی در تنفس پوست سر ایجاد می کنند، که خود مزید بر علتهای ریزش بیشتر غیرطبیعی می شود.

بلندی موها چه رابطه ای با ریزش آنها دارد؟

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نحوه ثبت نام پذیرفته شدگان کنکور در 4 رشته‌های پزشکی