جان باختن 5 کارمند معدن در ولسوالی درۀ صوف سمنگان


گزارش‌ها از شمال افغانستان می‌رسانند که 5 کارمند معدن در منطقۀ دهنه‌تور که مربوط ولسوالی دره صوف ولایت سمنگان می‌باشد، در نتیجۀ آتش گرفتن گاز میتان در معدنی جانه باخته‌اند. دفتر والی سمنگان دربارۀ به وقوع پیوستن این روی‌داد می‌گوید که این حادثه درحالی روز گذشته به وقوع پیوسته که شماری از کارکنان غیرحرفه‌یی معدن، در حال کشیدن...

جان باختن 5 کارمند معدن در ولسوالی درۀ صوف سمنگان

گزارش‌ها از شمال افغانستان می‌رسانند که ۵ کارمند معدن در منطقۀ دهنه‌تور که مربوط ولسوالی دره صوف ولایت سمنگان می‌باشد، در نتیجۀ آتش گرفتن گاز میتان در معدنی جانه باخته‌اند.

دفتر والی سمنگان دربارۀ به وقوع پیوستن این روی‌داد می‌گوید که این حادثه درحالی روز گذشته به وقوع پیوسته که شماری از کارکنان غیرحرفه‌یی معدن، در حال کشیدن ذغال سنگ از معدن بوده‌اند.

صدیق‌الله عزیزی، سخن‌گوی والی سمنگان در مورد تلفات این روی‌داد می‌گوید که در این حادثه، ۵ تن جان باخته، چهار نفر زخمی و یک تن دیگر هم ناپدید شده‌است.

سخن‌گوی والی سمنگان جزئیات بیش‌تر در این مورد نه‌داده و این را هم‌ نگفته‌است که در بین جان‌باخته‌گان کودکان نیز شامل است یاخیر

روز گذشته وزارت معادن افغانستان تایید کرد که شرکت‌های پیمان در درۀ صوف ولایت سمنگان از کودکان به عنوان قوۀ کار در معادن ذغال سنگ استفاده می‌کند.

.وزارت معادن و پطرولیم کشور تعهد کرد که جلو این کار را خواهد و به منظور بررسی‌ها بیش‌تر، گروپ‌های موظف شده‌اند.

این درحالی‌ست که قبل از این نیز در نتیجۀ آتش گرفتن و یا فرود آمدن بخشی از معدن ذغال سنگ، شماری از کارکنان معدن در درۀ صوف ولایت سمنگان جان باخته‌اند

ولسوالی درۀ صوف ولایت سمنگان تنها ولسوالیی در این ولایت است که دارای معدن ذغال می‌باشند و مردمان محل جهت به دست پول، روزانه دراین معدن مصروف کار‌اند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

یکى از پر قدرت ترین فرماندهان حزب جمعیت در بدخشان کشته شد