بهترین بازی های جهان باز اندروید و آیفون


بهترین بازی های جهان باز اندروید و آیفون

با توجه به محبوبیت روز افزون بازی‌های جهان‌باز روی پلتفرم موبایل، تصمیم گرفتیم در این مطلب بهترین بازی‌های این ژانر را روی موبایل‌ها، معرفی کنیم.

در چند سال اخیر، گوشی‌های موبایل از نظر قدرت سخت‌افزاری افزایش چشمگیری داشته‌اند و بر همین اساس، سازندگان بازی دستشان برای خلق بازی‌های شگفت‌انگیز و خلاقانه با جزئیات گرافیکی جذاب باز شده است. در این بین، سازندگان بسیاری هم بازی‌هایی در سبک جهان باز (Open World) توسعه داده‌اند یا بازی‌های معروفی را با کیفیت HD برای موبایل‌ها ریمستر کرده‌اند. بازیکنان در بازی‌های جهان باز، آزادی عمل بیشتری نسبت به دیگر بازی‌ها دارند و به همین دلیل این سبک دارای محبوبیت بسیار بالایی در بین گیمرها به دست آورده است. در این مقاله قصد داریم ۱۵ بازی موبایل اندروید و آیفون برتر را که در این سبک ساخته و منتشر شده است معرفی کنیم. لازم به ذکر است، این فهرست دارای ترتیب خاصی نیست و صرفا جهت معرفی بازی‌ها ترتیب‌بندی شده است.

در صورتی که به دنبال بازی‌های موبایل متنوع‌ می‌گردید، می‌توانید با ورود به بخش معرفی بازی موبایل، نگاهی به فهرستی از بهترین بازی‌های اندروید و آیفون بیندازید. زومجی همینطور به صورت ماهیانه در ابتدای ماه میلادی و شمسی، بهترین بازی های اندروید رایگان و پولی را معرفی می‌کند. اگر به دنبال تجربه بازی‌های جذابی در آخر هفته هستید، زومجی پنجشنبه هر هفته بهترین بازی های اندروید و آیفون هفته را معرفی می‌کند که می‌توانید از تجربه آن‌ها لذت ببرید.

بهترین بازی های جهان باز اندروید و آیفون

۱۵. Baldur's Gate Series

مجموعه بازی Baldur's Gate یک سری موفق و خوش ساخت است که استودیوهای مختلفی وظیفه ساخت نسخه‌های مختلف این مجموعه را برعهده داشتند. جالب است بدانید که استودیو Bioware یکی از معروف‌ترین استودیوهای سازنده این مجموعه است. بازی Baldur's Gate یک بازی نقش‌آفرینی است که بازیکن در نقش یک پسر یتیم قرار می‌گیرد که برای یافتن قاتل پدرش وارد ماجراهای مختلفی می‌شود. اولین نسخه این بازی در سال ۱۹۹۸ روی رایانه‌های شخصی منتشر شد که با استقبال فراوانی روبرو شد. یکی از نقاط قوت این بازی تنوع مراحل است که بازیکنان می‌توانند بیش از ۶۰ ساعت این بازی را تجربه کنند. استودیو Beamdog در سال ۲۰۱۲ مجموعه بازی Baldur's Gate را برای سیستم عامل‌های آیفون و اندروید بازسازی کرده است و این اثر هم‌اکنون در فروشگاه‌های اپ استور و گوگل پلی با قیمت ۱۰ دلار در دسترس قرار دارد.

دانلود بازی اندروید و آیفون Baldur's Gate: Enhanced Edition
پلی‌استور اپ‌استور

بهترین بازی های جهان باز اندروید و آیفون

۱۴. Titan Quest

بازی موبایل Titan Quest یک بازی اکشن و نقش‌آفرینی است که در آن، بازیکن در یک جهان پهناور قرار می‌گیرد و به کشتن افراد شرور می‌پردازد. این بازی اندروید دارای سیستم ارتقای سطح و شخصی‌سازی شخصیت قهرمان است که باعث می‌شود قدرت بازیکن برای مبارزات مختلف افزایش پیدا کند. بازی Titan Quest دارای داستانی پرکشش و هیجان‌انگیز است که بازیکن را ترغیب به ادامه بازی می‌کند. همچنین، بازیکن می‌تواند در تمدن‌های باستانی مختلفی از جمله یونان، مصر، چین و ... قرار بگیرد و در این شهرهای باستانی به گشت و گذار بپردازد. بازی Titan Quest ابتدا در سال ۲۰۰۶ روی رایانه‌های شخصی منتشر شد و هم‌اکنون این بازی با قیمت ۹ دلار برای اندروید و iOS نیز منتشر شده است.

