بهترین قرص­ های ضد بارداری و روش‌ها برای رفع کیست تخمدان کدامند؟


بهترین قرص­ های ضد بارداری و روش‌ها برای رفع کیست تخمدان کدامند؟

سندرم تخمدان پلی کیستیک یک اختلال هورمونی است که علائم متعددی ازجمله ناباروری را شامل می‌­شود. ضدبارداری­های هورمونی که حاوی استروژن و پروژستین است،می­‌تواند به متعادل سازی هورمون­ ها و کاهش بسیاری از علائم کیست تخمدان کمک کند اما بهترین قرص­ های ضد بارداری کدامند؟ سندرم تخمدان پلی کیستیک یک اختلال اندوکرینی است که از هر 10 خانم در 1 خانم در...

2+

سندرم تخمدان پلی کیستیک یک اختلال هورمونی است که علائم متعددی ازجمله ناباروری را شامل می‌­شود. ضدبارداری­های هورمونی که حاوی استروژن و پروژستین است،می­‌تواند به متعادل سازی هورمون­ ها و کاهش بسیاری از علائم کیست تخمدان کمک کند اما بهترین قرص­ های ضد بارداری کدامند؟ سندرم تخمدان پلی کیستیک یک اختلال اندوکرینی است که از هر ۱۰ خانم در ۱ خانم در سن بلوغ اتفاق می­ افتد. سیستم اندوکرین شامل غدد و ترشح هورمون­ های معمولی مثل تستوسترون و استروژن می ­باشد.

علت ابتلا به PCOS یا کیست تخمدان در بانوان، نامتعادل بودن هورمون­ها و بالا بودن سطح هورمون جنسی مردانه است. این عدم تعادل باعث تغییر عملکرد تخمدان­ ها می­ شود و می­ تواند باعث ایجاد بسیاری از کیست­ های کوچک شود.

زنان مبتلا به PCOS همچنین ممکن است که تخمک گذاری را انجام ندهند. PCOS عامل اصلی ناباروری است.

علائم چیست؟ چگونه ضد بارداری­ها می‌­توانند PCOS را تحت تاثیر قرار دهند؟ بهترین قرص­ های ضد بارداری برای PCOS چیست؟ گزینه­ های غیر قرصی برای PCOS نتیجه

حقایقی در مورد PCOS و کنترل تولد:

پزشکان هنوز درمانی برای PCOS ندارند.

درمان به طور گسترده‌­ای برای PCOS با ضد بارداری­ های ترکیبی است.

علائم PCOS در بانوان متفاوت است.

قرص­های ضد بارداری به تنظیم قاعدگی یک زن کمک می­‌کنند تا این امر قابل پیش­ بینی­ تر باشد.

علائم چیست؟

قرص های ضد بارداری هورمونی مناسب هستند، اما ممکن است بعضی از خطرات را شامل شوند.

افزایش وزن و چاقی

مقاومت به انسولین باعث ایجاد علائم دیابت

تغییرات خلقی،مشکلات تمرکز، و خستگی

آکنه بر روی پوست

موهای بیش از حد بدن،به خصوص درصورت

نازک شدگی موها

سردرد

مشکل خواب

دوره­ های نامنظم ناشی از تاخیر یا عدم تخمک گذاری

دوره­ های سنگین و دردناک قاعدگی

علائم متفاوت هستند و ممکن است خفیف و یا بسیار شدید باشند که زندگی یک زن را مختل می­‌کنند.

چگونه ضد بارداری­ ها می‌­توانند PCOS را تحت تاثیر قرار دهند؟

با درمان،علائم رامی­ توان اداره کرد و ممکن است ناپدید شود.

ضدبارداری­های هورمونی از دو هورمون تشکیل شده اند، این هورمون­ ها معمولا ًاستروژن هستند و یک فرم مصنوعی پروژسترون به نام پروژستین. این قرص­های ترکیبی همچنین می­ توانند برخی ازاختلالات هورمونی را تنظیم کنند،با افزایش سطح استروژن زن و کاهش میزان تولید تستوسترون بدن.

با توجه به این که قرص­های ضد بارداری ترکیبی حاوی دو هورمون ­اند که می­ توانند مسائل مربوط به هورمون را تنظیم کنند،بسیاری از دکترها تمایل به تجویز این داروها دارند.

