چگونه خطای صفحه آبی ویندوز 10 با ارور 0x7B INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE را رفع کنیم؟


چگونه خطای صفحه آبی ویندوز 10 با ارور 0x7B INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE را رفع کنیم؟

برخی از کاربران از مشکلی که پس از آپدیت فال کریترز ویندوز 10 رخ می دهد، خبر داده اند که در این مطلب به این مورد که مشکل صفحه آبی مرگ ویندوز است و اکثرا ناشی از مشکلات سخت افزاری بوده  و رفع ارور 0x7B INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE  خواهیم پرداخت. پس در ادامه با ما همراه شوید. مطلب مرتبط: تاریخچه‌ای کوتاه درباره صفحه...

برخی از کاربران از مشکلی که پس از آپدیت فال کریترز ویندوز ۱۰ رخ می دهد، خبر داده اند که در این مطلب به این مورد که مشکل صفحه آبی مرگ ویندوز است و اکثرا ناشی از مشکلات سخت افزاری بوده و رفع ارور ۰x7B INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE خواهیم پرداخت. پس در ادامه با ما همراه شوید.

مطلب مرتبط: تاریخچه‌ای کوتاه درباره صفحه آبی مرگ در ویندوز

دلیل مشکل ۰x7B INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE

قبلا صورت کلی صفحه آبی را توضیح داده بودیم ولی بارها شده پس از به روز رسانی ویندوز ۱۰ مشکل Blue Screen پیش آمده که زیر آن عبارت ۰x7B INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE را برای این خطا نمایش می‌دهد.

دلیل اصلی این مشکل عدم شناسایی هارد برای بوت شدن هست که به چند روش باید این مشکل را رفع نماییم.

رفع مشکل

ابتدا به صورت سخت افزاری اگر ممکن هست بررسی نمایید کابلهای داخل کیس از هارد جدا نشده باشد و اگر ظاهری سالم دارد به قبل از این مشکل نگاه کنید و در صورتی که در تنظیمات CMOS یا حتی سخت افزاری تغییری داده‌اید آن را به قبل برگردانید و حتی دیده شده با وصل بودن یک فلش به مادربرد نیز این خطا رخ داده است!

مطلب مرتبط: چطور علت فریز یا کرش شدن ویندوز را پیدا کنیم؟

یک راه دیگر نیز برای بررسی هارد، مراجعه به تنظیمات BIOS و بخش BOOT و دیدن اسم هارد دیسک در آن هست و در صورتی که در آن اسم هارد نباشد یا Controller هارد خراب شده یا خود هارد دیسک. ولی دیده شده که کنترل هارد به صورت نرم افزاری نیز گم (lost) می‌شود و برای رفع بهتر هست دیسک ویندوز را قرار داده و Startup Repair بزنید.

همچنین بخوانید:

چگونه خطای صفحه آبی کارت گرافیگ انویدیا لپ تاپ در ویندوز ۱۰ را رفع کنیم؟

منبع

برای ورود به کانال تلگرام روژان کلیک کنید


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

‫ذخیره سازی تنظیمات برنامه‌های ASP.NET Core در بانک اطلاعاتی به کمک Entity Framework Core