دانلود بازی اندروید و آیفون Titan Quest
پلی‌استور اپ‌استور

بهترین بازی های جهان باز اندروید و آیفون

۱۳. Terraria

بازی موبایل Terraria یکی از قدیمی‌ترین و بهترین بازی‌های جهان باز است. این بازی به قولی نسخه دوبعدی شده از بازی محبوب Minecraft است. در این بازی آیفون و اندروید بازیکن مشغول ساخت ساختمان‌ها و معادن مختلف می‌شود و با دشمنان گوناگون مبارزه می‌کند. بازی Terraria برخلاف بازی ماینکرفت، دارای باس فایت‌های بسیاری است. بیش از ۴۵۰ دشمن منحصر به فرد و ۳۰ حیوان خانگی مختلف در بازی وجود دارند که بازیکن با آنها روبرو خواهد شد. این بازی هم‌اکنون با قیمت ۵ دلار در دسترس قرار دارد.

دانلود بازی اندروید و آیفون Terraria
پلی‌استور اپ‌استور

بهترین بازی های جهان باز اندروید و آیفون

۱۲. Oddworld: Stranger's Wrath

بازی Oddworld: Stranger's Wrath یک بازی در سبک اکشن و سکوبازی در جهانی وسیع است. این بازی دارای آیتم‌ها و موارد بسیار زیادی برای گشت و گذار است که بازیکن می‌تواند تا مدت‌ها سرگرم این بازی باشد. سازندگان بیش از ۲۰ ساعت گیم‌پلی را در بازی Oddworld: Stranger's Wrath گنجانده‌اند که برای یک بازی موبایل زمان قابل توجهی است. بازیکنان می‌توانند از دو دوربین اول شخص و سوم شخص در بازی استفاده کنند که زمانی که شخصیت بازی در حالت مبارزه‌ای قرار ندارد، بازی حالت سوم شخص به خود می‌گیرد. همچنین، این بازی از کنترلرها پشتیبانی می‌کند و بازیکنان می‌توانند با استفاده از کنترلر، داستان جذاب این بازی را پیش ببرند. بازی Oddworld: Stranger's Wrath با قیمت ارزان ۳ دلار در فروشگاه‌های موبایلی در دسترس قرار دارد.

دانلود بازی اندروید و آیفون Oddworld: Stranger's Wrath
پلی‌استور اپ‌استور

بهترین بازی های جهان باز اندروید و آیفون

۱۱. Ravensword: Shadowlands

بازی Ravensword: Shadowlands دارای داستانی جذاب و پرهیجان است که یکی از بازی‌های خوب در سبک نقش‌آفرینی اول شخص محسوب می‌شود. گیم‌پلی این بازی بسیار شبیه به مجموعه بازی‌های The Elder Scrolls است که بازیکن در جهانی بزرگ و فانتزی قرار می‌گیرد و برای کشف آیتم‌ها و ارتقا سطح شخصیت قهرمان خود، وارد ماجراجویی‌ها و ماموریت‌های متنوعی می‌شود. بازی Ravensword: Shadowlands با قیمت ۷ دلار برای فروش در دسترس قرار دارد.