با این حال،همه بانوان نمی ­توانند با خیال راحت قرص­های ترکیبی مصرف کنند. قرص­های ضدبارداری هورمونی بی­ خطر هستند، اما برخی از آن­ها ریسک ابتلا به موارد زیر را افزایش می­‌دهند:

خطر ابتلا به دیابت:

این در مورد بانوان مبتلا به PCOS است که درمعرض خطر دیابت قرار دارند.

خطر ابتلا به مشکلات قلبی_عروقی: شامل لخته شدن خون در پاها. بانوان مبتلا به PCOS که چاق هستند ممکن است خطر بالاتری داشته باشند. کشیدن سیگار هم عامل دیگری برای افزایش خطر است.

افزایش وزن:

برخی ازشواهد نشان می­‌دهدکه قرص­های ضد بارداری می­ توانند باعث افزایش وزن شوند، اما دسته­ ای دیگر از مطالعات خلاف آن را عنوان کرده­ اند. بانوانی که درحال حاضر چاق هستند ممکن است تمایلی به مصرف قرص­ های ضدب ارداری نداشته باشند. همچنین افزایش وزن می­ تواند علائم PCOS را بدتر کند.

برای بعضی از بانوان،یک قرص معروف با نام minipill ممکن است انتخاب بهتری باشد. Minipillها فقط حاوی یک هورمون پروژستین هستند. آن­ها کم­ تر احتمال دارد عوارض جانبی را نسبت به قرص­ های ترکیبی ایجاد کنند. با این حال، اگر آن­ها باعث عوارض جانبی­ شوند،این عوارض یکسان است.

بهترین قرص­ های ضد بارداری برای PCOS چیست؟

بهترین قرص­ های ضد بارداری و روش‌ها برای رفع کیست تخمدان کدامند؟

هورمون هایی که مانع تخمک گذاری می شوند و در قرص های ضد بارداری هستند، می توانند سطح هورمون های زنانه را افزایش دهند.

قرص­های ترکیبی ضد بارداری همگی به یک شیوه عمل می­ کنند. آن­ها از آزاد شدن تخمک از تخمدان جلوگیری می­ کنند و بنابراین از حاملگی جلوگیری می­ کنند. آن­ها هم­چنین مخاط گردن رحم را ضخیم­ ترمی­ کنند. اگر تخمدان ­های که تخم را آزاد کنند،این مخاط ضخیم می­‌تواند از حاملگی جلوگیری کند.

هورمون­های مشابه که مانع تخمک گذاری می­ شوند،می ­توانند سطح هورمون مردانه را پایین نگهدارند و سطح هورمون­ های زنانه را افزایش دهند. قرص­های ترکیبی برای PCOS عبارتند از:

Alesse April Aranelle Aviane Enpresse Estrostep Lessina Levlen Levlite Levora Loestrin Mircette Natazia Nordette Lo/Orval Ortho-Novum Ortho Tri-Cyclen Yasmin Yaz

برخی از قرص­ها مانند لوسترین دارای سطوح پایین­ تر استروژن هستند. این سطوح استروژن کم می­ تواند شدت برخی از عوارض جانبی را کاهش دهد، اما همچنین ممکن است د ربرابر علائم PCOS کم­تر موثر باشد.

کسی که مبتلا به PCOSباشد باید با پزشک درباره مقدار مناسب استروژن بات وجه به علائم و سایر عوامل خطر صحبت کند.

قرص­ هایی برای قاعدگی­ های دردناک

بانوانی که از برخی از این داروهای ترکیبی،استفاده می­ کنند اما هنوز در دوره­ های دردناک و شدید هستند، ممکن است مایل به تغییر قرص باشند.

قرص­های زیر می­ توانند تکرر پریود را در بانوان کمتر کنند:

Lybrel Seasonique Seasonale Minipill

بانوانی که عوارض جانبی ناخوشایند از مصرف یک قرص ترکیبی را تجربه کرده ­اند،ممکن است تمایل به استفاده از Minipill ها داشته باشند. در بعضی موارد،پزشکان توصیه می­ کنند که بانوان برای اولین بار یک Minipillsرا امتحان کنند.

بانوان سیگاری،با سابقه بیماری­ های قلبی_عروقی،افرادی که دارای اضافه وزن و یا مبتلا به دیابت هستند ممکن است عوارض جانبی کم­تری با قرص پروژسترون داشته باشند.