دانلود بازی اندروید و آیفون Ravensword: Shadowlands
پلی‌استور اپ‌استور

بهترین بازی های جهان باز اندروید و آیفون

۱۰. Godus

بازی Godus یکی از بازی‌های منحصر بفرد در این فهرست است. این بازی شبیه‌ساز یک جهان پهناور است که بازیکن در نقش خالق آن مشغول به خلق تمدن‌ها و جوامع بشری می‌شود. بازیکن در این بازی می‌تواند یک تمدن را به قدرت بسیار برساند و باعث حکمرانی آن بر جهان شود یا برعکس آن را تضعیف کند. جالب است بدانید که تمامی انتخاب‌ها و تصمیمات بازی برعهده گیمر است و با هر تصمیمی سرنوشت تمدن‌ها دستخوش تغییرات بزرگ و کوچکی خواهد شد. بازی Godus به صورت رایگان در فروشگاه‌ها قرار دارد و دارای سیستم خرید درون برنامه‌ای است.

دانلود بازی اندروید و آیفون Godus
پلی‌استور اپ‌استور

بهترین بازی های جهان باز اندروید و آیفون

۹. Bully: Anniversary Edition

بازی Bully یکی از بازی‌های شاهکار استودیو خوش‌نام راک‌استار است. این بازی در سال ۲۰۰۶ روی کنسول‌های نسل ششمی و رایانه‌های شخصی منتشر و با استقبال منتقدین و بازیکنان روبرو شد. داستان بازی درباره یک دانش‌آموز ۱۵ ساله با نام جیمی هاپکینز است که فردی قلدر و پررو در مدرسه است که با کارهای شرورانه خود یک مدرسه را به هم می‌ریزد. محیط وسیع مدرسه و آیتم‌های بسیار زیاد بازی باعث شد که بازیکنان به سرعت با Bully ارتباط برقرار کنند و ساعت‌ها سرگرم این بازی خوش ساخت شوند. استودیو راک‌استار به مناسبت سالگرد دهمین سال انتشار بازی Bully، نسخه موبایل آن را با پسوند Anniversary Edition و با قیمت ۷ دلار برای سیستم عامل‌های اندروید و iOS منتشر کرد.

دانلود بازی اندروید و آیفون Bully: Anniversary Edition
پلی‌استور اپ‌استور

بهترین بازی های جهان باز اندروید و آیفون

۸. Six Guns: Gang Showdown

تعداد بسیار کمی بازی ویدیویی در جهان غرب وحشی و کابوی‌ها ساخته شده است. موضوعات بکر زیادی در این برهه زمانی وجود دارد که می‌توان به آنها پرداخت. بازی موبایل Six Guns: Gang Showdown یکی از معدود بازی‌های وسترنی است که توسط شرکت نامی گیم‌لافت ساخته شده است. داستان این بازی درباره یک تبهکار به نام باک کراسهاو (Buck Crosshaw) است که برای فرار از ایالت آریزونا، وانمود می‌کند که کشته شده است؛ این اتفاق باعث می‌شود او وارد ماجراهای جدیدی بشود. با ارفاق می‌توان گفت که بازی Six Guns: Gang Showdown در کنار شاهکار‌هایی مثل Red Dead Redemption از جمله بازی‌های غرب وحشی خوب است و بازیکنان می‌توانند این بازی را روی گوشی‌های موبایل خود تجربه کنند. این بازی به صورت رایگان به همراه سیستم خرید درون برنامه‌ای در فروشگاه‌ها قرار دارد.

دانلود بازی اندروید و آیفون Six Guns: Gang Showdown
پلی‌استور اپ‌استور

بهترین بازی های جهان باز اندروید و آیفون

۷. Don't Starve: Pocket Edition

مقاله مرتبط

معرفی بازی موبایل Don't Starve: Shipwrecked

بازی Don't Starve یک بازی جهان باز است که در آن، بازیکن در یک جنگل بزرگ قرار دارد و برای بقا و نجات شخصیت اصلی بازی، باید وی را از خطرات مختلفی چون حیوانات درنده، طوفان و موجودات مختلف نجات بدهد. این بازی در سال ۲۰۱۳ توسط استودیو مستقل و کانادایی Klei Entertainment برای کنسول‌ها و کامپیوتر منتشر شد. جهان بزرگ و چند اقلیمی، سیستم چرخش شب و روز بازی و چالش‌های مختلف پیش روی بازیکن باعث شده است که این اثر به یکی از موفق‌ترین بازی‌های سبک بقا تبدیل شود. پس از مدتی، سازندگان بازی نسخه موبایلی این بازی را با نام Don't Starve: Pocket Edition به همراه تمامی بسته‌های الحاقی آن با قیمت ۵ دلار روی فروشگاه‌های موبایلی منتشر کردند.

دانلود بازی اندروید و آیفون Don't Starve: Pocket Edition
پلی‌استور اپ‌استور

بهترین بازی های جهان باز اندروید و آیفون

۶. Gangstar Vegas

مقاله مرتبط

معرفی بازی موبایل Gangstar Vegas

بازی موبایل Gangstar Vegas بسیار شبیه به سری Grand Theft Auto و Saints Row ساخته شده است. داستان بازی درباره یک بوکسر حرفه‌ای است که وارد یک باند مافیایی در شهر لاس وگاس می‌شود و قصد دارد خود را به بزرگترین و خطرناک‌ترین گنگستر لاس وگاس تبدیل کند. جهان بازی در شهر لاس وگاس قرار دارد و سازندگان آیتم‌ها و مراحل متنوعی را در بازی قرار داده‌اند که بازیکن می‌تواند تا ساعت‌ها مشغول تجربه بازی Gangstar Vegas باشد. تنوع ماشین‌ها و اسلحه‌ها باعث شده است که با بازی غنی روبرو باشیم و این بازی یکی از بهترین بازی‌های کامل در پلتفرم‌های موبایلی محسوب می‌شود. بازی Gangstar Vegas توسط شرکت گیم‌لافت ساخته شده است و به صورت رایگان و همراه سیستم خرید درون برنامه‌ای برای اندروید و آیفون در دسترس قرار دارد.

دانلود بازی اندروید و آیفون Gangstar Vegas
پلی‌استور اپ‌استور

بهترین بازی های جهان باز اندروید و آیفون

۵. Crashlands

بازی Crashlands در سال ۲۰۱۶ برای پلتفرم‌های موبایلی و فروشگاه استیم منتشر شد و در همان روز‌های ابتدایی انتشار، مورد توجه بسیاری از بازیکنان قرار گرفت. این بازی در سبک اکشن نقش‌آفرینی است که بازیکن در نقش فلاکس دیبس (Flux Dabes) قرار می‌گیرد و به صورت تصادفی در یک سیاره ساکن می‌شود. بازیکن باید در هر سیاره به مبارزه با موجودات بیگانه بپردازد و آیتم‌های مختلفی را جمع‌آوری کند. بازی Crashlands دارای سیارات مختلف و متنوع است که هر سیاره دارای چالش‌های گوناگونی است. این بازی با قیمت ۵ دلار در دسترس قرار دارد.

دانلود بازی اندروید و آیفون Crashlands
پلی‌استور اپ‌استور

بهترین بازی های جهان باز اندروید و آیفون

۴. Goat Simulator

مقاله مرتبط

معرفی بازی موبایل Goat Simulator

یکی از عجیب‌ترین و در عین حال مفرح‌ترین بازی‌های این فهرست، بازی Goat Simulator است. این بازی همان‌طور که از اسم آن هم پیداست، شبیه‌ساز یک بز است که بازیکن در آن کنترل یک بز را در دست می‌گیرد و به گشت و گذار در شهر می‌پردازد. روند گیم‌پلی بازی بدین گونه است که بازیکن با بز به کارهای آکروباتیک، تمرینات نظامی و کارهای مختلف دیگر می‌پردازد. در این بازی قوانین فیزیک رعایت نمی‌شود که این اتفاق باعث شده است بازیکن آزادی عمل داشته باشد و لحظات شاد و بامزه‌ای را در بازی رقم بزند. بازی Goat Simulator توسط استودیو مستقل Coffee Stain توسعه داده شده و هم‌اکنون با قیمت ۵ دلار در دسترس قرار دارد.