قرص­های ترکیبی و پروژستین در جلوگیری از بارداری بسیار موثر هستند. در موارد مصرف معمول،که اغلب زنان از این قرص­ها استفاده می ­کنند، حدود ۹۱ درصد موثر می ­باشند.

گزینه­ های غیرقرصی برای PCOS

بهترین قرص­ های ضد بارداری و روش‌ها برای رفع کیست تخمدان کدامند؟

جایگزین غیر قرصی برای ضد بارداری ممکن است دستگاه داخل رحمی IUD)) باشد.

قرص­های ضد بارداری برای همه مناسب نیستند،زیرا برخی از بانوان برای مصرف هر روز قرص،ناخوشایند و ناراحت هستند. گزینه­ های ترکیبی غیر قرصی که پروژستین را با استروژن ترکیب می­ کنند،بیش­ تر موثر هستند. گزینه­ های پروژستین ممکن است خطرات و عوارض جانبی کم­تری را ایجاد کنند.

جایگزین­ های غیر قرصی ضد بارداری برای PCOS عبارتند از :

تزریق ضد بارداری:

هورمون پروژستین را هر سه ماه یک بار به بدن تزریق می­ کنند. در موارد مصرف معمول، ۹۴ درصد در پیشگیری از بارداری موثر است.

پچ ضد بارداری:

به پوست اعمال می­ شود و هردو هورمون استروژن و پروژسترون را به جریان خون آزاد می­ کند. معمولاً،حدود ۹۱ درصد در پیشگیری از بارداری مؤثر است. در زنان بیش از ۹۸ پوند ممکن است کم­تر موثر باشد.

حلقه ضد بارداری:

این حلقه درون واژن قرار داده می­ شود،و پروژستین و استروژن آزاد می­ کند. معمولاً، ۹۱ درصد موثر بوده است.

ایمپلنت ضد بارداری:

یک میله کوچک است که پزشک زیر پوست وارد می­ کند. این میله فقط پروژسترون آزاد می ­کند و می­ تواند برای سه سال یا بیش تر از حاملگی جلوگیری کند. در استفاده معمول،بیش از ۹۹ درصد موثر بوده است.

دستگاه داخل رحمی (Intrauterine device)IUD:

این دستگاه به وسیله پزشک وارد رحم می­ شود و هورمون پروژستین را آزاد می­ کند. بیش از ۹۹ درصد با استفاده معمولی موثر بوده است. IUD دیگر شامل مساستو هورمونی آزاد نمی­ کند که به بروز علائم PCOS کمک می­ کند.

گزینه­ های ضد بارداری غیرهورمونی مانند کاندوم، برنامه­ ریزی طبیعی خانواده یا دیافراگم­ ها به بروز علائم PCOS کمک نمی­ کنند.

ضد بارداری­های هورمونی می­ تواند به نشانه­ های PCOS کمک کند،اما این تنها گزینه نیست. تغییر سبک زندگی،مانند از دست دادن وزن و ورزش،ممکن است بیش­تر کمک کند.

برخی از بانوان همچنین مکمل­ ها یا رژیم­ های خاص را امتحان می­ کنند، یا بعضی از داروهای دیگر مانند متفورمین. همگی ممکن است در زمانی که ضد بارداری­ ها عمل نمی­ کنند، موثر باشند.

و برای زنان سعی در بارداری شدن، دارو Clomid می­ تواند بدن را به تخمک گذاری تشویق کند.

زنان مبتلا به PCOS بایستی با پزشکان خود در مورد علائم خود صحبت کنند،و درمان آن­ها باهدف دستیابی به یک استراتژی درمانی جامع است.

یک زن می­ تواند از یک دکتر درخواست کند تا او را برای مشاوره بیش­تر به یک متخصص معرفی کند.

ضد بارداری می­ تواند بخشی از استراتژی مقابله با PCOS باشد، اما الزاماً تنها گزینه نمی ­باشد.

بهترین قرص­ های ضد بارداری و روش‌ها برای رفع کیست تخمدان کدامند؟ بهترین قرص­ های ضد بارداری و روش‌ها برای رفع کیست تخمدان کدامند؟
برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذاید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

اگر جوابی برای دیدگاه من داده شد مرا از طریق ایمیل با خبر کن

نام *

ایمیل *

وبسایت

لطفا پاسخ را به رقم وارد کنید:

18 − 2 =

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم عروسی زن دو شوهره همه را ناراحت کرد ! / کجا داریم می ریم !؟