دانلود بازی اندروید و آیفون Goat Simulator
پلی‌استور اپ‌استور

بهترین بازی های جهان باز اندروید و آیفون

۳. Minecraft: Pocket Edition

بازی Minecraft در سال ۲۰۰۹ توسط استودیو موجنگ ساخته و منتشر شد. این بازی به دلیل داشتن المان‌های خلاقانه و گرافیک خاص خود خیلی سریع مورد توجه بازیکنان قرار گرفت. در این بازی، بازیکن می‌تواند با کمک ذهن خلاق خود به ساخت معادن، ساختمان‌ها و آیتم‌های بسیار زیاد دیگر بپردازد و در کنار آنها مراحل مختلفی برای یافتن گنج‌های گوناگون تعبیه شده است که بازیکن تا مدت‌های طولانی مشغول تجربه این بازی می‌شود. همچنین، سیستم به اشتراک گذاشتن بناهای ساخته شده بازیکنان در شبکه‌های اجتماعی، باعث افزایش محبوبیت بازی Minecraft شده است. استودیو موجنگ پس از مدتی، نسخه موبایلی این بازی را با نام Minecraft: Pocket Edition با قیمت ۷ دلار برای اندروید و آیفون منتشر کرد و هم‌اکنون این بازی یکی از پرطرفدارترین بازی‌های ویدیویی محسوب می‌شود.

دانلود بازی اندروید و آیفون Minecraft: Pocket Edition
پلی‌استور اپ‌استور

بهترین بازی های جهان باز اندروید و آیفون

۲. Cat Quest

مقاله مرتبط

بررسی بازی Cat Quest

بازی موبایل Cat Quest یک بازی اکشن نقش‌آفرینی خوش ساخت است که داستان آن در شهر Mew Town جریان دارد. بازیکن در نقش یک جنگجوی اژدها قرار می‌گیرد که جادوگری با نام Drakoth خواهر او را می‌دزدد و او برای یافتن خواهرش به مبارزه با اژدهای مختلف می‌رود. جهان بازی Cat Quest بسیار پهناور و وسیع است و تنوع بالای کوئست‌های اصلی و فرعی بازی باعث شده است که بازیکن تا مدتها مشغول تجربه این بازی گربه‌ای شود. استودیو Gentlebros با الهام از گیم‌پلی بازی‌هایی چون The Legend of Zelda توانسته‌اند بازی زیبا و جذابی را خلق کند و بدون شک بازیکن از تجربه بازی Cat Quest لذت خواهد برد. این بازی با قیمت ارزان ۲ دلار در فروشگاه‌های موبایلی در دسترس قرار دارد.

دانلود بازی اندروید و آیفون Cat Quest
پلی‌استور اپ‌استور

بهترین بازی های جهان باز اندروید و آیفون

۱. سری Grand Theft Auto

کمتر کسی پیدا می‌شود که گیمر باشد و یکی از نسخه‌های بازی Grand Theft Auto را بازی نکرده باشد. مجموعه بازی که هر نسخه آن حرفی برای گفتن داشته است و به عنوان بزرگترین و محبوب‌ترین سری بازی جهان باز شناخته می‌شود. مجموعه بازی GTA درباره تعدادی تبهکار و خلافکار است که هر کدام دارای ماجراهای گوناگونی هستند و دچار درگیری مختلفی در بازی می‌شوند. جهان بسیار بزرگ این مجموعه، مراحل بسیار زیاد، تنوع اسلحه‌ها و سیستم شخصی‌سازی قهرمان بازی به همراه آزادی عمل بازیکن باعث شده است که گیمرها معتاد این بازی شده و تا مدت‌های بسیار طولانی مشغول تجربه این بازی بشوند. شرکت راک‌استار تاکنون بازی‌های Grand Theft Auto III و GTA Vice City و GTA San Andreas و GTA Liberty City Stories و GTA Chinatown Wars را برای سیستم عامل‌های اندروید و iOS منتشر کرده است. قیمت هر نسخه بین ۴ تا ۷ دلار است که نسبت به بزرگی و غنی بودن هرکدام، قیمت مناسبی محسوب می‌شود.

دانلود بازی اندروید و آیفون GTA San Andreas
پلی‌استور اپ‌استور

نظر شما نسبت به این فهرست چیست؟ آیا شما این بازی‌ها را تجربه کرده‌اید؟ لطفا نظرات خود را نسبت به بازی‌های موبایل بالا با زومجی در میان بگذارید.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم عروسی زن دو شوهره همه را ناراحت کرد ! / کجا داریم می ریم !؟